Skat

Skat,

Horsens
05-01-2018

Leder til Regnskabsservice i den kommende Administrations- og Servicestyrelse

Kontakt

Skat

Løvenørnsgade 25
8500
Horsens
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
05-01-2018
Udløber:
19-01-2018
Kviknummer:
LJA-54120366
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Ledelse,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Har du lyst til at tage det ledelsesmæssige ansvar for en stor og professionel regnskabsafdeling? Vil du være med til at opbygge regnskabsfunktionen i skattevæsenet på en ny lokalitet, i en ny styrelse og med nye kunder? Vil du sammen med dine medarbejdere være med til at optimere de regnskabsmæssige processer på tværs af Skatteministeriets koncern?

Dit kontor og dine opgaver
I Regnskabsservice håndterer vi fakturaer, rejseadministrationen og medarbejderudlæg for hele Skatteministeriets koncern. Vi er en af de største regnskabsafdelinger i staten og arbejder for at levere en professionel og effektiv regnskabsservice. 

Det er vores overordnede ansvar at sikre korrekt, rettidig og effektiv aflæggelse af driftsregnskab i forhold til eksterne krav og i forhold til interne styringsformål. Vi arbejder løbende på at forbedre vores processer og systemer. Der er spændende projekter i gang, herunder fokus på at optimere fakturaworkflow løsningen, på området for rejseadministration undersøges mulighederne for en forbedret brugerorienteret systemløsning, og endelig er der fokus på mulighederne for anvendelse af Robotics. 

Som funktionsleder bliver du personale- og faglig leder for ca. 30 medarbejdere. Du får ansvar for den daglige drift og udvikling af Regnskabsservices kerneopgaver, personaleledelse af medarbejderne i funktionen samt samarbejdet med væsentlige kunder og interessenter. Regnskabsservice er i dag beliggende primært i Horsens, men samles i 3. kvartal 2018 i Herning i den kommende Administrations- og Servicestyrelses hovedsæde. Enheden indgår i afdelingen Økonomifunktioner og Service.

Du vil få en central rolle i forhold til at skulle opbygge Regnskabsservice med udgangspunkt i den nye lokalitet i Herning. Du vil også skulle bidrage til opbygningen af den nye Administrations- og Servicestyrelse. Endelig vil en vigtig opgave være at opbygge nye kunde- og leverandørforhold med de nye styrelser i det nye skattevæsen. 

Vores forventninger til dig
Du har en relevant uddannelse som f.eks. cand.merc.aud. eller lignende suppleret med ledelseserfaring og erfaring med regnskab. Erfaring med SAP er en fordel, men ikke en forudsætning.  

Du vil som led i enhedens arbejde skulle samarbejde med både interne medarbejdere og eksterne samarbejdspartnere, hvorfor du skal være god til at tænke i helheder og have øje for de tværgående arbejdsprocesser.   

Du har et højt drive og energiniveau og en professionel serviceattitude. Med din personlige fremtræden fremstår du som en synlig, motiverende og fremsynet leder, der sikrer leverancer kendetegnet ved høj sikkerhed, kvalitet og et fokus på udvikling af dit fagområde. Du skaber resultater via dialog og medvirker til, at medarbejderne i enheden er motiverede. 

Ansøgning og kontakt  
Send din ansøgning og CV senest d. 19 januar inden kl. 12 via linket søg jobbet. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte underdirektør Kristoffer Schantz på tlf. 28578282.

Dit fysiske arbejdssted bliver indtil 3. kvartal 2018 Løvenørnsgade 25, 8700 Horsens, men du vil fra 3. kvartal 2018 sammen med hele Regnskabsservice flytte til Brændgårdvej 10, 7400 Herning.   

Der vil blive anvendt en logisk test og personanalyse under rekrutteringsforløbet. 

Vi forventer at afholde 1. samtaler d. 23. januar og 2. samtaler d. 26. januar.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillingen forventes besat varigt i lønramme 36 med mulighed for tillæg. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse forventes at være 1. marts 2018 eller tidligere, hvis muligt.   

Om Administrations- og Servicestyrelsen
Som led i regeringens plan Fra én til syv styrelser skatteforvaltningen 2021 vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Økonomifunktioner og Services er placeret i Administrations og Servicestyrelsen, som kommer til at bestå af ca. 350 medarbejdere, og får til huse i Herning og Høje Taastrup. Læs mere om skatteforvaltningens organisering på www.fra1til7.dk.  

Den nye Administrations- og Servicestyrelse får ansvaret for at varetage fællesfunktioner som blandt andet omfatter HR, bygninger, service, indkøb og regnskab for Skatteministeriets koncern. Styrelsens kerneopgave bliver at sikre, at driften til enhver tid er så velfungerende og kosteffektiv som muligt, og at der løbende foretages relevante forbedringer på området.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.      

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund
Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

I dag består skatteforvaltningen af SKAT, der har ca. 6.300 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

 

 

 

 

 


Skriv gerne at du har set jobbet hos Djøfs Jobunivers...

Populære job

Ambitiøs udbudskonsulent til Egedal Kommune

Egedal Kommune
Frist: 
08-03-2018

Enhedschef for Kompetencecenter for Patientoplevelser

Region Hovedstaden - Center for Sundhed
Frist: 
08-03-2018

Leder til Afdeling for Kvalitet og Borgersikkerhed

Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Frist: 
06-03-2018
Lignende job
Beskæftigelsesministeriets departement
København, Storkøbenhavn
Frist:
27-02-2018
HMF Group A/S
Aarhus, Østjylland
Frist:
07-03-2018