Brænder du for at sikre en stærk økonomistyring, som understøtter den faglige udvikling på social- og sundhedsområdet, og har du lyst til at være spillende træner på økonomistyrings- og regnskabsområdet, så har vi måske stillingen til dig!
Om jobbet
Som leder af arbejdet med økonomistyring og regnskab får du mulighed for at blive en del af en organisation i rivende udvikling. I stillingen vil du få ansvar for arbejdet med økonomistyring, regnskab, indkøb og administration. Jobbet rummer ansvar for såvel drifts- som udviklingsopgaver, men fælles for opgaverne er et fokus på udvikling af opgaveløsningen. Som spillende træner skal du forvente, at din tid anvendes på en kombination af ledelsesopgaver og egen opgaveløsning, og din ledelsesopgave vil indbefatte såvel personaleledelse som faglig ledelse.
For det første vil du få til opgave sammen med et team af engagerede og dygtige økonomikonsulenter at understøtte den fortsatte udvikling af vores økonomistyring. Vi ser flere potentialer for at udvikle økonomistyringen på området, og en række større faglige udviklingsprojekter kalder på nytænkning af vores styrings-setup og styrkelse af ledelsesinformationen. Det gælder fx kommunens arbejde med at udvikle en ny model for hjemmeplejen, vores strategiske arbejde med at udvikle kapaciteten på ældreområdet samt udviklingstendenserne i forhold til både det nære sundhedsvæsen og det specialiserede voksenområde.
Arbejdet med økonomistyring indebærer også udvikling af den løbende konsulentbistand og controlling til centrene i Social og Sundhed, samarbejde med Koncernøkonomi samt leverancer i forhold til kommunens samlede økonomi- og regnskabsproces. Hele kommunen er i gang med at re-implementere sit ERP-system, KMD OPUS, og det bliver en central opgave for dig at følge implementeringen i Social og Sundhed helt i mål.
Herudover får du til opgave at understøtte drift og udvikling af vores regnskabsfunktion, som varetager en lang række opgaver i relation til fx mellemkommunale betalinger, borgerrettet administration og afregning. Opgaverne varetages af en gruppe kompetente og selvledende medarbejdere, og din opgave vil være at tilbyde god personaleledelse, relevant faglig ledelse og understøtte en fortsat effektiv opgaveløsning, herunder gennem automatisering, styrkede arbejdsgange mv. Endelig får du til opgave at sikre en stabil drift af de mere administrative opgaver, indkøb og IT.
Du vil med jobbet blive leder af 11 medarbejdere.
Din profil
Vi forventer, at du:
-
Har solid erfaring med økonomistyring, gerne fra social- og sundhedsområdet eller andre store velfærdsområder
-
Evner at bevæge dig i detaljen såvel som på metaplan og har indsigt i både de budget- og regnskabstekniske detaljer og de mere styringsmæssige tendenser
-
Tænder på tanken om at være spillende træner og har et par års erfaring som leder
-
Er dygtig til at samarbejde og lede på tværs, og går til opgaver med en nysgerrig og dialogorienteret tilgang
-
Er optaget af at understøtte udviklingen af den enkelte medarbejders kompetencer såvel som den samlede opgaveløsning
-
Har blik for helheden, en stærk organisatorisk forståelse og evner at omsætte analyse til handling
Derfor skal du vælge os
Stab i Social og Sundhed blev etableret i 2021 med det formål at sikre en helhedsorienteret understøttelse af centrene på social- og sundhedsområdet. Med denne stilling får du derfor mulighed for sammen med stabschefen, en anden leder og 29 dygtige og engagerede medarbejdere at sætte dit præg på fremtidens understøttelse af centrene på social- og sundhedsområdet. Du bliver en del af en Stabsledelse, hvor vi sammen skal lykkes ved at sikre et helhedsorienteret blik og et fokus på tværgående ledelse og samarbejde.
Social og Sundhed er en organisation, som baserer sit arbejde på en strategi om Sammen med borgeren og et ønske om at sikre borgeren en tydelig stemme i udviklingen af vores indsatser. Vi er optaget af at skabe en organisation kendetegnet ved agilitet, frisættelse og ledelse på tværs. Du får derfor mulighed for at blive en del af en organisation, hvor vi er optaget af at bringe den enkelte medarbejders kompetencer i spil, og hvor vi er præget af en uformel omgangstone og en tilgang om, at opgaven sætter holdet.
Udvikling af økonomistyringen er et centralt omdrejningspunkt i udvikling af organisationen. Nye måder at levere vores indsatser på, skaber nye krav og forudsætninger for økonomistyringen. Du vil med denne stilling derfor få mulighed for at spille en vigtig rolle i den strategiske udvikling af organisationen. Samtidig har vi en bevidsthed om, at udvikling af økonomistyringen forudsætter en solid drift, og du vil i stillingen have til opgave at sikre fortsat sammenhæng i dette.
Stillingen tilbyder en bred vifte af samarbejdsrelationer til ledere og medarbejdere i hele organisationen og giver dig derfor mulighed for at få fingeren på pulsen i en stor og differentieret organisation. Social- og sundhedsområdet i Rudersdal Kommune er i rivende udvikling i disse år, og du vil med denne stilling få en god mulighed for at få erfaring med de udviklingstendenser, der kendetegner både det specialiserede socialområde, det nære sundhedsvæsen og vores ældrepleje.
Ansættelsesvilkår
Løn forhandles efter overenskomst. Arbejdsstedet er i Administrationscenter Birkerød, som ligger lige over for Birkerød Station. Vi er en fleksibel arbejdsplads med gode muligheder for hjemmearbejde.
Om os
I Social og Sundhed bevilger vi indsatser og driver tilbud inden for sundheds- og socialområdet. Det omfatter eksempelvis kommunens tilbud i forhold til hjemmepleje, socialpædagogisk støtte, genoptræning, hjælpemidler og forebyggelse. Herudover er der 7 frisatte bo- og plejecentre. Social og Sundhed har et samlet udgiftsbudget på 1,1 mia. kr. og et indtægtsbudget på 250 mio. kr. I Staben er vi i alt 32 medarbejdere, der understøtter centrene med en række drifts- og udviklingsopgaver, herunder bl.a. kvalitetsarbejde, udviklingsprojekter, kommunikation, økonomistyring, regnskab, kapacitetsplanlægning og digitalisering.
Ansøgning, samtale og kontakt
Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.
Samtaler: Ansættelsessamtalerne finder sted den 22. og 24. februar (anden-samtaler).
Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
Sanne Kure
Stabschef, Social og Sundhed
saku@rudersdal.dk
Tlf.: 72 68 33 23
Ansøgningsfrist: 20. februar 2022