Vil du være med til at sætte dagsordenen og få mulighed for at sætte tydelige aftryk på regnskabs- og revisorreguleringen i Danmark? Vil du arbejde i en indflydelsesrig, politisk orienteret brancheorganisation i rivende udvikling? Og vil du have det faglige ansvar for emner som bæredygtighedsrapportering, regnskabs- og revisionsstandarder, årsregnskabsloven og offentlig revision? Så er du måske den nye leder til vores faglige team med en helt central rolle på regnskabs- og revisionsområdet.
Om jobbet
Den dybe faglighed er omdrejningspunktet for vores arbejde i det faglige team, hvor din rolle bliver at lede og sætte retningen. Du bliver leder af et stærkt hold, hvor der er højt til loftet, dynamisk samarbejde og sparring på tværs, og hvor initiativ og handlekraft er i fokus. Du får især et tæt samarbejde med de faglige udvalgssekretærer og en bred kontaktflade til hele organisationen, direktionen, udvalgsmedlemmer på tværs af foreningen og af hele revisorbranchen. Du får ledelsesansvaret for ca. 7 medarbejdere, hvilket er omkring halvdelen af det samlede faglige team. Du vil referere til foreningens vicedirektør og indgå i organisationens ledergruppe, som består af 6 personer.
I det faglige team er vi i alt 15 personer, som arbejder tæt sammen med de næsten 90 medlemmer, som sidder i vores 10 faglige udvalg. Vi arbejder på både nationalt og internationalt niveau med politik, regulering og medlemsunderstøttende faglige aktiviteter. Det kan for eksempel være kommende revisions- og erklæringsstandarder, vejledninger og udtalelser, faglige nyheder og artikler, webinarer og uddannelse mv. Vi har også en faglig hotline, hvor medlemmerne på mail kan stille faglige spørgsmål.
På de ydre linjer får du en del af ansvaret for samarbejdet med de offentlige myndigheder, som står for regulering og tilsyn, ligesom vi samarbejder med foreningens internationale pendanter i den nordiske revisorforening (NRF), Accountancy Europe og IFAC.
En af vores vigtigste dagsordener er revisorernes fremtidige rolle i virksomhedernes bæredygtighedsrapportering, og hvordan de afgiver erklæringer herpå, herunder de konkrete arbejdshandlinger, nye revisionsstandarder, vejledninger samt udviklingen af foreningens nyopstartede bæredygtighedsakademi.
Dine konkrete opgaver vil blive tilpasset efter din erfaring og dine kompetencer, men du kommer til at beskæftige dig bredt med regnskabs- og revisionsområdet.
Om dig
Vi forestiller os, at du har erfaring med at arbejde med regnskaber og/eller revision. Måske har du arbejdet med lovgivningen i en offentlig myndighed, eller du er godkendt revisor eller cand.merc.aud. med flere års praktisk erfaring med revisions- og erklæringsopgaver. Det kan også være, du har erfaring fra en intern revisionsafdeling, fra Rigsrevisionen, Skatteforvaltningen el.lign.
Herudover lægger vi vægt på, at du:
- har en grundlæggende forståelse for en brancheorganisations formål og arbejde
- har en interesse i det faglige og en nysgerrighed i forhold til ny og kommende regulering
- trives i et miljø med mange forskellige slags arbejdsopgaver
- kan lide at kommunikere med mange forskellige slags profiler og har en god evne til at formidle teknisk fagligt indhold på en let forståelig måde
- arbejder struktureret, selvstændigt, fokuseret og effektivt og sætter en ære i at løse dine opgaver med høj kvalitet
- er en holdspiller med interesse for ledelse og med e forståelse for, hvad ledelsesopgaven kræver (ledelseserfaring vil være en fordel men ikke en betingelse)
- kan lide en uformel og god omgangstone og har lyst til at arbejde på en politisk orienteret arbejdsplads, med mange forskellige faglige profiler omkring dig.
Om FSR danske revisorer
FSR danske revisorer er en brancheorganisation for revisorer og revisionsvirksomheder. Vi arbejder med revision, regnskab, skat og virksomhedsøkonomi, og vi repræsenterer revisorbranchen i Danmark i disse spørgsmål. Vi arbejder blandt andet med fagligt understøttende aktiviteter til vores medlemmer og med politisk interessevaretagelse. Som repræsentant for revisorbranchen er det vigtigt for os at bidrage til en sund og konkurrencedygtig branche samt en effektiv offentlig sektor med gennemsigtighed og troværdig information, specialiseret viden og kvalificeret vejledning til vores medlemmer.
Vi er en moderne organisationen med ca. 35 medarbejdere med base i nyistandsatte charmerende lokaler i C.F. Tietgens Hus ved Børsen og Christiansborg i centrum af København. Vi har et godt uformelt arbejdsmiljø og en imødekommende team-orienteret kultur, hvor vi hjælper hinanden med at nå vores fælles mål. Nogle af os har mange års erfaring. Andre er startet direkte efter studiet. Fælles for alle er, at vi har en selvstændig og fleksibel arbejdskultur, med stor indflydelse på egne opgaver og en og en høj prioritering af balance mellem arbejd og fritid noget som blev vurderet meget højt i den netop gennemførte medarbejdertilfredshedsundersøgelse.
Er du interesseret?
Send din ansøgning, CV og andre relevante dokumenter senest den 26. november 2023
Vi indkalder til samtaler løbende, så send gerne din ansøgning med det samme. Og hvis du synes, det lyder som et spændende job, hvor du ikke lige opfylder alle kriterierne, så er du meget velkommen til at ringe til os.
Arbejder du et sted, hvor du har mulighed for at blive indstationeret hos os i en periode (på f.eks. 2 år), kan vi også tale om det.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til vicedirektør Camilla Hesselby på mobil 25564196.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Ansøgningsfrist:
26. november 2023