Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Leder til Budget, Analyse og Indkøb i Herlev Kommune

Herlev Kommune

Herlev, Storkøbenhavn

Indrykket
12-07-2021

Herlev Kommune søger en dygtig og engageret leder til Budget, Analyse og Indløb, der vil stå i spidsen for at udvikle vores økonomistyring samt sikre et højt niveau for vores udbuds- og indkøbsområde. Du skal samtidig sørge for sikker drift af økonomiområdet i Herlev Kommune som helhed i tæt samarbejde med medarbejdere og ledere i hele vores organisation.

Budget, Analyse og indkøb varetager den overordnede økonomistyring af kommunens budget og regnskab og understøtter derved de enkelte fagområder og den øverste ledelse. Afdelingen har ansvaret for at tilrettelægge økonomistyringen og processerne for budgettet, budgetopfølgningen og regnskabet. Herudover er afdelingen kommunens centrale indkøbs- og udbudsenhed, som yder rådgivning og sparring til kommunens ledere i indkøbs- og udbudsprocesser fra start til slut. Afdelingen er samtidig ansvarlig for at rådgive, lede og gennemføre EU-udbud/tilbudsindhentninger og implementering samt markedsanalyser, udarbejdelse af udbudsmateriale indgåelse af kontrakter mm.

Dine kompetencer og kvalifikationer

Afdelingen er resultatet af en organisationsændring, hvor to afdelinger sammenlægges under én afdelingsleder. Du skal derfor have lyst til at arbejde med ledelse af to fagligt forskellige områder i forhold til økonomifaglige og indkøbsfaglige opgaver.

Vi er i tæt dialog med de øvrige centre om den økonomiske udvikling og nye udbudsopgaver, og som leder skal du stå i spidsen for at sikre processer, som giver den politiske og administrative ledelse det bedst mulige grundlag for at træffe beslutninger.

Du bliver en vigtig sparringspartner for stabschefen og centercheferne, hvor du forventes at kunne drive og udvikle økonomistyring, samt omsætte dette til praksis. Det er derfor vigtigt, at du har et solidt kendskab til økonomistyring og vi forestiller os, at du har erfaring fra en politisk ledet organisation, gerne indenfor det kommunale område.

Du får ledelsesansvaret for en velfungerende afdeling med 16 kompetente medarbejdere, som arbejder med budgetlægning, budgetopfølgning, regnskabsaflæggelse, analyser, udbud og indkøb. Afdelingen er organisatorisk placeret i kommunens centrale Stab for IT, Personale og Økonomi. Her bliver du en del af ledelsen i staben med reference til stabschefen.

Dine øvrige kvalifikationer:

  • Du har en stærk faglighed og relevant uddannelse, gerne på kandidatniveau, samt erfaring indenfor økonomiområdet og også gerne på det indkøbs- og udbudsfaglige område. 

  • Du har ledelseserfaring og kan lede den faglige opgaveløsning i fællesskab med medarbejderne

  • Du er i stand til at tage det faglige ansvar for den overordnede økonomistyring, i samarbejde med stabschefen

  • Du evner at sætte den økonomiske faglighed ind i en strategisk kommunalpolitisk ramme

  • Du kan sikre en god balance mellem sikker drift og rum til udvikling af vores opgaver

  • Din ledelsesstil er tillidsskabende, resultatorienteret og motiverende.

  • Du udøver ledelse gennem uddelegering og ansvarlighed for opgaven. Du sætter en tydelig faglig retning, sparrer med medarbejderne og sikrer høj kvalitet i opgaveløsningen.

  • Som person har du gennemslagskraft og er afklaret og tydelig omkring eget værdisæt og egen autoritet

  • Du er god til at skabe samarbejdsrelationer og en dygtig kommunikator.

 

Vigtigst af alt er, at du har lyst til at være i en kommune med høje ambitioner om at levere stærke og virksomme tiltag og ydelser til gavn for borgerne.

Vi tilbyder:

  • Selvstændighed i opgaveløsningen, masser af udfordringer og mulighed for at være med til at præge indholdet af jobbet

  • Mulighed for at præge udviklingen på økonomiområdet samt på udbuds- og indkøbsområdet

  • En central placering med stor kontaktflade til hele organisationen, herunder chefgruppe og direktion

  • En velfungerende afdeling med dygtige og engagerede medarbejdere, samt en ledergruppe, hvor vi vil hinanden og den fælles opgave

  • Et godt arbejdsmiljø præget af højt engagement

 

Om Budget, Analyse og Indkøb

Afdelingen Budget, Analyse og Indkøb er organisatorisk placeret i kommunens centrale Stab for IT, Personale og Økonomi og er én af 4 afdelinger i staben med reference til Stabschefen. Du kan se et organisationsdiagram over Herlev Kommune her.

Aflønning

Ansættelse sker på overenskomstvilkår med aflønning efter aftale om aflønning af chefer med mulighed for tillæg.

Ansøgning og samtaler

Indsend din ansøgning og CV via nedenstående link. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Spam/uønsket post.

Ansøgningsfristen er den 12. august 2021. Vi forventer at afholde første samtaler den 19. august 2021 og anden samtaler den 26. august 2021. Du vil skulle gennemføre en personprofil-test mellem 1. og 2. samtalerunde.

Få mere at vide

Du kan læse mere om kommunen på herlev.dk, og du er meget velkommen til at kontakte stabschef Kristina Lambrecht på tlf. 3018 2363.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Herlev Kommune

Adresse 1
Herlev Bygade 90
2730 Herlev
Danmark
Adresse 2
Herlev Bygade 90
2730 Herlev
Danmark
Praktisk information
Oprettet
12-07-2021
Udløber
12-08-2021
Kviknummer
LJA-82378839
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Herlev Kommune

Adresse
Herlev Bygade 90
2730
Herlev
Danmark
Praktisk information
Indrykket
12-07-2021
Ansøgningsfrist
12-08-2021
Kviknummer
LJA-82378839
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed