Brænder du for at bidrage til løsninger, der virker i praksis? Er du super skarp til adfærdsdesign og procesfacilitering? Og har du lyst til at bruge dine evner til at skabe brugervenlige løsninger til danske landmænd? Så er du måske en af vores to nye eksperter i kundeinddragelse.
Du bidrager til at involvere kunder
Du får en vigtig rolle i at hjælpe kolleger med involverende processer og med at omsætte input fra landmænd til brugervenlige regler og IT-systemer. Landbrugsstyrelsen søger to ekstra medarbejdere, der kan bidrage til, at kundernes input indgår i al udvikling under en ny landbrugsreform. Vi står over for at implementere en ny stor europæisk landbrugsreform (CAP) med nye regler og rammer for fx tilskudsordninger. Du skal understøtte involverende processer, når vi udvikler tilskudsordninger til de danske landmænd. Det vil ske sammen med tre kolleger, der allerede arbejder med involverende metoder og tilgange på tværs af styrelsen.
Du skal fx:
-
designe involverende processer, facilitere workshops og holde interviews
-
støtte kolleger, der skal facilitere en workshop eller have sparring om en god og involverende proces
-
bidrage til, at vi involverer kunder og interessenter på passende steder i processen fra politisk udmøntning til konkrete ansøgningsskemaer
-
følge kundeinvolveringen strategisk, og hvor der kan være brug for ekstra assistance eller træning
-
tage dialog med ledere og medarbejdere om udfordringer med at involvere kunder.
Du bliver en del af en spændende udviklingsenhed
Vi har et tværfagligt miljø og sætter pris på en humoristisk omgangstone. Du bliver tilknyttet team Lean & Kunder med otte medarbejdere. Udover kundeinvolvering arbejder teamet med en årlig kundetilfredshedsundersøgelse og lean-implementering. Teamet underviser også i metoder baseret på design thinking og antropologiske metoder og administrerer et kundepanel med let adgang til landmænd og landbrugskonsulenter, når løsninger skal testes. Teamet indgår i enheden HR & Kommunikation med ca. 50 medarbejdere, som hjælper styrelsen med organisationsudvikling, kommunikation, rekruttering og meget andet.
Du er rutineret i involverende processer og organisationsudvikling
Du har en lang videregående uddannelse, interesse for den grønne sektor og er erfaren procesfacilitator. Du har erfaring med at designe længerevarende involverende processer, facilitere og afvikle konkrete aktiviteter som workshops og interviews. Du har måske erfaring med servicedesign eller adfærdsdesign. Vigtigst er dog, at du kan sætte dig i brugerens sted og bidrage til at lave løsninger, der virker i praksis. Det er en fordel, hvis du er vant til at arbejde med kundeinvolvering, hvor IT-løsninger er en vigtig brik i den samlede løsning. Du har måske erfaring fra at arbejde med kundeinvolvering i et agilt SAFe eller lean set up. Du har erfaring med organisationsudvikling og kan støtte og udfordre ledere og medarbejdere, hvor kundeinvolvering endnu ikke er en naturlig arbejdsmetode. Du er vant til at indgå i teams og trives med at samarbejde om opgaveløsning.
Ansættelsesvilkår
Afhængigt af kvalifikationer sker ansættelsen som special- eller chefkonsulent i henhold til overenskomst for akademikere i staten.
Ansættelsesområdet er Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri, og tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen, Nyropsgade 30, København V.
Kontakt
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Stine Wamberg Broch på tlf. 91329812.
Du kan læse om Landbrugsstyrelsen på www.lbst.dk/job
Ansøgning
Søg stillingen ved at sende en ansøgning inkl. CV og eksamensbevis online i vores rekrutteringssystem (tryk på Søg stilling) senest den 31. januar 2021
Ansøgningsfrist:
31-01-2021
Arbejdssted:
København
Hjemmeside:
www.lbst.dk
Kontakt os:
Stine Wamberg Broch
Teamleder
91 32 98 12