Kan du skabe de perfekte rammer for et team, og er du god til at kommunikere og sikre videndeling? Vil du samtidig være med til at udvikle vores agile modenhed? Så er du oplagt til stillingen som en af vores nye teamledere, hvor du bliver en del af et Ressource Manager team.
Vær med til at sikre, at alle teams er sammensat til at bygge gode IT-løsninger for vores tilskudsordninger
Styrelsens tilskudsordninger bliver i dag konfigureret og designet i agile teams med IT-opsættere, testere, analytikere og forretningsrepræsentanter. De forskellige teams løser opgaver fra krav til produktion, og integrerer mellem IT, forretning og landmændene samt øvrige brugere. Vi bruger rammeværket SAFe og har pt. to Agile Release Trains (ART) med i alt ca. 200 medarbejdere. Du tilknyttes den ene ART, hvor I er 3 teamledere til ca. 100 medarbejdere.
Dine primære arbejdsopgaver er at:
-
Skabe medarbejdertrivsel og derved sikre et vigtigt fundament for gode leverancer
-
Sikre rette bemanding i de agile teams ud fra enhedens/ARTens behov
-
Understøtte videndeling på tværs af teams og enheder
-
Fremme en kultur med nysgerrighed og kontinuerlige forbedringer
-
Sparre med egne ledelseskollegaer og teamledere i resten af Landbrugsstyrelsen.
-
Håndtere kompetence- og karriereudvikling samt rekruttering
-
Håndtere lønsamtaler, fravær, MUS-samtaler mv.
Dine nærmeste kolleger
Du bliver en del af ART-ledelsen, der består af fire roller: 1) Product Manager, 2) Release Train Engineer, 3) System Architect og 4) Resource Manager (som denne stilling knytter sig til). Du og dine Resource Manager kolleger har det primære ansvar for medarbejderudvikling. Der er i meget høj grad et tværgående samarbejde mellem Resource Managers, og du bidrager også til de andre opgaver i ledelsesgruppen. Du refererer til Enhedschefen (Product Manager), og er en del af teamledergruppen i Landbrugsstyrelsen.
Erfaring og personlige egenskaber
Vi forestiller os, at du har flere års erfaring med personaleledelse f.eks. som teamleder eller kompetenceleder. Du skaber tillid og fortrolighed og derigennem god dialog om medarbejdertrivsel. Du er nærværende, tilgængelig og synlig i dagligdagen, og du er medarbejdernes nærmeste sparringspartner, når der skal kompetence- og karriereudvikles.
Derudover er du god til at kommunikere og trives med de administrative og de udviklingsorienterede opgaver. Du er god til at prioritere blandt mange opgaver, sikrer fremdrift og evner at balancere den nære personlige relation til medarbejderne med et organisatorisk udviklingsperspektiv.
Det er en fordel, hvis du kender til agil udvikling, men det er bestemt ikke et krav.
Om os
Du bliver en del af en styrelse med høj faglighed og mange spændende opgaver. Du kan bl.a. glæde dig til at blive en del implementering af den nye landbrugsreform og arbejde aktivt med den grønne omstilling af landbruget. Der er gode udviklingsmuligheder både fagligt og personligt. Både tempo, faglighed og humør er højt, og vi prioriterer at være en god arbejdsplads med et levende socialt miljø, hvor vi lægger stor vægt på trivsel, samarbejde og arbejdsglæde.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og relevant organisation. Hvis du er ACer, sker ansættelsen som chefkonsulent med personaleansvar, og der vil være mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.
Ansættelsesområdet er Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen, Nyropsgade 30, 1780 København V.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan fremvise en privat straffeattest uden forbehold af betydning for stillingen.
Stillingen ønskes besat snarest muligt. Vi forventer at holde 1. samtaler mandag den 6. februar 2023 og 2. samtaler onsdag den 22. februar 2023. Du skal være indstillet på at gennemføre test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
Kontakt
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Enhedschef/Product Manager René Løjmand, 30 65 14 90. Du kan læse om Landbrugsstyrelsen på www.lbst.dk.
Ansøgning
Søg stillingen ved at sende en ansøgning inkl. CV og eksamensbevis online i vores rekrutteringssystem (tryk på Søg stilling) senest den 29. januar 2023.
Ansøgningsfrist:
29-01-2023
Arbejdssted:
København
Hjemmeside:
www.lbst.dk
Kontakt os:
René Rørmose Løjmand
Enhedschef
3065 1490