Gem annonce

Kvalitetsbevidst økonomipartner til økonomistyring og indkøb

Styrelsen for Patientklager

Aarhus, Østjylland

Indrykket
28-07-2020

Vil du bidraget til at understøtte fundamentet for retssikkerhed for patienter og personale i sundhedsvæsenet og interesserer du dig for økonomi, regnskab og indkøb?  Så får du her muligheden for at søge en central og spændende rolle i økonomiteamet i en ung ambitiøs organisation under Sundheds- & Ældreministeriet.

Om styrelsen
Du bliver en del af et tværfagligt hus med cirka 250 engagerede og højtkvalificerede juridiske, sundhedsfaglige og administrative medarbejdere.

Styrelsen for Patientklager behandler klager over bl.a. undersøgelser, diagnoser og behandlinger på hospitaler, klinikker og andre behandlingssteder. Vi behandler også klager over brud på patientrettigheder og over afgørelser fra bl.a. Patienterstatningen.

Vores fornemste opgave er at bidrage til retssikkerhed og patientsikkerhed i sundhedsvæsenet. Vi sætter derfor også en ære i, at alle parter oplever sagsbehandlingen som professionel, uvildig og transparent.

Om kontoret
Strategisk Styring, hvor stillingen er placeret, er ansvarlig for en bred vifte af tværgående opgaver og projekter inden for ledelsesstøtte, økonomi, digitalisering, organisationsudvikling, kommunikation og meget mere. Vi er et tværfagligt sekretariat med 12 medarbejdere, der arbejder tæt sammen på kryds og tværs af kontoret.

Du bliver her en del af et mindre team, som har ansvaret for økonomi, regnskab, indkøb og facility management. Teamet forestår opgaver på mange niveauer fra indkøb af kontorartikler til understøttelse Sundheds- og Ældreministeriets departement.

Dine arbejdsopgaver vil overvejende være at:

  • bidrage til udvikling af, og deltage i projekter i relation til, styrelsens fremtidige økonomistyring
  • vejlede, understøtte og udfordre budgetansvarlige chefer og samarbejdspartnere i forhold til økonomistyring
  • udarbejde budgetter, foretage kvartalsvise udgiftsopfølgning og omkostningsfordeling 
  • udarbejde årsrapport og bistå i opgaver i forbindelse med regnskabsafslutningen
  • deltage i regnskabsaflæggelsen, herunder være ansvarlig for styrelsens registreringsramme og den årlige opdatering af Virksomheds- og Regnskabsinstrukser
  • udarbejde analyser af fx forbrugt lønsum og takstudvikling
  • bidrage til optimering af processer og arbejdsgange
  • koordinere større indkøbsopgaver og fungere som koordinator til Koncernindkøb
  • deltage i teamets øvrige drifts- og udviklings opgaver

Opgaverne vil desuden kræve tæt kontakt med sektionsledere, kontorchefer og styrelsens samarbejdspartnere fx Koncernregnskab og Koncernindkøb.

Din uddannelse og erfaring
Du skal have en relevant akademisk baggrund som cand.merc., cand.oecon. eller tilsvarende. Kendskab til budgetlægning, udgiftsopfølgning og økonomistyring i staten vil være et plus.

Dine personlige kvalifikationer
Derudover lægger vi vægt på, at du: 

  • er fleksibel
  • arbejder struktureret
  • har gode samarbejdsevner, gennemslagskraft og kan lide at drøfte sager med interne og eksterne samarbejdspartnere
  • er omhyggelig, ansvarsfuld og engageret
  • har solidt kendskab til Excel og flair for IT
  • har gode formuleringsevner både i skrift og tale og kan formidle økonomiske problemstillinger.

Vi tilbyder
Et inspirerende, afvekslende og motiverende job i en ung organisation, hvor du kommer til at være med i opbygning og modningen af økonomifunktionens mange spændende opgaver. Du vil være centralt placeret med en bred kontaktflade til chefer og kollegaer i styrelsen, departementet og eksterne samarbejdspartnere.

Vi tror på værdien af videndeling og mener, at samspillet mellem fagligheder udgør nøglen til succes. Vi har derfor stort fokus på at spille hinanden gode og løfte i flok. Du bliver med andre ord en del af et aktivt tværfagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger får mulighed for at bruge og udvikle dine kompetencer. Vi har et højt fagligt niveau og giver derfor et grundigt introduktionsforløb.

Om ansættelsen
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Akademikernes Centralorganisation og Finansministeriet som fuldmægtig eller eventuelt specialkonsulent afhængig af kvalifikationer.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til økonomiansvarlig chefkonsulent Pia Brejner på 2555 4305, eller kontorchef Jacob B Andreasen på 2524 7980.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34.

 

Styrelsen for Patientklager har røgfri arbejdstid.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Styrelsen for Patientklager

Adresse 1
Olof Palmes Allé 18 H
8200 Aarhus N
Danmark
Tlf
23801193
Adresse 2
NULL
Danmark
Praktisk information
Oprettet
28-07-2020
Udløber
16-08-2020
Kviknummer
LJA-80744606
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Styrelsen for Patientklager

Adresse
Olof Palmes Allé 18 H
8200
Aarhus N
Tlf: 23801193
Praktisk information
Indrykket
28-07-2020
Ansøgningsfrist
16-08-2020
Kviknummer
LJA-80744606
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce