Har du lyst til at arbejde med ophavsret og være tæt på de politiske beslutninger? Så er du måske vores nye kollega i Center for Medier, Jura, Ophavsret og Tech i Kulturministeriets departement. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.
Om jobbet
Du vil komme til at arbejde med politikudvikling, ministerbetjening, internationale forhandlinger, udarbejdelse af lovforslag og bekendtgørelser samt konkret sagsbehandling i ophavsretsenheden, som består af 3 personer. Du vil få en bred kontaktflade til andre ministerier samt til aktørerne og organisationerne på ophavsretsområdet både i ind- og udland.
Du vil indgå i den generelle arbejdsfordeling i kontoret og vil derfor skulle løse opgaver på flere områder. Du skal være med til at sikre, at Kulturministeriets arbejde hviler på et solidt fagligt og juridisk grundlag, og du skal bidrage til, at ophavsretten udvikler sig i takt med den teknologiske udvikling.
Der vil være en del rejseaktivitet; navnlig til Bruxelles i forbindelse med EU-forhandlinger.
Om dig
Du er ambitiøs og har lyst til en travl hverdag med mange bolde i luften samtidig med, at du brænder for at gøre en forskel.
Vi forventer at du:
-
Er uddannet jurist med nogen års erfaring.
-
Har viden om ophavsret.
-
Har en stor arbejdskapacitet og leverer gennemtænkte resultater af høj faglig kvalitet.
-
Har interesse for/erfaring med at arbejde i politisk styrede organisationer eller interesse for politik.
-
Kan formidle komplicerede juridiske problemstillinger klart og enkelt, både mundtligt og skriftligt.
-
Trives i en travl og omskiftelig hverdag.
-
Har politisk forståelse, dvs. kan agere i spændingsfeltet mellem jura og politik.
-
Behersker engelsk på forhandlingsniveau.
-
Har gennemslagskraft og gode kommunikative evner.
Det vil være en fordel, at du har kendskab til og erfaring med arbejdet i centraladministrationen.
Du er som person omstillingsparat og initiativrig. Du kan arbejde selvstændigt med dine opgaver, men finder det samtidigt vigtigt med sparring og videndeling i kontoret. I en ofte travl hverdag skal du kunne bevare roen og det gode humør.
Departementet lægger vægt på, at medarbejderne har brede kompetencer. Du kan derfor indgå i opgaveløsning på tværs af departementet alt efter behov.
Vi tilbyder
Du kommer til at være med til at forme fremtidens ophavsret, så den altid understøtter den teknologiske udvikling og passer til det omkringliggende samfund. Du kommer til at arbejde med ophavsret både nationalt og internationalt. Kontoret løser både opgaver med stor juridisk kompleksitet og opgaver med et mere policyudviklende sigte. Du vil både prøve kræfter med tunge forhandlinger i EU samt spændende lovgivningsprocesser i Danmark.
Kulturministeriet er en attraktiv og professionel arbejdsplads med et højt ambitionsniveau. Vi ønsker at fastholde dygtige medarbejdere og tilbyder gode karrieremuligheder. Du vil hurtigt få stort selvstændigt ansvar og gode muligheder for at udvikle dig. Du vil blive en del af en arbejdsplads, der organiserer sig efter de politiske mål, og som arbejder aktivt for at nå dem. I ministeriet arbejder vi dynamisk med vores interne organisering, så vi kan levere resultater hurtigt og effektivt.
Du vil få en varieret hverdag tæt på de politiske beslutninger, hvor der er fokus på ofte med kort frist at levere løsninger, der står på et solidt fagligt, juridisk og økonomisk grundlag.
Du vil få gode og ambitiøse kolleger. Vi bakker hinanden op for at opnå de bedste resultater.
Om os
Center for Medier, Jura, Ophavsret og Tech varetager opgaver inden for områderne internationalt kultursamarbejde i FN, EU og Norden, ophavsret, medier, jura og tech.
Vi arbejder teambaseret i 5 enheder: medier, juridisk sekretariat, internationalt samarbejde, ophavsret og tech. Vi arbejder målrettet og effektivt med de opgaver, vi skal løse. Faglighed og kvalitet er styrende faktorer for os.
Vi lægger vægt på initiativ og på at være en troværdig samarbejdspartner.
Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldmægtigstilling på fuld tid.
Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem staten og Akademikerne.
Forventet tiltrædelse er 1. februar 2022.
Yderligere oplysninger
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte kontorchef Nicky Trebbien på tlf. 50 91 77 12 eller mail ntv@kum.dk. Eventuelle praktiske spørgsmål i forbindelse med din ansøgning kan rettes til HR-partner Fie Bagge Mogensen på mail fbm@kum.dk eller på telefon 41 39 38 90.
Du kan læse mere om Kulturministeriet på www.kum.dk
Ansøgning
Ansøgning sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på www.kum.dk/job senest den 6. december 2021.
Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen Søg stillingen. Du bedes vedhæfte CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag. Vi forventer at afholde jobsamtaler i uge 49.
Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Ansøgningsfrist
06-12-2021
Hjemmeside
http://www.kum.dk/