Har du interesse for at arbejde med den politiske budgetproces i en stor organisation i tæt samarbejde med forvaltningens enheder og direktion? Er du skarp til tal, formidling og koordinering? Så er du måske vores nye kollega.
Om stillingen
Som vores nye kollega får du en central rolle i koordineringen af den politiske budgetproces i Kultur- og Fritidsforvaltningen. Din dagligdag vil være præget af alsidige arbejdsopgaver, kontakt til mange samarbejdspartnere og et til tider højt arbejdstempo. Dine primære opgaver vil bestå af at:
-
koordinere forvaltningens politiske budgetproces ved at være bindeled mellem de fagligt ansvarlige enheder, vores direktion og det politiske niveau i udarbejdelsen af budgetnotater til budgetforhandlingerne
-
udarbejde mødeforberedelse, præsentationer og beslutningsoplæg til direktionen og det politiske niveau
-
rådgive og servicere forvaltningens enheder i forhold til budgetter og bevillingsregler
-
bistå med økonomiske analyser, dataudtræk, projekter og ad hoc-opgaver i teamet.
Dine kompetencer og erfaringer
Vi søger en kollega, som er skarp til at koordinere og formidle, har stærke samarbejdsevner og kan bevare overblikket, når det går stærkt.
Vi forestiller os, at du:
-
har en relevant uddannelse som fx cand.polit., cand.scient.pol., cand.merc. eller lignende.
-
har relevant erhvervserfaring. Nyuddannede kan også komme i betragtning
-
er god til at formulere dig klart og tydeligt både i skrift og tale med modtageren for øje
-
kan skabe gode samarbejdsrelationer og kan begå dig i en politisk organisation
-
er struktureret, detaljeorienteret og proaktiv i din tilgang til opgaverne
-
trives godt med ansvar og korte deadlines
-
har interesse og talent for at arbejde med formidling af tal og analyseresultater, herunder gerne erfaring med Excel.
Om HR, Strategi og Økonomi
Center for HR, Strategi og Økonomi servicerer borgmesteren, Kultur- og Fritidsudvalget og direktionen og understøtter forvaltningens enheder lige fra byens biblioteker og kulturhuse til borgerservice. Det er vores fornemmeste opgave at sikre, at forvaltningen kan fokusere på at skabe de bedste kultur- og fritidstilbud til borgerne inden for den økonomiske ramme.
Afdelingen består af ca. 65 medarbejdere fordelt på fem teams. Stillingen er forankret i Budget og Analyseteamet, der består af 11 engagerede kollegaer, der varetager forvaltningens samlede budgetproces fra de politiske forhandlinger til udmøntning af budgetterne til enhederne, understøtter enhedernes daglige økonomistyring og koordinerer forvaltningens effektiviseringsprogram.
Du vil blive en del af et fagligt stærkt miljø med gode muligheder for faglig sparring og udvikling samt godt kollegaskab. Der er højt til loftet og en uformel omgangstone selv i en til tider travl hverdag.
Yderligere information
Løn og ansættelse sker i overensstemmelse med gældende overenskomst.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte konstitueret leder af Budget og Analyse, Stine Milling, på 2493 9091.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og eksamensbevis samt eventuel anden relevant dokumentation.
Søg via nedenstående link senest torsdag den 5. november 2020
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 46 med ansættelse hurtigst muligt og senest pr. 1. januar 2020.