Gem annonce

Kreative og powerfulde studenter til vores organisatoriske maskinrum i Lægemiddelstyrelsen

Lægemiddelstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
22-02-2021

Er du studerende og brænder du for at bidrage til og suge læring om, hvordan man videreudvikler en topklasse organisation med over 500 super dygtige kollegaer? Har du lyst til at bringe dig selv og dine idéer i spil og evner du at kommunikere både visuelt og med fjerlet pen?  Så er du måske en af vores to kommende studenterkollegaer i Ledelsessekretariatets nyoprettede team Kompetence- & Organisationsudvikling.

 

Om Kompetence- & Organisationsudvikling

Lægemiddelstyrelsen er netop blevet reorganiseret for at øge vores mulighed for at nå vores strategiske mål de kommende år og styrke vores operationelle topklasse. Det har blandt andet betydet, at vi for at styrke vores arbejde med at være up front med at udvikle vores organisation og kompetencerne hos medarbejdere og ledere, har oprettet et særligt matrixteam allokeret alene til dette arbejde. Og her vil vi gerne have dig med ombord.

 

Kompetence- & Organisationsudvikling består af en lille kerne af faste medarbejdere, hvor du kommer til at være forankret. Hertil vil vi løbende have op til ti superdygtige kollegaer tilknyttet fra styrelsens fagenheder flere dage om ugen. Teamets mål er at skabe en helt fantastisk arbejdsplads, at understøtte en hele tiden relevant kompetenceudvikling for medarbejdere og ledere, og drive tværorganisatoriske initiativer så styrelsen kontinuerligt udvikler sig i samspil med vores omverden og til gavn for det samfund og de borgere, som Lægemiddelstyrelsen arbejder benhårdt for.

 

Kompetence- & Organisationsudvikling er en del af Lægemiddelstyrelsens Ledelsessekretariat, der under ledelse af enhedschefen også består af Direktionssekretariat & Jura, Kommunikations- & Presse samt Central Journal & Informationscenter.

 

Din hverdag hos os

Paletten af arbejdet i Kompetence- & Organisationsudvikling er stor og hele tiden foranderligt i takt med udviklingen og behovene i Lægemiddelstyrelsen. Opsamling af erfaringer og udvikling af Ny Normal i forlængelse af Covid-19 har blandt andet sat udvikling af kompetencer i distanceledelse og -samarbejde, 4-dages arbejdsuge og virtuelle faciliteringskompetencer på vores arbejdsprogram noget der ikke stod der for bare et år siden. Hertil har vi i teamet efter direktionens opdrag netop lanceret et stort trivselsprogram for det kommende halve år.

 

Af andre opgaver kan nævnes udvikling og drift af intern projektlederuddannelse, lederudvikling, herunder fx lederspireprogrammer, et verdensklasse onboardingprogram, understøttelse af vores interne provopanel og kommunikationsplatforme inden for vores opgavefelt, kompetenceudviklingsprogrammer og facility management.

 

Når vi arbejder og løser opgaver, er vores tilgang nysgerrige og lyttende. Vi er udgående og søger input og sparring både internt i organisationen og eksternt med fx andre organisationer, virksomheder, interesseorganisationer mfl.

 

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Du studerer på en videregående uddannelse. Det kan være, at dit studiefelt og passion ligger i det samfundsvidenskabelige, kommunikative, psykologiske, retoriske eller noget helt andet. Det vigtigste er, at du kan se dig selv som en bidragsyder til vores arbejdsopgaver, har masser af gåpåmod til at løse opgaver med høj grad af selvstændighed og generøst deler ud af dine idéer og kompetencer, så vi også kan lære noget af dig.

 

Vi forestiller os, at du er godt i gang med dit studie, har en fleksibel tilgang til arbejdet og kan lægge ca. 15 timer ugentligt hos os.

 

Vi tilbyder

Som student hos os får du et job, hvor du gennem meget forskellige opgaver kan videreudvikle dine kompetencer og med garanti lære helt nye.

 

Du får praktisk erfaring med udvikling og drift af tværorganisatoriske projekter, et godt blik ind i arbejdet i maskinrummet i en offentlig styrelse og de mekanismer og strukturer, der driver og udvikler en organisation sammen med de andre fagspecifikke enheder i Lægemiddelstyrelsen, der fx arbejder med godkendelse af medicin og vacciner.

 

Konkret vil du komme til at udvikle kompetencer inden for projektdeltagelse og -ledelse, målrettet tekstuel og visuel kommunikation i organisatorisk øjenhøjde, planlægning og facilitering af møder/workshops/webinarer mv. opgaverne vil afvikles fysisk og virtuelt.

 

Om ansættelsen

Du bliver ansat efter gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-fællesoverenskomsten) samt organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens kapitel 6 vedr. timelønnede.

 

Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid forventes at være på 15 timer, som selvfølgeligt tilrettelægges fleksibelt i forhold til undervisning og eksamensperioder.

 

I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt for os, at der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.

 

Kontakt os gerne

Få mere at vide om stillingen ved at kontakte konstitueret teamleder Susan Olsen-Rasmussen på telefon 2526 5294 eller enhedschef Sara Westengaard på telefon 9359 6442.

 

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 10. Du kan læse mere om os på https://laegemiddelstyrelsen.dk/.

 

Om Lægemiddelstyrelsen

Lægemiddelstyrelsen er en del af Sundhedsministeriet og myndighed for godkendelse og overvågning af lægemidler, medicinsk udstyr og kliniske forsøg samt administration af apoteksstrukturen. Vores mission er effektive, sikre og tilgængelige lægemidler og medicinsk udstyr til gavn for patienter og samfund. Vi er ca. 475 medarbejdere og i samarbejde løser vi en vigtig opgave på grundlag af dansk og europæisk lovgivning og med øje for opdragsgivere, borgere, virksomheder og samarbejdspartnere. Vi indgår i den forbindelse i en række europæiske og internationale samarbejder og stræber efter at indtage en ledende rolle på europæisk plan.

 

Vores vision er at være en styrelse i europæisk topklasse med meningsfuldt arbejde, høj faglighed og udviklingsmuligheder i balance med gode fysiske rammer og fokus på sundhed og medarbejdertrivsel.

 

Lægemiddelstyrelsen har røgfri arbejdstid.

 

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Lægemiddelstyrelsen

Adresse 1
Axel Heides Gade 1
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
22-02-2021
Udløber
07-03-2021
Kviknummer
LJA-81745018
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Kontor og administration, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Lægemiddelstyrelsen

Adresse
Axel Heides Gade 1
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
22-02-2021
Ansøgningsfrist
07-03-2021
Kviknummer
LJA-81745018
Jobtype
Studenterjob
Kategori
Kontor og administration, Strategi og udvikling
Beliggenhed
Gem annonce