Elsker du at nørde med tal og analyser? Og kan du bagefter forklare og formidle indholdet klart til fx politikere og ledere?
På job- og velfærdsområdet i Horsens Kommune søger vi en faglig stærk konsulent til at understøtte økonomistyringen på ældre- og sundhedsområdet. Vi regner med, at du står for høj kvalitet i dine opgaver, og at du går til kommende reformer af området med åbent sind og toptunede excelark.
Vi satser på, at du er en, der holder af dit job, men også af din fritid. Det sikrer vi, at der er plads til, også selvom der er både høj fart og stor opmærksomhed på stillingen.
Hovedopgaverne
Du får en fremtrædende rolle i staben og bliver bindeled mellem den øverste fagchef og myndighedschefen på sundheds- og ældreområdet. Hertil kommer fx opgaver omkring ny ældrelov og faste teams i hjemmeplejen. Disse opgaver løses i fraværet af en kollega, som er på barsel.
Sideløbende - og efterfølgende - indgår du som økonomikonsulent i en stab, som varetager den overordnede koordinering og økonomistyring på både ældreområdet, sundhedsområdet, beskæftigelsesområdet og det specialiserede voksenområde. Opgaveområdet er dermed bredt og vil udvikle sig over tid.
Dine opgaver:
-
Udarbejde budgetopfølgninger og sagsfremstilling til direktionen, politiske udvalg og byrådet på sundhed- og ældreområdet.
-
Ansvarlig for hele budgetprocessen på sundhed og ældreområdet fra budgetlægning, over budgetopfølgning til regnskabsaflæggelse.
-
Sikre og videreudvikle økonomistyringen i hjemmeplejen i forlængelse af den nye ældrelov. Herunder udvikling af ledelsesinformation til flere ledelseslag.
-
Ad hoc analyser.
-
Ansvaret for takstberegninger på området.
-
Sidst men ikke mindst bliver du den koordinerende medarbejder, som skal sparre med dine kollegaer, samarbejde med vores centrale økonomifunktion og sikre en løbende dialog med ledere og chefer om økonomien på sundheds- og ældreområdet.
Din profil:
-
Du har en økonomisk, samfundsvidenskabelig eller anden relevant uddannelsesbaggrund.
-
Du har mod på og er god til at arbejde med økonomi, budget og budgetopfølgninger gerne med erfaring fra fagområdet.
-
Du har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner.
-
Du er initiativrig, engageret og selvstændig.
-
Du er god til at samarbejde og se flere perspektiver.
-
Du er analytisk og ved, hvordan du skal håndtere store datamængder f.eks. i Excel og/eller SAP BO.
Vi tilbyder:
-
En spændende arbejdsplads i en udviklingsorienteret organisation.
-
Et godt fundament i et team, hvor vi sparrer og udvikler vores opgaver sammen.
-
En opgaveportefølje som ikke er låst, men som udvikler sig i takt med, at du udvikler dig.
-
Et tværfagligt miljø, hvor professionel servicering og kollegialt fællesskab er i højsædet.
Lidt om os
Job- og Velfærdsstaben løser opgaver på tre politikområder: Sundhed og Ældre, Beskæftigelse samt Handicap, Psykiatri og Socialt udsatte. Staben er opdelt i tre afdelinger. Stillingen som økonomikonsulent ligger i Økonomi og Styring, som er en af de tre.
I Økonomi og Styring er vi 25 kollegaer med forskellig faglig baggrund, som er organiseret i fire overordnede arbejdsfællesskaber. Vores hovedopgaver i Økonomi og Styring er budget- og økonomistyring i hele Job og Velfærd, analyser, udvikling. Derudover understøtter vi vores forskellige driftsenheder, f.eks. plejecentre og hjemmeplejegrupper, i deres økonomistyring.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fastansættelse og på 37 timer om ugen. Den aflønnes i henhold til gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Som led i ansættelsesprocessen indhenter vi referencer på de kandidater, som vi tilbyder jobbet.
Din arbejdsplads er på Horsens Kommunes rådhus på Chr M Østergaards Vej i Horsens by sammen med din afdeling og resten af Job- og Velfærdsstaben. Vi arbejder i et nyistandsat rådhus, der bl.a. byder på god kantine og gratis sundhedsordning, fitnessrum, kaffe og frugt.
Hvis du er nysgerrig efter mere information, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder for Økonomi og Styring Anders Dahlwad Kristensen tlf. 24653967
Ansøgningsfrist er 6. oktober 2024. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt - senest d. 1. december 2024. Vi forventer at afholde samtaler i uge 43.