Vil du arbejde med planlægning og koordinering af bygningsdrift og øvrig Facilities Management på et stort hospital? Er du god til at etablere og udvikle samarbejdsrelationer? Så venter der spændende udfordringer og opgaver på en arbejdsplads, hvor høj faglighed og stort engagement er fællesnævneren.
Rigshospitalets mange dygtige klinikere løser hver dag vigtige og svære opgaver til gavn for patienterne. Det gør mange af dem i en ældre bygningsmasse, hvor der ofte opstår tekniske eller driftsmæssige udfordringer. Samtidig er hospitalet i løbende udvikling, hvilket ofte nødvendiggør større og mindre ombygninger og rokader samt omlægninger af arbejdsgange i servicedriften. I Planlægningsenheden er en af vores hovedopgaver at understøtte klinikerne og hospitalets ledelse bedst muligt i situationer med eksempelvis vandskader, flytninger og ombygninger.
Vi samarbejder tæt med Center for Ejendomme i Region Hovedstaden, som har ansvaret for den samlede bygningsmasse og varetager de konkrete håndværksmæssige opgaver i relationer til teknisk drift, vedligehold og byggeri. Center for Ejendomme varetager således den hårde del af Facilities Management opgaverne, mens hospitalet selv varetager de servicemæssige driftsopgaver eller den bløde del af Facilities Management såsom rengøring, madproduktion, kantinedrift, vaskeri, Information, patienttransport, portørdrift og patientservice generelt. Disse opgaver varetages i Rigshospitalets Servicecenter.
Opgaven med at koordinere og følge op på Rigshospitalets samarbejde med Center for Ejendomme samles nu i en stilling i Planlægningsenheden. Vores nye medarbejder vil få en nøglerolle i at understøtte direktion, centerledelser og afdelingsledelser i samarbejdet med Center for Ejendomme, særligt vedrørende snitfladerne mellem de tekniske og de servicemæssige driftsopgaver. Stillingen kræver, at du kan sætte dig ind i de forskellige problemstillinger, der kan være i relation til de konkrete drifts- og byggeriopgaver og bidrage til at opnå fremdrift.
Med den nye stilling vil vi også gerne understøtte dialogen mellem Center for Ejendomme og de funktioner i Rigshospitalets Servicecenter, som har naturlige samarbejdsflader til Center for Ejendomme. Du vil skulle bidrage til forbedrede opgaveløsninger i denne samarbejdsflade. Der vil der være god mulighed for selv at sætte dit eget præg på opgaveløsningen.
Vores nye medarbejder bliver en del af arealteamet i Planlægningsenheden. Teamet består af 3 arkitekter og 2 AC-generalister og arbejder med arealforvaltning, rokader og samarbejdet med Center for Ejendomme om driftsopgaver og byggeprojekter.
Om dig
Vi forestiller os, at den rette kandidat har en relevant lang eller mellemlang videregående uddannelse og gerne nogle års erfaring med arbejdsopgaver, der kræver koordinering, planlægning samarbejde.
Vi forventer, at du har viden om Facilities Management i større driftsvirksomheder samt erfaring med at samarbejde med forskellige faggrupper og kan se helhedsorienteret på opgaver, som involverer forskellige afdelinger eller ressourcer.
Du skal kunne arbejde selvstændigt og har blik for, hvad der skaber det gode samarbejde.
Endelig er det vigtigt, at du har stærke skriftlige kommunikationsevner, arbejder struktureret og er god til hurtigt at skabe overblik.
Om Økonomi- og Planlægningsafdelingen
Stillingen er placeret i Planlægningsenheden, som sammen med Budgetenheden, Dataenheden og Forskerstøtte udgør Økonomi- og Planlægningsafdelingen på Rigshospitalet. Vi er en del af den centrale administration og løser opgaver tæt på direktionen og i et tæt samarbejde med centre, kliniske afdelinger og administrative stabe på hospitalet samt koncerncentrene i Region Hovedstaden.
Enhedens primære opgave at sikre helhedsorienteret planlægning på tværs af Rigshospitalet og gode beslutningsoplæg på planlægningsområdet.
Planlægningsenheden består af 12 medarbejdere med forskellige faglige profiler. Vi er en erfaren og engageret gruppe, som begejstres af spændende faglige diskussioner. Vi har en uformel og ambitiøs samarbejdsform med plads til forskellighed og lægger vægt på en kultur, der fremmer samarbejde og videndeling,
Du bliver en del af en afdeling, hvor vi har fokus på, at der skal være gode rammer for et fleksibelt og bæredygtigt arbejdsliv, og hvor tillid, helhedssyn og professionalisme er bærende værdier.
Om Rigshospitalet
Rigshospitalet er et specialiseret hospital for hele Danmark med behandling, forskning, innovation og uddannelse på højeste internationale niveau.
Vores vision er, at Rigshospitalet skal være til gavn for den enkelte patient og det samlede sundhedsvæsen
Find mere information på www.rigshospitalet.dk.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling og sker i henhold til gældende overenskomst.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte planlægningschef Lisbeth Simper Elmstrøm tlf. 93 56 66 29, mail lelm0020@regionh.dk.
Din henvendelse bliver naturligvis behandlet fortroligt.
Ansøgningsfristen er den 11. juni 2024. 1. samtalerunde vil finde sted den 17. juni, og 2. samtalerunde forventes afholdt den 21. juni. Vi forventer, at du kan starte 1. august 2024 eller umiddelbart herefter.
Fakta
Jobtype
Andre akademikere
Arbejdssted
Rigshospitalet - Blegdamsvej
Arbejdstid
37 timer ugentligt
Jobnummer
256394
Ansøgningsfrist
11-06-2024
Kontakt os
Lisbeth Elmstrøm
Planlægningschef
Phone 93566629