Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorchef til Værdiansættelse

Skattestyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
13-02-2019

Vil du være med til at styrke værdiansættelsesområdet i Skattestyrelsen? Er du chefen, der kan stå i spidsen for et nyoprettet kontor, der skal sikre ensartede og korrekte værdiansættelser i alle aspekter af værdiansættelse i Skattestyrelsen? Så er du måske vores nye chefkollega til Værdiansættelse i Store Selskaber.    

 

Værdiansættelseskontoret fungerer som en stabsfunktion i Skattestyrelsen. Kontoret kontaktes af mange forskellige afdelinger i Skattestyrelsen i forbindelse med support og analyse af værdiansættelsesmæssige opgaver. 

 

Lyst til faglig ledelse, styring og til at skabe forandringer 

Som kontorchef får du ansvaret for opbygning og daglig drift af et værdiansættelseskontor i fagdirektørområdet Selskab. Der er tale om en nyoprettet stilling med fokus på at etablere og udbygge den stærke faglige base, der allerede eksisterer på værdiansættelsesområdet i Skattestyrelsen. Nu oprettes et selvstændigt værdiansættelseskontor, der kan sikre ensartede og faglig korrekte værdiansættelser i skattesager i Skattestyrelsen.

 

Du kommer til at stå i spidsen for et kontor, som skal: 

 

  • udarbejde og gennemgå værdiansættelser vedr.: 

    • gaveoverdragelser

    • til- og fraflytning

    • immaterielle aktiver

    • bindende svar m.v.

  • værdiansætte incitamentsbaserede aflønninger  

  • prissætte finansielle instrumenter, herunder optioner, swaps og warrants

  • fastsætte markedsmæssige renter 

  • udarbejde credit ratings

  • fastsætte værdi af garantier.

 

Det bliver din opgave, at godkende og faglig sparre med dine medarbejdere i forbindelse med ovennævnte sager, for at tilsikre korrekt og ensartet sagsbehandling.

 

Kontoret vil have ansvaret for fagsporet værdiansættelse i Store Selskabers projekt Transfer Pricing.

 

Kontoret vil have ansvaret for i samarbejde med Transfer Pricing projektet at udsøge sager vedr. værdiansættelse, enten ved selv at gennemføre udsøgninger eller ved at kontakte Store Selskabers udsøgningsnetværk.

 

Det bliver ligeledes din opgave at koordinere tilgangen til værdiansættelser med JURA, Gave-og arveafgiftsenhederne, til-og fraflytningsprojektet, Bindende svar m.v.

 

Målbilledet for kontorets bemanding er 8-10 medarbejdere og 1-2 studentermedhjælpere.

 

Forventninger   

Du er faglig velfunderet i værdiansættelsesopgaven, er engageret i ledelsesopgaven og formår at tiltrække, motivere og lede en gruppe dygtige medarbejdere i en omskiftelig hverdag. Du trives i komplekse sammenhænge og kan formidle komplicerede problemstillinger på en overskuelig måde i både skrift og tale i forhold til modtagerens behov. Du trives med at lede i spændingsfeltet mellem direktion, interessenter, ledelseskolleger og egne medarbejdere.  

 

Du kan håndtere store arbejdsmængder og motiveres af at løfte mange forskelligartede opgaver lige fra dag-til-dag beslutninger til langsigtede strategiske indsatser. Du har vilje og evne til at tage et stort selvstændigt ansvar, du er god til at samarbejde, er faglig ambitiøs og går på arbejde for at skabe forandringer og forbedringer.  

 

Du navigerer sikkert i en stor politisk organisation med høj grad af offentlig bevågenhed. Du arbejder dialogbaseret og med en helhedsorienteret tilgang til at identificere problemstillinger. Du arbejder løsningsorienteret og vedholdende for at håndtere disse. 

 

Din baggrund

Konkret forestiller vi os, at du har følgende kvalifikationer: 

 

  • dokumenteret erfaring med værdiansættelser

  • dokumenteret kendskab til problemstillinger indenfor corperate finance

  • stor analytisk kapacitet, som du evner at bruge i praksis     

  • høj grad af selvstændighed og ansvarsfølelse

  • gerne ledelseserfaring eller lyst til ledelse      

  • rigtig gode evner til samarbejde og interessenthåndtering 

  • du er flydende i skrift og tale på dansk og engelsk.

 

Vi forestiller os, at du har en længere videregående uddannelse på kandidatniveau med viden om værdiansættelse via kapitalværdibaserede metoder og relative metode i kombination med juridiske forudsætninger og forståelse eller lignende. Du har et indgående kendskab til processerne i forbindelse med ledelse, herunder erfaring med håndtering af komplekse og politisk følsomme sager.

 

Hvis du har kendskab til Bloomberg, Moodys værktøjer som RiskCalc og MIR, og Bureau Van Dijk produkter er det en fordel. 

 

Ansøgning og kontakt  

Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket Ansøg via link senest onsdag d. 13. marts 2019. Har du spørgsmål, kan du kontakte kontorchef Bo Darling, tlf. 72389119 eller underdirektør Hans From, tlf.51514326. 

 

Første samtale forventes at blive fredag d. 15. marts 2019. Der vil før anden samtale indgå en logisk- og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  

 

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37, med mulighed for tillæg. Ansættelse sker som udgangspunkt på varige vilkår, men der vil eventuelt være mulighed for ansættelse på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Sluseholmen.

 

Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

 

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. 

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

 

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk   

 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

 

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.

 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.

 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.


Del dette job

Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse 1
Hannemanns Allé 25
2450 København SV
Danmark
Praktisk information
Oprettet
13-02-2019
Udløber
13-03-2019
Kviknummer
LJA-70662116
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Analyse, Ledelse, Økonomi og regnskab
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Hannemanns Allé 25
2450
København SV
Danmark
Praktisk information
Indrykket
13-02-2019
Ansøgningsfrist
13-03-2019
Kviknummer
LJA-70662116
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Administration, Analyse, Ledelse, Økonomi og regnskab
Beliggenhed