Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorchef til Personalejura og Forhandling i Københavns Kommune

Københavns Kommune, Koncernservice

København, Storkøbenhavn

Indrykket
20-02-2024

Kan du lede andre ledere?

 

Trives du med både at tænke strategisk og gå i detaljen?

 

Og ved du det meste om kollektiv arbejdsret, personalejura og lønforhold i det offentlige?

 

Så er det måske dig, der skal stå i spidsen for overenskomst- og personalejuraområdet på Danmarks største arbejdsplads. 

 

Kontoret for Personalejura og Forhandling varetager en lang række opgaver på det HR-juridiske område for samtlige forvaltninger i Københavns Kommune, herunder rådgivning og varetagelse af sager og forhandlinger på det personalejuridiske og overenskomstmæssige område. Vi gør det godt, men vi kan blive endnu bedre.  Derfor har vi til stadighed fokus på faglighed og optimering, både på strategisk niveau og ved håndtering af de individuelle sager. Vi arbejder med mulighederne for øget digitalisering og anvendelse af ny teknologi inden for vores områder og vægter disse muligheder højt.

 

Vi tilbyder en arbejdsplads præget af faglighed, ansvar og tillid samt et dynamisk, afvekslende og løsningsorienteret arbejdsmiljø. Der er gode muligheder for både faglig og personlig udvikling, og selvom vi har travlt, tager vi os tid til også at have det sjovt i dagligdagen.

 

Kontorchefstillingen er både udfordrende og indebærer et stort ansvar, men du har et stærkt ledelsesteam og dygtige medarbejdere til at hjælpe dig. Vi har fokus på trivsel, sammenhold og resultater. 

 

Dine vigtigste ansvarsområder er

  • udvikling og effektivisering af shared service på det personalejuridiske- og overenskomstmæssige område

  • strategisk fokus på den kollektive arbejdsret

  • at medvirke til at sikre compliance og styrke ensartethed i kommunens praksis

  • at bidrage til samarbejdet på tværs af kommunen på det overordnede HR-område

  • vedligeholdelse og udvikling af kommunens overordnede regelsæt på personaleområdet

 

Kontoret er organiseret i tre teams med i alt 40 medarbejdere. De tre teams har hver sin teamleder, som refererer direkte til dig. Du refererer til centerchef Lene Munck. 

 

Du indgår i centerets ledelse på tværs af HR-området. Sammen med centerchefen er I fire kontorchefer, der udgør centerets ledelsesteam med et stærkt tværfagligt samarbejde.

 

Ud over opgaverne inden for personalejura og forhandling arbejder centeret med en bred palet af tværgående HR-opgaver i kommunen blandt andet kompetenceudvikling, rekruttering, optimering og serviceindgang.

 

Erfaring fra den offentlige sektor og med personaleledelse

Jobbet kræver, at du har ledererfaring, gerne erfaring med ledelse af ledere, samt erfaring med ansættelsesret, overenskomster og lønforhold i en offentlig virksomhed. Du har forståelse for, hvad det vil sige at arbejde i en politisk styret organisation, og du er vant til at få et team til at trives og levere gode resultater. Gode samarbejdsevner vægtes særdeles højt.

 

Vi vil også lægge vægt på, at du:

  • kan sikre hurtige, gennemarbejdede leverancer til direktion, forvaltninger og politikere

  • er en holdspiller, der kan tage et overordnet strategisk ansvar i samarbejde med resten af lederteamet; både i kontoret og i centeret

  • kan sikre et godt samarbejde med dine kolleger i kommunens øvrige forvaltninger

  • kan gå i detaljen uden at miste blikket for de store strategiske linjer

  • påtager dig ansvaret og støtter op om ledelse og medarbejdere

  • har interesse for og erfaring med digitalisering

 

Løn- og ansættelsesforhold bliver fastsat efter gældende overenskomst, og løn er efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

 

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Lene Munck på 2146 5568.

 

Søg via linket senest søndag den 10. marts 2024

 

Vi gennemfører test i forbindelse med samtalerne. 

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune, Koncernservice

Adresse 1
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Web
Adresse 2
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Praktisk information
Oprettet
20-02-2024
Udløber
10-03-2024
Kviknummer
LJA-85341123
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Job i virksomheden

Københavns Kommune, Koncernservice

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune, Koncernservice

Adresse
Borups Allé 177
2400
København NV
Danmark
Praktisk information
Indrykket
20-02-2024
Ansøgningsfrist
10-03-2024
Kviknummer
LJA-85341123
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed