Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorchef til HR & Organisation Skattestyrelsen i København

Skattestyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
22-10-2020

Vil du bidrage til, at Skattestyrelsen har det bedst mulige organisatoriske udgangspunkt, når vi sammen løser en af Danmarks allervigtigste opgaver? Kan du spille en central rolle i forhold til at sikre, at vi lykkes med massive rekrutteringer de næste tre til fem år og fastholdelse af en stærk faglig kultur? Og kan du begå dig i krydsfeltet mellem forskellige interessenter internt i Skattestyrelsen og på tværs af Skatteforvaltningen? Så har vi måske jobbet til dig som kontorchef for HR & Organisation i vores stabsområde.

Vi søger en kontorchef med betydelig erfaring inden for HR- og organisationsområdet, som samtidig er en dygtig leder og respekteret sparringspartner. Med din solide erfaring, gennemslagskraft og evne til at skabe relationer skal du sikre den fortsatte udvikling af HR- og organisationsområdet i Skattestyrelsen. Det vil i det daglige ske i tæt samarbejde med dine medarbejdere, ledelseskolleger i Staben og i fagområderne, Administrations- og Servicestyrelsen og Skatteministeriets departement.

Du bliver chef for kontoret HR & Organisation med 18 medarbejdere, der er organiseret omkring tre kerneopgaver: HR-partnergruppen, et HR-team og et Organisationsteam. Kontoret er en del af Staben med reference til underdirektøren for Stab, som refererer til direktøren for Skattestyrelsen.

HR-partnergruppen understøtter Skattestyrelsens fagområder, hvor de, med udgangspunkt i forretningens behov, oversætter HR-koncepter og -strategier og er sparringspartner for ledelsen på diverse ledelses- og HR-mæssige aspekter.

HR-teamet arbejder med styrelsesspecifikke strategiske HR-initiativer, herunder kompetencestrategi, rekrutteringsstrategi og talentudvikling, samt lokal forankring, tilpasning og implementering af koncernfælles HR-strategier. Derudover løses en række juridiske og administrative opgaver.

Organisationsteamet har til opgave at sikre overblik over Skattestyrelsens organisation, bidrage til styringen af den geografiske lokalisering og være bindeled til Administrations- og Servicestyrelsen og Skatteministeriets departement på disse opgaver. Teamet betjener derudover Skattestyrelsens samarbejds- og arbejdsmiljøorganisationer. Endelig understøtter teamet udviklingen af et styrket analytisk grundlag for HR i Skattestyrelsen.

Dine ansvarsområder

I de kommende år skal Skattestyrelsen rekruttere et meget højt antal ledere og medarbejdere, bl.a. som led i en omfattende reform af skattekontrollen. Her bliver du en helt central figur i forhold til arbejdet med at sikre både fastholdelse og udvikling af Skattestyrelsens kompetencer fx gennem etablering af oplæringskoncepter, faglige akademier og grundige sårbarhedsanalyser, så Skattestyrelsen til enhver tid formår at rekruttere og fastholde de rigtige kompetencer. Rammerne for indsatsen er defineret i vores rekrutterings- og kompetencestrategier.

Du får ansvar for en række HR-relaterede opgaver, fx støtte og rådgivning af Skattestyrelsens ledelse, styrelsesspecifikke HR-initiativer samt opgaver inden for det personalejuridiske og personaleadministrative område. Du vil samtidig få en nøglerolle i samarbejdet med personaleorganisationerne og ansvaret for betjeningen af styrelsens hovedsamarbejdsudvalg. Desuden får du ansvaret for en række organisationsopgaver, herunder opfølgning på tilpasninger i Skattestyrelsens organisering, stillingsanmodninger og lignende.  

Dit arbejde vil ske i tæt samspil med Skattestyrelsens ledelse og med Administrations- og Servicestyrelsen, der løser en række administrative og koordinerende opgaver på bl.a. HR-området for hele ministerområdet. Skattestyrelsen er organiseret i seks fagområder og en stab og er placeret på knap 30 lokationer over hele landet. Her skal du sikre en professionel HR-understøttelse i alle dele af styrelsen på tværs af fagområder og lokaliteter. Det indebærer bl.a., at du har et tæt og konstruktivt samarbejde med de seks lokale ledelsessekretariater og med Administrations- og Servicestyrelsen. 

Forventninger til kontorchefen for HR & Organisation

Vi forventer, at du

  • Har betydelig erfaring med opgaver inden for HR i staten, herunder indgående kendskab til det statslige regelsæt, og er vant til at arbejde op mod en direktion og et departement eller tilsvarende.

  • Har relevant ledelseserfaring og er både retningssættende og motiverende i din ledelsesstil.

  • Har en god organisationsforståelse, som du formår at bruge i praksis.

  • Er handlings- og løsningsorienteret og evner at få HR til at skabe merværdi i organisationen.

  • Er tillidsvækkende, har nemt ved at skabe dialog og formår at skabe gode relationer til både interne og eksterne samarbejdspartnere, herunder de faglige organisationer.

  • Har en sikker hånd og et stort fagligt overblik, så du sikrer gode og rettidige leverancer med sans for detaljen.

 

Du har formentlig en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau, fx cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.jur. eller cand.merc.jur.

Din nye arbejdsplads

Skattestyrelsen er en landsdækkende styrelse med p.t. ca. 4.300 medarbejdere fordelt på seks fagområder og en stab. Staben er et selvstændigt underdirektørområde og har bl.a. til opgave at understøtte Skattestyrelsens direktion samt behovet for tværgående koordination. Staben har ud over HR & Organisation ansvaret for den interne og eksterne kommunikation. Staben består desuden af Direktionssekretariatet samt Internationalt Samarbejde. Du kommer til at indgå i Stabens ledergruppe, som i et tæt samarbejde løser opgaver på tværs af enhederne.

Ansøgning og kontakt  

Ansøgning, CV og eksamensbeviser bedes sendt senest den 4. november 2020 kl. 12:00 via linket Søg stillingen. Vi forventer at holde første runde samtaler i uge 46. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og anden runde samtale forventes afholdt i uge 47. Tiltrædelse den 1. januar 2021.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør og stabschef Esben Haugland via chefkonsulent Lisbeth Ræbild på tlf.nr. 7237 1673

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37.

Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet reference og straffeattest.

Du skal være indstillet på, at ansættelse eventuelt sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.

Arbejdsstedet er indtil videre Copenhagen Towers på Hannemanns Allé 25, 2300 København S.   

Om Skattestyrelsen 

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.  

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du opbygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere. 

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

https://www.youtube.com/watch?v=oA7OL8PxLb8


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse 1
Hannemanns Allé 25
2300 København S
Danmark
Adresse 2
Hannemanns Allé 25
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
22-10-2020
Udløber
21-11-2020
Kviknummer
LJA-81299117
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
22-10-2020
Ansøgningsfrist
21-11-2020
Kviknummer
LJA-81299117
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed