Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorchef - Boligafdelingen

Grønlands Selvstyre, Departementet for Boliger, Infrastruktur og Ligestilling

Indrykket
09-06-2021

Vi søger en kontorchef med baggrund som eksempelvis cand. jur., cand. merc. jur eller tilsvarende og som har administrative og ledelsesmæssige kompetencer.

 

Boligområdet er midt i en reformproces. Der er tale om en stilling, hvor en række af Naalakkersuisuts politiske målsætninger skal udmøntes og dette skal ske i tæt samarbejde med øvrige relevante departementer.

 

Stillingsbeskrivelse

Boligafdelingen udgør én af fire afdelinger i Departement for Boliger, Infrastruktur og Ligestilling.

 

Boligafdelingens opgaveportefølje har meget stor politisk bevågenhed og nyder offentlighedens og mediernes interesse. De løsninger, vi bidrager til, har stor betydning for hele befolkningens hverdag og har afgørende betydning for realiseringen af landets fulde vækstpotentiale.

 

Der pågår tværdepartementale analyser under reformarbejdet inden for boligområdet, kaldet Helhedsplanen for Boliger. I analysearbejdet tages der udgangspunkt i en samfundsorienteret tilgang, der relaterer sig til boligområdet. Der ses blandt andet på manglende vedligehold, fremtidig planlagt vedligehold, huslejesætning og boligsikring. Dertil ses på at løfte kapaciteten inden for bygge- og anlægsbranchen, for sikre at der er håndværkere til at renovere den offentlige boligmasse.

 

Der er tale om et spændende og omfattende projekt, der blandt andet involverer flere af selvstyrets ressortområder, kommunerne og erhvervslivet.

 

Vi leder efter en kontorchef, der kan sparre med afdelingens medarbejdere omkring tekniske, økonomiske, analytiske, juridiske og administrative spørgsmål. Derudover skal kontorchefen medvirke til at styrke det tværgående arbejde på tværs af øvrige samarbejdspartnere.

 

Er du god til at sikre fremdrift i opgaveløsning og sikre en løbende prioritering af ressourcer og opgaver i forhold til den gældende politiske dagsorden så er du måske den rette til jobbet.

 

Vi er en lille afdeling, som arbejder tæt sammen og som favner en meget bred opgaveportefølje, herunder varetagelse af Selvstyrets udlejningsboliger, lovgivning inden for boligområdet, høringssvar inden for afdelingens område, besvarelse af henvendelser fra Ombudsmanden samt borgere. Afdelingen har også ansvaret for bevillingsstyring inden for boligområdet.

 

Vi søger en person, som vil beskæftige sig med meget forskelligartet sagsbehandling og som har erfaring med udarbejdelse af lovgivning.

 

Dine ansvarsområder vil primært være:

  • høringssvar inden for afdelingens område,

  • aftaleindgåelser og tilsyn inden for boligområdet,

  • reformarbejde; udarbejdelse af lovgivning i henhold til de politiske beslutninger,

  • personaleledelse og opgavefordeling i afdelingen.

 

Ansøger kan også forvente, at der kan anmodes om juridisk sparring fra andre af departementets områder inden for luftfart, bygningsmyndigheden, teleområdet mm.

 

Vi forventer

Du har en videregående relevant uddannelse, f.eks. cand. jur., cand. merc. jur eller tilsvarende, og kendskab til de politiske og administrative beslutningsprocesser, samt erfaring med personaleledelse. Vi forventer ydermere, at du;

  • har kendskab til IRIS eller tilsvarende økonomisystemer (oplæring kan finde sted),

  • har kendskab til cBrain F2 (oplæring kan finde sted),

  • kan bevare overblikket og holde mange bolde i luften på én gang,

  • har gennemslagskraft,

  • er loyal, positiv og god til at akklimatisere dig,

  • er initiativrig og kan samarbejde, såvel som arbejde selvstændigt,

  • er god til at formidle, både skriftligt og mundtligt og

  • er i stand til at formidle svært tilgængeligt materiale på en let og overskuelig måde

 

Som kontorchef er det endvidere vigtigt, at du forstår at udnytte hele afdelingens samlede kompetencer og kan ressourceoptimere og prioritere, også når opgavernes omfang til tider overstiger ressourcerne. Du skal evne at se helheder på tværs og bidrage til løsninger. Besidder du et roligt overblik med sans for det vigtige, har du et godt udgangspunkt.

 

Det er en fordel, at du både kan tale og skrive grønlandsk, såvel som dansk, og at du har indgående kendskab til grønlandsk samfundsforhold, men det er ikke et krav.

 

Vi tilbyder

  • Et arbejde i et Departement, der er tæt på den politiske beslutningsproces.

  • Et uformelt og åbent arbejdsmiljø med korte kommandoveje og engagerede kolleger.

  • Personlige og faglige udfordringer samt mulighed for efteruddannelse.

 

Boligafdelingen består af dygtige medarbejdere med selvstændig opgaveløsning og ansvar for egne opgaver. Det vil være din opgave sammen med afdelingens medarbejdere at tilvejebringe og kvalificere et godt og solidt grundlag, hvorpå afdelingschefen kan rådgive politiske beslutningstagere og resten af administrationen.

 

Arbejdet foregår i et travlt og fagligt udfordrende miljø, hvor arbejdsglæde og ansvar går hånd i hånd med gode resultater vi kan være stolte af.

 

Omgangstonen er god og uformel, og hverdagen er præget af godt humør i en ofte travl dagligdag. Vi er en arbejdsplads med højt til loftet, godt kollegialt fællesskab og respekt for, at arbejdsliv og familieliv skal hænge sammen.

 

Vi glæder os til at høre fra dig og stiller os gerne til rådighed med viden om det at arbejde for regeringen i Grønland, om boligafdelingens opgaver og om vores gode arbejdsplads.

 

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte afdelingschef Jeanette Holding på telefon 34 54 36 eller via e-mail jeah@nanoq.gl

 

Ansøgning

Ansøgningsfristen er tirsdag d. 29. juni 2021 kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler vil blive afholdt umiddelbart efter ansøgningsfristen.

 

Ansættelsesvilkår

Stillingen er for tiden klassificeret svarende til (LR 36).

 

Der vil i udgangspunktet ske ansættelse på overenskomstvilkår, hvor ansøger i forvejen måtte være tjenestemand i henhold til tjenestemandslove for det offentlige Grønland, kan der ske ansættelse på tjenestemandsvilkår.

 

Arbejdstiden er i udgangspunktet 40 timer ugentligt.

 

Løn- og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

 

Bolig

Der anvises ikke personalebolig til stillingen. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

 

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

 

Ansøgningsfrist:

29. juni 2021 12:00

 

Kontaktperson:

Jeanette Holding

+299 34 54 46

 

Ansættelsesforhold:

Chefstilling (kontorchef og opefter)

 

Ansættelsestype:

Fuldtid

 

Ansættelsesform:

Overenskomstvilkår

 

Arbejdsområde:

Ledelse

 

Geografisk område:

Kommuneqarfik Sermersooq

 

Departement:

Departementet for Boliger, Infrastruktur og Ligestilling

Imaneq 1A - 601

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Grønlands Selvstyre, Departementet for Boliger, Infrastruktur og Ligestilling

Adresse 1
Postbox 909
3900 Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
09-06-2021
Udløber
29-06-2021
Kviknummer
LJA-82228791
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre, Departementet for Boliger, Infrastruktur og Ligestilling

Adresse
Postbox 909
3900
Nuuk
Grønland
Praktisk information
Indrykket
09-06-2021
Ansøgningsfrist
29-06-2021
Kviknummer
LJA-82228791
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed