Som vores nye student i Kontor for Prøver, Eksamen og Test i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet bliver du en vigtig spiller i forhold til kontorets tværgående økonomistyring og i arbejdet med at sikre, at prøver og eksamen på erhvervsuddannelserne (eud), forberedende grunduddannelse (FGU), almen voksenuddannelse (avu) og forberedende voksenundervisning (FVU) gennemføres godt og sikkert.
Du skal være struktureret, ikke bange for økonomi og data og kunne lide administrative opgaver. Herudover skal du have gode analytiske og skriftlige kompetencer. Hvis du også har flair for administrative opgaver og besidder stærke analytiske og skriftlige evner, så er du måske vores næste studentermedhjælper.
Det vigtigste er dog, at du synes, at økonomi og uddannelsesområdet er spændende, og er klar til at vi i fællesskab opleves som kompetente, venlige og hjælpsomme. Som en del af Kontor for Pørver, Eksamen og Test kan du se frem til en meningsfuld arbejdsdag i godt selskab, morgensang hver torsdag, og at arbejde sammen med dedikerede og dygtige kolleger, der brænder for at gøre en forskel.
Læs mere om stillingen
Du bliver en del af kontorets Team for øvrige prøver og økonomi, der har ansvaret for kontorets tværgående økonomistyring og for prøver og eksamen på eud, FGU, avu og FVU.
Vi forestiller os, at du studerer fx statskundskab, økonomi, forvaltning, jura, uddannelsesvidenskab eller en anden relevant uddannelse.
Vi lægger desuden vægt på, at du:
- Har et godt servicegen, der kan mærkes gennem fx mailbesvarelser
- Har lyst til at arbejde med økonomi og data
- Er velformuleret i både skrift og tale
- Trives med administrative og koordinerende opgaver
- Har eller ønsker at udvikle stærke færdigheder i Excel
- Er dygtig til metodisk databehandling og ser muligheder for at forbedre dataanvendelse
- Har blik for detaljer og kvalitetssikring
- Er fleksibel og trives med skiftende opgaver og en varierende arbejdsdag
Hvordan bliver din arbejdsdag i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet?
Som udgangspunkt bliver du ansat 15 timer om ugen og din arbejdsplads vil være på Teglholmsgade 1.
Vi arbejder i storrumskontor, så du kommer til at arbejde side om side med dine kolleger, som tæller administrative medarbejdere, generalister og studenter. Der kan forekomme travle perioder op mod jul og sommerferie, hvor eksaminerne afholdes. Vi ved, at du også selv går til undervisning og eksamener, så din arbejdstid tilrettelægges, så den er i overensstemmelse hermed.
Helt konkret skal du bl.a.:
- Indgå i kontorets tværgående økonomistyring, herunder bistå ifm. budgetlægning og økonomistyring samt behandle fakturaer
- Løse diverse administrative opgaver
- Bidrage til at opdatere vores hjemmeside
- Svare på borger- og institutionshenvendelser
- Besvare telefonopkald fra uddannelsesinstitutionerne
Hvornår har vi brug for dig?
Vi ser gerne, at du starter hurtigst muligt.
Hvordan fungerer det med løn og andet praktisk?
Du bliver ansat som studentermedhjælper efter fællesoverenskomsten mellem Offentligt Ansattes Organisationer og Finansministeriet og organisationsaftale for kontorfunktionærer m.fl. i staten.
Vi stiller krav om studieaktivitet under ansættelsen som studentermedhjælper.
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til teamleder Sofie Andersen på telefon 2213 8228.
Du kan læse mere om kontorets ansvarsområder på hjemmesiden her.
Lyder det som noget for dig?
Hvis det her lyder som noget for dig, skal du sende din ansøgning, cv og karakterudskrift senest d. 24. november 2023 via linket i annoncen.
Vi indkalder løbende til samtaler.