Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Konsulent til udvikling af store software-indkøb i staten

Økonomistyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
19-04-2021

Har du erfaring med it-udbud og indkøb af software til den offentlige sektor fra mega vendors? Og har du lyst til at arbejde med indkøb og styring af software på tværs af staten? Statens Indkøb i Økonomistyrelsen søger lige nu en medarbejder til udvikling af området. 

Indkøb af software i staten

Anvendelsen af software i staten vokser, og statslige institutioner oplever ligesom andre virksomheder, at det er et område, der er kompliceret at styre og købe ind på. Økonomistyrelsen arbejder løbende på at sikre de statslige institutioner bedst mulige vilkår og priser gennem koordination og forpligtelse af den statslige indkøbsvolumen på software-området.

Om stillingen

Du vil blive ansat i Statens Indkøb i Økonomistyrelsen, der blandt andet har ansvaret for Statens Indkøbsprogram, statens policyudvikling på indkøbsområdet og for Rådgivningsenheden, som hjælper statslige institutioner med udbudsrelaterede opgaver og problemstillinger.

Du vil blive en del af et it-fagligt miljø på tværs af teams i Statens Indkøb og arbejde sammen med kollegaer, der beskæftiger sig med kommercielle, juridiske og økonomiske aspekter af softwareindkøb i staten. Og du vil få mulighed for at styre analyser, udviklingsprojekter og konkrete anskaffelser på software-området.

Dine primære arbejdsopgaver og ansvarsområder vil konkret være følgende:

  • Projektledelse af specifikke EU-udbud af software-anskaffelser fra mega vendors, fx Microsoft og Oracle

  • Projektledelse af analyser og udviklingsprojekter af software-indkøbet i staten med henblik på at vurdere mulighederne for at koordinere udbud og optimere området generelt

  • Udarbejdelse og forelæggelse af veldokumenterede skriftlige beslutningsgrundlag

  • Identificering af strategiske indkøbs- og styringsmuligheder på de væsentligste softwareområder i staten

  • Koordination med interessenter på software-området, særligt de øvrige statslige institutioner samt SKI.

 

Om dig

Stillingen stiller høje krav til dine evner til at prioritere din egen tid. Derfor er det væsentligt, at du har erfaring med at arbejde i et miljø, hvor tempoet til tider er højt, og at du kan balancere og håndtere mange modsatrettede krav. Vores arbejde nødvendiggør desuden en stor mængde skriftlige beslutningsoplæg, og det er derfor vigtigt, at du kan formidle komplekse problemstillinger i let forståelige skriftlige oplæg.

Konkret ser vi gerne, at du:

  • har en relevant videregående uddannelse, fx en samfundsvidenskabelig, merkantil eller it-teknisk uddannelse

  • har erfaring med at gennemføre EU-udbud på it-området, fx udarbejdelse af rammeaftaler

  • har mindst 3 års erfaring med indkøb af software og/eller it-udbud til den offentlige sektor, fx fra en anden styrelse, en konsulentvirksomhed eller fra en it-leverandør

  • er en dygtig formidler, både skriftligt og mundtligt

  • er god til at opbygge relationer til interessenter og samarbejdspartnere

  • forstår og kan navigere i en politisk kontekst.

 

Om Økonomistyrelsen

Din nye arbejdsplads vil være i Statens Indkøb i Økonomistyrelsen, der har til huse i Skt. Annæ Palæ tæt ved Kongens Nytorv. Statens Indkøb består lige nu af tre teams. Et juridisk rådgiverteam, et e-handels- og policyteam samt teamet du vil blive ansat i, der har det overordnede ansvar for vores opgaver inden for analyser, projekter, udbud i Indkøbsprogrammet og kontraktstyring.

De tre teams arbejder til dagligt tæt sammen, og du vil dermed blive en del af et fagligt miljø med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Kontoret er kendetegnet ved en stærk holdånd samt en åben og humoristisk omgangstone. Arbejdet foregår ofte i et højt tempo og med en høj grad af selvstændighed og ønske om at levere høj faglig kvalitet. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til nye udfordringer, og vi har fokus på, at vi hele tiden udvikler os både fagligt og personligt.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Teamleder Morten Kure Ringgård på tlf. 26 25 76 79 eller mail på mokri@oes.dk.

Det praktiske

Vi ser frem til at høre fra dig. Tryk på knappen Søg stillingen og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag senest den 25. april 2021.

Vi forventer tiltrædelse pr. 1. juni 2021 eller hurtigst muligt. Ansættelse efter sommerferien er også en mulighed.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Økonomistyrelsen

Adresse 1
Landgreven 4
1301 København K
Danmark
Adresse 2
Landgreven 4
1301 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
19-04-2021
Udløber
25-04-2021
Kviknummer
LJA-81979579
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Handel, indkøb og transport, IT, web og teknologi, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Økonomistyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1301
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
19-04-2021
Ansøgningsfrist
25-04-2021
Kviknummer
LJA-81979579
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Handel, indkøb og transport, IT, web og teknologi, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed