Har du lyst til at komme helt tæt på den politiske ledelse i Region Hovedstaden og være en central samarbejdspartner for politikere og administration i regionens betjening af regionsrådsformanden, forretningsudvalget, regionsrådet og politiske udvalg inden for sundhed og regional udvikling?
Kan du lide at bevæge dig på et overordnet, strategisk niveau, hvor du ser helheden og bruger det til at skabe gode politiske processer?
Trives du med skarpe deadlines og at have styr på, at de politiske møder klapper, som de skal?
I klyngen for Politiker- og pressebetjening er en af vores medarbejdere gået videre i en lederstilling i regionen, og derfor søger vi en ny kollega.
Du kan:
-
betjene regionsrådsformanden i forhold til formandsrollen for forretningsudvalget og regionsrådet og samspillet mellem øvrige politiske udvalg
-
betjene regionsrådsmedlemmer i forhold til bl.a. medlemsforslag og politikerspørgsmål
-
finde rundt i den kommunale styrelseslov, som også gælder for regioner
-
rådgive og sparre med vores samarbejdspartnere i koncerncentrene, på hospitalerne og regionens virksomheder om, hvordan de bedst muligt forelægger en sag for politikerne
-
håndtere en variation af opgaver for regionsrådsformanden, koncerndirektionen og centerledelsen, som fx afholdelse af større arrangementer og sags- og processtyring i forhold til politisk niveau
-
være en god samarbejdspartner for vores eksterne interessenter, herunder kommuner, øvrige regioner og staten i politiske sager
Derudover vil det også være godt, hvis du kan:
-
formidle din viden om politisk betjening og offentlig forvaltning på kurser for medarbejdere i regionen, der arbejder for det politiske niveau
-
arbejde med udviklingsopgaver i forhold til politiske betjening, fx evaluere politikernes oplevelse af betjeningen og bruge det til, at vi gør det endnu bedre
-
har erfaring med at drive midlertidige udvalg, fx opgaveudvalg, og nye måder at inddrage borgere og interessenter på i det politiske arbejde
Du vil få en central placering i en af Danmarks største arbejdspladser med omkring 40.000 ansatte og med muligheden for at arbejde tæt sammen med regionsrådsformanden, koncerndirektionen, fagfolk fra andre centre, hospitaler og virksomheder.
Du vil indgå i det team, som arbejder med forretningsudvalget, regionsrådet og de stående udvalg, hvor du får en vigtig rolle i, at der er et godt sagsforløb fra stående udvalg og videre til regionsrådet.
Samtidig vil du arbejde tæt sammen med de konsulenter, der betjener regionsrådsformanden, pressekonsulenter, jurister og administrative kollegaer, der sørger for dagsordensudsendelse, politikervederlag, IT- og mobiludstyr til regionsrådsmedlemmer mv.
Om dig
Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse og et par års erfaring med politisk betjening, gerne fra en region, kommune eller anden politisk ledet organisation. Vi leder derudover efter en person, der er:
-
optaget af samfundsdebatten og har politisk tæft
-
åben, tillidsfuld og god til at skabe relationer. Det er vigtigt i vores job, hvor vi samarbejder meget bredt både internt og eksternt.
-
stærk i koordination og planlægning. Du skal understøtte sager til forretningsudvalget og regionsrådet samt stående udvalg, som kører i månedsrul.
-
selvstændig og trives i en varieret hverdag, hvor du både arbejder i de faste møderul og kan varetage formidlings- og udviklingsopgaver løbende.
-
målrettet og opsøgende. Du skal på baggrund af drøftelser og beslutninger hos vores regionsrådsformand, koncerndirektion og centerdirektører kunne formulere og oversætte opgaver for dig selv og organisationen, og du skal kunne stille opfølgende og undersøgende spørgsmål, så fx bestillinger bliver så præcise som mulige.
Om os
Arbejdspladsen er på Regionsgården i Hillerød. Vi kører et miks af faste fremmødedage og mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen.
Du bliver en del af klyngen: Politiker- og pressebetjening. Vi er i alt 15 personer, der arbejder med politisk betjening, presse, jura og administration. Vi er fagligt ambitiøse, arbejdsomme, service-mindede, og vi har det sjovt og godt med hinanden.
Klyngen er en af tre i Center for Politik og Kommunikation, hvor vi er 72 dygtige kolleger, der i øvrigt arbejder med betjening af regionsdirektøren, koncerndirektion og hospitalsledelser, patientkommunikation, projektledelse, web, design og meget mere.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt enhedschef Karen Lisbeth Trabolt på 29 99 79 39. Send gerne en sms og aftal tidspunkt.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst. Stillingen indplaceres på konsulentniveau efter erfaring.
Stillingen er til besættelse fra 1. april 2022 eller snarest muligt.
Ansøgningsprocedure
Send din ansøgning, CV og andre relevante dokumenter gennem vores online rekrutteringssystem. Ansøgningsfristen er den 6. februar 2022.
Vi forventer at afholde første samtaler i uge 6 og evt. anden samtale i uge 8.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
Fakta
Jobtype
Andre akademikere
Arbejdssted
Koncerncentre
Arbejdstid
37t/u.
Jobnummer
238177
Ansøgningsfrist
06-02-2022
Kontakt os
Maj-Britt Hansen