Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Konsulent til Kurser og Rådgivning i BL - Danmarks Almene Boliger i Aarhus

BL - Danmarks Almene Boliger

Aarhus, Østjylland

Indrykket
03-02-2025

Et meningsfyldt arbejde, hvor du bidrager til udvikling af kompetencer og understøtter de demokratiske fora og processer i de almene boligorganisationer, så de kan fortsætte med at levere hjem til de mange og løse opgaver for velfærdssamfundet - lyder det som noget for dig? Så læs videre om den ledige stilling i BL - Danmarks Almene Boliger.

 

Vi søger en konsulent med stærke kompetencer inden for undervisning af voksne, som kan sikre formidling af fagspecifikt stof som fx almen boligøkonomi, og som kan opbygge faglige netværk.

 

Som konsulent i BLs Kurser og Rådgivning medvirker du til at udvikle kompetencerne hos ansatte og beboervalgte i de almene boligorganisationer. Det sker med fokus på praksis og med et helhedsorienteret blik på interesserne hos beboerne, de enkelte boligorganisationer og samfundet. Afsættet er de regler, særlige forhold og vilkår, der gælder for de almene boligorganisationer i Danmark.

 

Vi tilbyder:

  • Et meningsfyldt arbejde i en organisation med høj faglighed og stort fokus på videndeling og plads til nye ideer

  • Stor medindflydelse på opgaverne og tilrettelæggelse af arbejdsdagen

  • Opgaveløsning efter principper om distribueret ledelse

  • Oplæring og indføring i opgaverne i forbindelse med dit onboardingforløb og efter behov

  • Alsidige og udviklende opgaver

  • Du bliver en del af et fast team af kollegaer til faglig sparring og videndeling

  • Samarbejde med mange boligorganisationer og samarbejdspartnere

  • At blive en del af et mindre kontorfællesskab i Aarhus med 11 dedikerede kollegaer og en uformel omgangstone

 

Opgaverne

Konkret består opgaverne i:

  • Undervisning i og rådgivning om de beboerdemokratiske spilleregler og andre forhold med tilknytning til den almene sektor, fx almen boligøkonomi på et grundlæggende plan

  • Opbygning og udvikling af netværk, hvor deltagerne deler viden og erfaringer

  • Kursusledelse, dvs. planlægning og afvikling af webinarer, kurser og uddannelser for ansatte og valgte i de almene boligorganisationer - i samarbejde med fagpersoner

 

Jobbet er udadvendt med gode muligheder for nytænkning, faglig og personlig udvikling, og du vil samarbejde med mennesker med meget forskellige fagligheder og kompetencer.

 

Du skal forvente, at noget af arbejdet vil ligge uden for almindelig arbejdstid fx i weekender. Du vil dog have stor indflydelse på den konkrete fastlæggelse af dagene.

 

Din profil

Motivation og engagement for at arbejde med at styrke de almene boligorganisationer er en forudsætning. Derudover forventer vi, at du har konkrete erfaringer fra praksis med:

  • At undervise og udvikle kursusforløb tilpasset forskellige voksne målgrupper

  • At opbygge og udvikle netværk, hvor deltagerne deler viden og erfaringer

  • At facilitere forskellige møder og forløb

Det er også afgørende at:

  • Du tænker i helheder og er god til at belyse problemstillinger fra flere vinkler

  • Du er villig til at sætte dig ind i lovgivningen og økonomien vedr. de almene boliger. Vi hjælper dig naturligvis godt i gang, og tilrettelægger din onboarding ud fra de kompetencer, du kommer med, og i samarbejde med dig

  • Du har kendskab til arbejdet i eller med foreninger

  • Du motiveres af udadvendte opgaver og kan samarbejde med mennesker fra forskellige miljøer og med forskellig viden og kompetencer

  • Du er struktureret og trives med at udføre opgaver på egen hånd.

Du må gerne have erfaring fra den almene sektor, men det er ikke et krav.

 

Vores afdeling

Du bliver en del af BLs Kurser & Rådgivning, som består af 9 dedikerede konsulenter med forskellige faglige kompetencer og en specialiseret viden om den almene boligsektor. Afdelingen omfatter også 6 konsulenter, der betjener BLs 11 kredse i den politiske interessevaretagelse, samt 5 kollegaer, der understøtter afdelingens administrative opgaver. BL har til huse både i København og Aarhus. Du får arbejdsplads i Aarhus.

 

Ansøgning og mere information

Hvis du kan se dig selv i ovenstående, så send en ansøgning, samt CV. Vi ønsker stillingen besat den 1. maj 2025 (eller efter aftale).

 

Du kan læse mere om, hvordan det er at arbejde i BL her.

 

Frist

Ansøgningsfristen er søndag den 23. februar 2025 kl. 24:00. Vi planlægger at holde samtaler i Aarhus den 3. og 4. marts 2025 og anden runde samtaler den 20. marts 2025. Vi anvender personprofiler i forbindelse med anden samtale.

 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at skrive eller ringe til Dorte Hjerrild, afdelingschef - dhj@bl.dk // 2888 1872 - eller konsulent Rikke Hansen - rih@bl.dk // 2216 2086.

 

Ansøgningsfrist

23-02-2025

 

Tiltrædelsesdato

01-05-2025

 

Stillingstype

Kursus - og rådgivnings konsulent

 

Hjemmeside

bl.dk/

 

Kontakt

Dorte Hjerrild

Afdelingschef

E-mail

28881872

 

Rikke Hansen

Konsulent

E-mail

22162086

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

BL - Danmarks Almene Boliger

Adresse 1
Mariane Thomsens Gade 2F
8000 Aarhus
Danmark
Praktisk information
Oprettet
03-02-2025
Udløber
23-02-2025
Kviknummer
LJA-85932831
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Forskning og undervisning, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

BL - Danmarks Almene Boliger

Adresse
Mariane Thomsens Gade 2F
8000
Aarhus
Danmark
Praktisk information
Indrykket
03-02-2025
Ansøgningsfrist
23-02-2025
Kviknummer
LJA-85932831
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Forskning og undervisning, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed