Har du interesse for sekretariatsbetjening i en politisk ledet organisation og lyst til at understøtte kommunens ambitiøse klimaindsats? Vil du arbejde med en god blanding af sekretariats- og udviklingsopgaver tæt på direktøren og de politiske udvalg? Så læs med her:
I Fællessekretariatet betjener vi seks faglige afdelinger, direktøren og fire politiske udvalg: Kultur- og Fritidsudvalget, Miljø- og Teknikudvalget, Arbejdsmarkedsudvalget og Erhvervsudvalget.
Hovedopgaverne for sekretariatet er udvalgsbetjening, ledelsesbetjening og projektledelse. Som konsulent vil du få ansvaret for dine egne opgaver, men opgaveløsningen sker også i tæt samarbejde med dine seks kollegaer i sekretariatet og med medarbejdere og chefer i de andre afdelinger.
Kulturen i vores sekretariat er båret af en høj faglighed og en uformel tone. Vi har en omskiftelig hverdag med mange deadlines og løfter vores opgaver med en høj grad af fleksibilitet og selvstændighed. Vi lykkes, fordi vi er ansvarsfulde og hjælper hinanden. Vores arbejde er båret af værdierne i Vores Norddjurs Tillid, Ordentlighed, Fællesskab og Udvikling.
Dine hovedopgaver vil være:
-
Betjening af et politisk udvalg, herunder fremstilling og kvalitetssikring af dagsordenspunkter, løbende dialog med chefer og kollegaer, forberedelse og opfølgning på udvalgsmøder
-
Betjening af ledelsen i forbindelse med Norddjurs Kommunes klimaplan og klimamål i samarbejde med kollegaer i andre afdelinger
-
Sikring af fremdrift og koordination i klimaindsatsen på tværs af organisationen, herunder bidrag til en årlig monitorering af klimaplanen
-
Styring og understøttelse af tværgående, strategiske udviklingsprojekter i tæt samarbejde med relevante chefer og kollegaer
-
Understøttelse af direktør i samarbejde med kollegaer i sekretariatet
-
Fremstilling af notater, analyser og andet skriftligt arbejde
-
Faciliteringsopgaver, herunder planlægning, mødeledelse og opfølgning på møder og workshops
-
Ad hoc-opgaver - store som små.
Vi tilbyder:
-
Et udfordrende job med selvstændigt ansvar
-
En fleksibel arbejdstilrettelæggelse og en høj grad af selvbestemmelse
-
Faglig sparring med chefer og kollegaer
-
Gode udviklingsmuligheder - både din egen og sekretariatets
-
Muligheder i en kommune, hvor det er nemt at samarbejde på tværs af afdelinger, og hvor der ikke er langt til top og samarbejdspartnere
-
Et team, hvor vi har fokus på et godt arbejdsmiljø.
Vi lægger bl.a. vægt på, at du:
-
har en samfundsvidenskabelig uddannelse eller anden relevant baggrund
-
har kendskab til/erfaring med klimaplaner fra andre kommuner eller interesse for området
-
har gode analytiske evner og politisk tæft
-
arbejder systematisk og selvstændigt
-
har overblik med sans for detaljen
-
er stærk i både skriftlig og mundtlig kommunikation
-
er en holdspiller, der aktivt byder ind i samarbejdet med andre
-
rækker ud mod din omverden og bidrager med dit gode humør.
Ansøgningsfristen er den 16. februar 2025.
Vi forventer at holde 1. samtale den 21. februar og 2. samtale den 25. februar. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst.
Der er som udgangspunkt tale om en stilling på 37 timer pr. uge med tiltrædelse den 1. april 2025. Arbejdsstedet er rådhuset i Grenaa, der ligger i pendlerafstand fra Aarhus og Randers og i gåafstand fra Letbanen. Vi har flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejde.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, eller hvordan det er at arbejde i Fællessekretariatet, så er du velkommen til at kontakte midlertidig chef for Fællessekretariatet Tonny Olsen på mob. 40 19 90 73 efter uge 3.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Frist:
16-02-2025
Kontaktperson:
Tonny Olsen
40199073
Stillingskategori:
Administration & Sagsbehandling
Ansættelsesvilkår:
Fastansættelse
Arbejdstid:
Fuldtid
Lokation:
Torvet, 3, 8500, Grenå