Femern A/S
Femern A/S er en del af den statsejede Sund & Bælt koncern sammen med de faste forbindelser over Øresund og Storebælt.
Vi har brug for flere dygtige medarbejdere, der kan hjælpe os med at sikre en effektiv og kompetent fremdrift i det vi gør bedst: bygge en sænketunnel til fremtidens generationer.
Du får en unik mulighed for at være med til at sætte et historisk aftryk på dansk infrastruktur. I de kommende år bygger vi verdens største tunnelelementfabrik, som i første omgang skal producere elementer til sænketunnellen over Femern Bælt frem til 2026.
Jobbet
I direktionssekretariatet har vi til opgave at betjene direktionen og bestyrelsen. Vi er involveret i alle selskabets forskellige kerneprocesser og løser centrale opgaver relateret til ledelsen af selskabet. Direktionssekretariatet fungerer desuden som det daglige bindeled mellem Femern A/S og Transportministeriet samt koordinerer forhold med Sund & Bælt-koncernen.
-
Som en del af direktionssekretariatet vil du komme til at blive tovholder på det strategiske arbejde med økonomiske analyser og videreudvikling af trafikmodeller mv. samt bidrage til den løbende direktionsbetjening:
-
Udarbejde analyser på baggrund af input fra fx tekniske eksperter i selskabet
-
Drive egne analyse- og udviklingsprojekter fx vedr. trafikmodeller
-
Formidle (især skriftligt) om projektet i forskellige typer af oplæg, rapporter mv.
-
Håndtering af bestillinger og forespørgsler fra Transport- og Boligministeriet
-
Udarbejdelse af notater, analyser, præsentationer og svarudkast på Folketingsspørgsmål mv.
-
Forberedelse af direktions- og bestyrelsesmøder, herunder udarbejdelse af mødemateriale samt opfølgning på møderne
-
Generel betjening af den adm. direktør, ledelsesgruppen og bestyrelsen
Din profil: Analytisk, velformuleret, effektiv og omhyggelig
Du har formentlig en samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse og mindst et par års erfaring fra en politisk ledet organisation, gerne et ministerium, et statsejet selskab eller lignende.
I direktionssekretariatet er to dage sjældent ens. Du skal derfor kunne prioritere din tid mellem løsning af hastebestillinger med korte frister og dine længerevarende projektopgaver.
Vi forestiller os, at du har følgende egenskaber:
-
Stærke analytiske evner og god talforståelse
-
Overblik med skarp sans for de vigtige detaljer
-
Resultatorienteret adfærd med en målrettet og struktureret arbejdsstil
-
Særdeles gode kommunikationsevner på såvel dansk som engelsk
-
Overskud til at håndtere flere opgaver og korte deadlines uden at miste overblikket. Samtidig kan du prioritere fordybelse, når det er nødvendigt
Du tilbydes
Som direktionskonsulent i Femern A/S vil du komme helt tæt på ledelsen af et statsejet projekt- og bygherreselskab, få mulighed for at sætte dit eget aftryk på et unikt megaprojekt og opbygge erfaring til brug for næste generation af store bygge- og anlægsprojekter.
Du vil opleve en organisation, der er i konstant forandring, i takt med at opgaven udvikler sig. Din arbejdsdag bliver udfordrende og alsidig og du kommer til at arbejde sammen med mange forskellige kolleger på tværs af organisationen, som er karakteriseret ved en uformel omgangstone og en åben, international stemning.
Løn
Du tilbydes en lønpakke efter kvalifikationer, samt sundhedsforsikring og andre personalegoder.
Ansøgning
Ansøgning, CV og eksamenspapirer uploades via nedenstående link senest den 14. marts 2021.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, skal du være velkommen til at kontakte Sekretariatschef Kasper Bekker på tlf. 33 41 44 12 eller kbe@femern.dk.
Der vil løbende blive indkaldt til samtaler, så send gerne din ansøgning så hurtigt som muligt.
Ansøgningsfrist:
14. marts 2021
Workplace:
København V