Hver dag samles store mængder af data i vores omsorgssystem, og vi har stor efterspørgsel efter at bruge de data til at skabe overblik i hverdagen for de 10.000 medarbejdere og ledere på blandt andet plejehjem, genoptræningstilbud og i hjemmeplejen.
I Afdeling for Data og Analyse arbejder vi bl.a. med
-
større analyser og ledelsesinformation til både driften og det politiske niveau
-
overbliksteknologi, der bidrager til at skabe bedre overblik over borgerne for medarbejderne og dermed understøtte den faglige vidensdeling
-
drift og udvikling af vores datavarehus - dette er livsnerven i Sundheds- og Omsorgsforvaltningens (SUF) arbejde med at omsætte data til viden og beslutningsstøtte
Alt dette leverer vi i tæt samarbejde med andre afdelinger i SUF, de lokale driftsenheder fx plejehjem og hjemme-/sygepleje og private leverandører.
Afdeling for Data og Analyse
Stillingen er placeret i Afdeling for Data og Analyse, der har ansvaret for dataunderstøttelse af forvaltningens centrale og decentrale enheder samt løbende rapporteringer til politisk udvalg, direktion og ledere i organisationen. Afdelingen drifter og udvikler forvaltningens datawarehouse og har ansvaret både for teknisk infrastruktur og brugerrettede webbaserede rapporteringsløsninger. Afdeling for Data og Analyse består aktuelt af 12 medarbejdere og fem studentermedhjælpere og er en del af Center for Økonomi og Kvalitet med samlet 46 ansatte.
Vi arbejder løbende med at udvikle vores formidling af data til ledelse og drift, hvilket primært sker gennem vores rapporteringsplatform Qlik. Hovedfokus i dine opgaver er eTavlerne. Du vil bl.a. blive involveret i videreudviklingen af elektroniske overblikstavler (eTavler) til brug for personale og ledere på bl.a. plejehjem og i hjemmeplejeenheder, herunder afdækning af relevant indhold til tavlerne baseret på eksisterende datakilder. eTavlerne har pt. 1300+ unikke månedlige brugere, dertil kommer et større antal indirekte brugere, der deltager i tavlemøder. Du kan læse mere om platformen her:
https://www.kk.dk/om-kommunen/viden-for-professionelle/viden-paa-sundhedsomraadet/etavler
Teknologisk er løsningen baseret på et robust datawarehouse, der med korte intervaller opdateres via API, så vi kan give brugerne databaseret overblik tættest muligt på real-tid. Vores primære arbejdsredskaber er derfor at analysere og understøtte de relevante forretningsregler og arbejdsgange ved at lægge data til rette med sql og præsentere data i Qlik. Vi er aktuelt ved at nærme os afslutningen på skiftet fra QlikView til QlikSense.
Arbejdet indebærer et tæt samarbejde med interne og eksterne parter og en stor grad af selvstændighed i opgaveløsningen. Det kræver en god forretningsforståelse, som du vil skulle opbygge som led i ansættelsen. Der er i den forbindelse et stærkt fagligt miljø i forvaltningen, så du altid kan finde en faglig ekspert i fx dokumentation af sygepleje, som kan hjælpe med at forstå de faglige begrundelser for arbejdsgange og dokumentation, du skal bruge i arbejdet med data.
Dine primære opgaver bliver at
-
være i løbende dialog med personale, ledere og faglige ressourcepersoner om behov for dataunderstøttelse og omsætte dette til konkrete løsninger
-
udvikle og videreudvikle funktionalitet på eTavlerne
Faglige kvalifikationer vi forventer, at du kan matche
-
En videregående uddannelse - hvilken en er mindre vigtigt
-
Erfaring med Qlik eller andet BI-værktøj (fx Power BI, Tableau eller lign.)
-
Erfaring med at bearbejde relationelle data (i fx sql, R, Python, SAS eller. lign)
-
God til at kommunikere både skriftligt og mundtligt på dansk
Øvrige kvalifikationer
-
Erfaring med interessenthåndtering/facilitering er et plus. Du vil ofte befinde dig i møder, hvor du har brug for at styre deltagerne hen til en konkret beslutning/afvejning
-
Erfaring med at indgå i projektarbejde og organisere processen fra brugerønsker til færdig applikation
Vi kan tilbyde
Du får et spændende job med mulighed for at være med til at træde nye stier indenfor datawarehouse og Business Intelligence i den kommunale sektor. Derudover bliver du en del af en dynamisk afdeling med et godt arbejdsmiljø og med meget varierende opgaver med stort politisk og ledelsesmæssigt fokus. Du får en arbejdsplads, der giver plads til både at være ambitiøs med arbejdsliv og privatliv.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Afhængigt af kompetencer vil du blive indplaceret som konsulent, specialkonsulent eller chefkonsulent.
Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen.
Vi ønsker stillingen besat den 1. februar 2024.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte analytiker Marie Fredslund på 2052 6824 eller afdelingsleder Max Mølgaard Miiller på 2361 6269.
Søg via linket senest søndag den 3. december 2023
Samtaler afholdes i uge 50 (1. samtaler tirsdag den 12. december 2023 og 2. samtaler torsdag den 14. december 2023).