Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Konsulent med nysgerrighed for demokratiets maskinrum til Center for Myndighed og Internationalisering i Kultur- og Fritidsforvaltningen

Københavns Kommune, Kultur- og Fritidsforvaltningen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
30-07-2024

Brænder du for at arbejde med valg?

Vil du gerne være tæt på de politiske processer og være med til at drive ledelsesbetjeningen i et center, som dagligt arbejder for at sikre, at borgerne i København får løst deres sager hurtigt, professionelt og med høj kvalitet?

Kan du sætte dig ind i komplicerede problemstillinger, arbejde i detaljen og stadig holde overblik?

Så er det dig, vi søger.

Vi tilbyder

Vi tilbyder en stilling i kontoret Ledelsessekretariat og Valg, der hører under Center for Myndighed og Internationalisering. Kontoret er centerets sekretariat, og vi er bl.a. ansvarlige for at afvikle valg og folkeafstemninger i Københavns Kommune. Det er især her, at dine hovedopgaver vil ligge.

Du kommer til at indgå i et mindre team på ca. 10 kolleger, der har en stor berøringsflade i hele organisationen. Ud over valg arbejder teamet med at understøtte centeret og dets ledelse på daglig basis. Udover at være med til at udvikle og implementere strategiske og politisk prioriterede projekter, står vi for centerets sekretariatsbetjening op mod Københavns Rådhus, og vi bistår med udviklingsprojekter sammen med kolleger i centeret og forvaltningen.

Vi er et kontor, der er kendetegnet ved frihed og fleksibilitet i opgaveløsningen, hvor der er tillid til den enkelte medarbejder, og hvor vi lykkes, fordi vi prioriterer det gode samarbejde. Vi hjælper hinanden og prioriterer ikke mindst at have det sjovt, selv når det går stærkt i dagligdagen.

Om stillingen

Opgaveporteføljen inden for valgområdet spænder bredt og foregår i samarbejde med medarbejdere fra hele forvaltningen.

Som vores nye medarbejder får du bl.a. ansvaret for en række opgaver på valgområdet, herunder udvikling af nyt it-system i samarbejde med landets andre kommuner, ydelser til valghandlingen, dialog med ministeriet om forståelse af lov om afvikling af valg og indblik i valgøkonomien. Det er derfor vigtigt, at du har et blik for de større sammenhænge og kan gennemskue, hvordan nye it-systemer, lovændring m.v. påvirker valgarbejdet i detaljen.

Du kommer også til at skrive indstillinger, orienteringer og notater til valgbestyrelsen, til styregrupper for valg m.v. Det er derfor vigtigt, at du er yderst detaljeorienteret, grundig og har lyst til at løfte både større projekter og løbende og til tider lavpraktiske ad hoc-opgaver, også på andre områder end valg.

Ud over valgområdet kan du forvente en opgaveportefølje, der kan berøre sekretariatsbetjening og projekter om alt fra vielser og internationalisering til folkeregister og huslejenævn. Det indebærer bl.a. udarbejdelse af budgetnotater, indstillinger og notater til ledelse, direktion og politikere. Du kommer til at indgå i en teamfunktion, hvor vi prioriterer at videndele, samarbejde og sikre, at ingen løfter opgaverne alene.

Har du lyst til at være med?

Som vores nye medarbejder får du indblik i maskinrummet i en politisk styret organisation, der både leverer direkte til københavnerne, ledere, direktion og politikere.

Vi forventer, at du arbejder detaljeorienteret, struktureret og kan bevare overblikket. Endelig har du lyst til at gå ind i opgaver på tværs af centeret i samarbejde med dine kolleger.

Dine primære arbejdsopgaver vil være

  • projektledelse på udarbejdelse af nyt valgsystem med brugere fra organisationen og i samarbejde med andre kommuner
  • at være ansvarlig for at forstå, formidle og indarbejde lovstof om valgafvikling
  • udarbejdelse af alle typer materialer, som findes i en politisk styret organisation; mødeforberedelser, budgetnotater, indstillinger og notater til direktion, valgbestyrelse, politiske møder m.v.
  • kvalitetssikring af vejledninger efter valgtekster, så de følger lovgivningen

Vi lægger vægt på, at du er

  • selvstændig og kan drive processer omkring ledelsesbetjening og valg
  • struktureret og har sans for detaljen
  • en dygtig formidler, der forstår at kommunikere både skriftligt og mundtligt
  • god til at opbygge relationer på tværs af afdelinger og centre
  • opsøgende, nysgerrig og opmærksom på organisationens behov
  • serviceminded og kan lide at samarbejde med kolleger med forskellige fagligheder og har en god ro og godt humør også når det går stærkt

Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse. Det er en fordel, hvis du har kendskab til offentlig forvaltning og har arbejdet i en politisk organisation og har relevant erfaring ift. overstående opgavetyper. Det er også en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde med data og digitalisering.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på fuld tid med løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst. Vi tilbyder en fleksibel arbejdstid, hvor det også vil være muligt med hjemmearbejdsdage, når opgaverne tillader det. Du skal i perioderne op til valg forvente en markant større arbejdsmængde og i andre perioder have langt større fleksibilitet. Tiltrædelse vil ske fra den 1. oktober 2024. Der indhentes reference i forbindelse med ansættelsen.

Vil du vide mere?

For mere information kontakt kontorchef Jesper Hyldal på 2049 2094.

Søg via linket senest søndag den 18. august 2024

Vi holder første samtaler fredag den 23. august. Anden samtaler afholdes torsdag den 29. august. Du skal forvente at bruge tid på en mindre case-besvarelse ifm. anden samtale.

Kultur- og Fritidsforvaltningen

Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune, Kultur- og Fritidsforvaltningen

Adresse 1
Nyropsgade 3
1602 København V
Danmark
Web
Adresse 2
Nyropsgade 3
1602 København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet
30-07-2024
Udløber
18-08-2024
Kviknummer
LJA-85617757
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Konsulent og rådgivning, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune, Kultur- og Fritidsforvaltningen

Adresse
Nyropsgade 3
1602
København V
Danmark
Praktisk information
Indrykket
30-07-2024
Ansøgningsfrist
18-08-2024
Kviknummer
LJA-85617757
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Konsulent og rådgivning, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Beliggenhed