Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kollega til Sekretariatet i Center for Organisation

Odsherred Kommune

Odsherred, Vestsjælland

Indrykket
02-01-2023

Det er et job, hvor ikke to dage er ens, hvor der er masser af muligheder for at byde ind og komme med forslag til løsninger, og hvor dine kompetencer, selvstændighed, fleksibilitet, initiativ og overblik bliver brugt hver dag.

 

Ansættelsessted

Højby

Ansøgningsfrist

25.01.2023

Kontaktpersoner

Thure Jørgensen

Centerchef

23 47 94 13

thuj@odsherred.dk

 

Anette Sørensen

Direktionskonsulent

59 66 68 06

anes@odsherred.dk

 

Trives du i en travl hverdag, hvor du hurtigt skal kunne sætte dig ind i forskellige problemstillinger og løsninger heraf? Og vil du arbejde med direktionsbetjening?

 

I Sekretariatet i Center for Organisation i Odsherred Kommune mangler vi lige nu en dygtig og alsidig kollega til at håndtere de mangeartede opgaver for den øverste ledelse.

 

Som dine tre fremtidige kolleger kan vi sige, at det er et job, hvor to dage ikke er ens, og hvor der er masser af muligheder for at byde ind og komme med forslag til løsninger. Og hvor dine kompetencer, din selvstændighed, din fleksibilitet, dit initiativ og dit overblik kommer op af tasken og bliver brugt hver dag. Stemningen er mestendels uformel og uden unyttig skelen til hierarki.

 

Sekretariatet er et opgave- og arbejdsfælleskab, et tandhjul med mange andre tandhjul omkring sig, så det betyder meget, at vi ved, hvad hinanden laver, og at vi tænker i sammenhænge og helheder. I løbet af kort tid kommer du derfor til at vide lidt om rigtig meget og ret meget om nogle få ting. Hvad det end er, så er vi afhængige af, at du bringer dig selv og dine opgaver i spil. Der er dog også en del af virkeligheden, at en del opgaver skal løses kvikt og selvstændigt, og at anerkendelsen tit er ude af takt med opgaveløsningen.

 

Vi forestiller os, at du har 2-4 års erfaring fra en lignende stilling. Det er en fordel, hvis du har kendskab til kommunale opgaver og beslutningsprocesser, herunder erfaring med direktionsbetjening og håndtering af politiske sager. Hvad din titel er i dag, har vi ikke gjort os mange tanker om. Du behøver ikke at gå så meget op i faggrænser, at det gør noget, for ved travlhed, hvis det er nødvendigt og ved ferie eller fravær bakker vi hinanden op, tager over og løser opgaverne i fællesskab.

 

Stilling og arbejdsopgaver

Du vil i samarbejde med dine kolleger have ansvaret for at:

  • Betjene borgmester og tre direktører med sager, som indholdsmæssigt ligger inden for og på tværs af alle fagområder i kommunen

  • Holde styr på arbejdsgange og beslutningsprocesser mellem de politiske og administrative niveauer, herunder mange travle menneskers alt andet end tomme kalendere

  • Skrive og kvalitetssikre sagsfremstillinger, referater, notater, kommissorier, præsentationer, borgmestersvar

  • Styre valg og folkeafstemninger, som nogle gange kommer med kort frist og giver ekstra travlhed i fire fantastiske uger

 

Faglige, organisatoriske og personlige kompetencer

Vi går efter en person, som:

  • Er god til at vedligeholde og benytte relationer med både specialister og generalister i hele organisationen, for vi er afhængig af hinanden vores arbejde

  • Kan skabe og afstemme processer på tværs af team, center, projekter og organisation

  • Synes det er spændende at supportere en direktion

  • Gerne vil være gå-til-koordineringsperson og holde en del kinesiske tallerkener i gang på samme tid

  • Interesserer sig for lokale forhold og for samfundsforhold generelt

 

Derudover ønsker vi, at du:

  • Formulerer dig sikkert og forståeligt på skrift og i tale

  • Ved hvornår du skal arbejde struktureret, selvstændigt og bare blive færdig, og hvornår du skal arbejde sammen med andre, tænke nyt og åbne op

  • Er analytisk stærk og har evnen og lysten til at tænke og læse forud

  • Er god til at få ideer, både dine egne og andres ideer, til at blive konkrete og komme ned på papir

  • Ikke er bange for at tage fat på både opgaver med kort deadline og opgaver med lang deadline, dvs. kan begå dig såvel strategisk og langsigtet som lavpraktisk og her og nu

 

Hvis du tilmed er et åbent menneske, som ikke er bange for at forklare mellemregningerne mellem bestilling og udført, hvis du har situationsfornemmelse og ikke mindst har humor, så søg stillingen.

 

Det er nok en stilling som velskrivende, serviceorienteret, problemknusende og forudseende blæksprutte, vi har slået op. Men hør her: Nogle gange mangler der af uransagelige grunde en projektor og fem stole i byrådssalen til et møde om 25 minutter, og du sidder alene tilbage og er i gang med at skrive en vigtig sagsfremstilling, og hvad så ... Jo, det løser vi også.

 

Sekretariatets opgaver

Sekretariatet beskræftiger sig med følgende opgaver, som du som ansvarlig person, eller som samarbejdsperson eller som backup-person, bliver en del af:

  • Borgmester- og direktionsbetjening og understøttelse af direktørområderne, herunder organisationsudvikling, politik- og strategiudvikling samt tværgående projekter og processer

  • Betjening af byrådsmedlemmer i forhold til tværgående opgaver

  • Kvalitetssikring af dagsordener til Byrådet, Økonomiudvalget, fagudvalg, direktionsmøder, chefgruppemøder under overskriften God kvalitet til tiden

  • Vielser

  • Grundlovsceremonier

  • Bevillingsnævn

  • Elevoplæring

  • Borgmesterhenvendelser, tværgående aktindsigtsanmodninger og klagesager

  • Administration af dagsordensystemet i SBSYS (ESDH-system) og i First Agenda (system til dagsordener og referater)

  • Valg og folkeafstemninger

  • Vejledninger, retningslinjer, forretningsordener

  • Beredskabsplaner på overordnet eller måske akut niveau

  • Opgaver og projekter som ikke ligger andre steder i organisationen

 

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår følger af gældende overenskomst og af erfaring.

 

Stillingen er som udgangspunkt på fuld tid og omfattet af Lokalaftale for fleksibel arbejdstid (4-dages arbejdsuge). Det betyder, at arbejdstiden er i gennemsnit 37 timer om ugen for fuldtidsansatte, og heraf udgør arbejdstiden mandag til torsdag 32 timer i gennemsnit. De 5 resterende timer op til 37 timer kan du som medarbejder lægge valgfrit uden for den planlagte arbejdstid. I praksis betyder det, at du de fleste fredage vil have mulighed for at holde fri.

 

I øvrigt er der flekstid og fleksible vilkår, herunder mulighed for hjemmearbejde efter aftale med teamet.

 

Videreuddannelse og kompetenceudvikling er en naturlig del af stillingen.

 

Ansøgningsfrist og ansættelsessamtaler

Ansøgningsfristen er onsdag den 25. januar 2023. Vi holder ansættelsessamtaler torsdag den 2. februar med mulighed for en 2. samtale den 6. februar. Vi stiler efter ansættelse fra 1. april 2023.

 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Thure Jørgensen på thuj@odsherred.dk eller 23 47 94 13. Læg eller skriv evt. besked og bed om at blive ringet op. Du er også velkommen til at kontakte teamkoordinator Anette Sørensen på anes@odsherred.dk eller 61 16 56 15.

 

Du kan læse mere om kommunen som arbejdsplads på odsherred.dk. Du kan læse mere om kommunen som område på www.visitodsherred.dk og www.geoparkodsherred.dk.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Odsherred Kommune

Adresse 1
Nyvej 22
4573 Højby
Danmark
Praktisk information
Oprettet
02-01-2023
Udløber
25-01-2023
Kviknummer
LJA-84385834
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Kommunikation og medier, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Odsherred Kommune

Adresse
Nyvej 22
4573
Højby
Danmark
Praktisk information
Indrykket
02-01-2023
Ansøgningsfrist
25-01-2023
Kviknummer
LJA-84385834
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Kommunikation og medier, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed