Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Køge Kommune søger to HR-partnere til nyoprettede stillinger - GENOPSLAG

Køge Kommune

Køge, Midtsjælland

Indrykket
12-01-2023

Har du lyst til at være en del af en arbejdsplads, hvor vi har fokus på gode relationer, høj faglighed, nærværende ledelse, og hvor vi brænder for at gøre en forskel for fastholdelse og rekruttering? Så er du måske en af vores to nye HR-partnere, som særligt skal arbejde med Velfærdsforvaltningen eller Børne- og Uddannelsesforvaltningen.

Om jobbet

Som HR-partner arbejder du tæt sammen med de decentrale ledere og forvaltningens ledelse. Som led i Køge Kommunes strategi for at styrke fastholdelse og rekruttering, er det besluttet at styrke ledelsesstøtten til de decentrale ledere. Kommunen er derfor i gang med at udvikle en HR-partnerorganisation, hvilket også giver dig mulighed for både at præge din egen rolle og være med til at udvikle HR-afdelingen.

Du bliver HR-partner for et antal institutioner og afdelinger i Velfærdsforvaltningen eller Børne- og Uddannelsesforvaltningen, hvor du vil være fysisk til stede en stor del af din arbejdsdag. Du er organisatorisk forankret i konsulentteamet i HR, som består af to personalejurister, tre HR udviklingskonsulenter, to HR-partnere, en arbejdsmiljøleder, en souschef og en student. Konsulentteamet har et tæt samspil med Lønteamet, hvor der er 10 løn- og personalekonsulenter og en elev. HR-chefen er din personaleleder, og du vil blive tilknyttet det mini-team, som specifikt understøtter Velfærdsforvaltningen henholdsvis Børne- og Uddannelsesforvaltningen.

Som HR-partner vil din opgave være, at:

  • bistå de decentrale ledere med at håndtere konkrete og strategiske opgaver i forhold til medarbejderne
  • hjælpe med at løse konkrete personaleadministrative og personalejuridiske opgaver,
  • fortolke og analysere HR-data/løndata og ledelsesinformation til formidling til chefer og ledere på området
  • rådgive og være sparringspartner for ledere om f.eks. ledelsesproblematikker, sygefraværsindsatser, trivsel, rekruttering, lønforhandlinger, organisatorisk udvikling mm.
  • udarbejde og vedligeholde HR koncepter f.eks. til brug for sygefravær, on-boarding, rekruttering mm.
  • medvirke i udviklingsopgaver og processer på tværs af forvaltninger i hele kommunen
  • bidrage med øvrig juridisk sparring og varetagelse af juridiske opgaver

Om dig

Vi forestiller os, at du er enten nyuddannet eller har ca. 2-5 års erfaring fra HR-området, gerne HR-partner i den offentlige forvaltning eller en politisk ledet organisation, kombineret med en relevant akademisk uddannelse fx jurist eller juridisk baggrund gennem solid praktisk erfaring fra en lignende stilling fx som personalekonsulent. Det er en forudsætning, at du kender og forstår de rammer, lederne agerer indenfor på HR-området i en kommune, og at du er en dygtig formidler med analytisk og pragmatisk tilgang.

Vi forventer, at du kan skabe gode samarbejdsrelationer og understøtte ledere på alle niveauer. Du formår at sætte din solide faglige HR-viden i spil og omsætte den til praksis afhængigt af konkrete behov i enheden. Derudover har du blik for samarbejdsflader og de organisatoriske sammenhænge samt de politiske agendaer.

Det er også afgørende, at du forstår at arbejde tæt sammen med kolleger i HR-afdelingen. Vi løser ofte opgaver i fællesskab og leverer derved et bedre resultat til lederne/cheferne. Det er derfor meget vigtigt, at du går proaktivt ind i samarbejdet og byder ind med alle de relevante kompetencer.

Derudover forventer vi, at du:

  • er åben, tillidsvækkende og har let ved at indgå i relationer og skabe netværk
  • har forståelse for arbejdet i en politisk ledet organisation og er god til at samarbejde på alle niveauer
  • er god til at få følgeskab gennem medinddragelse også tværfagligt og på alle niveauer
  • kan lytte og indgå i dialog med en anerkendende tilgang
  • er innovativ og kan opfange og understøtte udviklingen af andres ideer
  • både trives med samarbejde og kan arbejde selvstændigt
  • trives i et uformelt miljø, hvor holdspil er afgørende, og hvor der er plads til grin og sjov

Om os

HR-afdelingen er en del af Kultur- og Økonomiforvaltningen i Køge Kommune. HR-afdelingen består af 4 teams: Konsulentteamet, Lønteamet, Forsikringsteamet og Kantineteamet, i alt ca. 50 medarbejdere.

Køge Kommune er en dynamisk arbejdsplads, hvor vi udvikler os og sammen styrker vores faglighed. Vores MED-aftale, ledelsesgrundlag og personalepolitiske grundlag sætter retning for samarbejde, trivsel og det daglige arbejde. Vi ser medarbejderne som den vigtigste ressource, og vi vægter åbenhed, ordentlighed og faglighed meget højt. Du kan læse mere om Køge Kommune og de personalepolitiske dokumenter her. Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.

I Køge Kommune vil du møde erfarne og dedikerede kolleger, som har ambitioner om at være fagligt fremme i skoene. Vi er er arbejdsplads med en uformel omgangstone, og vi har det sjovt, når vi er på arbejde. Vi lægger lægt på, at alle kan have en fleksibel hverdag, hvor man selv i høj grad kan planlægge sit arbejde og sin arbejdsdag med respekt for fællesskabet.

Mere information

Stillingen er på fuld tid, og du bliver ansat som fuldmægtig efter gældende AC-overenskomst. Dine løn- og ansættelsesvilkår aftales med den forhandlingsberettigede organisation. Vi forventer, du kan starte 1. marts 2023 eller hurtigst muligt.

Ring gerne til HR-chef Karen Marie Olsen på tlf. 2032 4956, personalejuridisk konsulent Rune Leth på tlf. 2146 6157 eller personalejuridisk konsulent Tina Winther-Nielsen på tlf. 6116 7954, hvis du ønsker at høre mere om stillingen.

Søg stillingen hurtigst muligt og senest 31. januar 2023. Vi holder løbende 1. samtaler. 2. samtalerne forventer vi at holde den 6. februar 2023.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Hvis du har særlige interesser for et af områderne, er du velkommen til at oplyse det i din ansøgning.

Klik på Søg stillingen og vedhæft din ansøgning og dit CV. Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk

Spørgsmål

Har du spørgsmål vedrørende stillingen så kontakt venligst

Karen Marie Olsen, HR-Chef, karen.m.olsen@koege.dk, 20324956

Ansøgningsfrist: 31. januar 2023, kl.: 12:00

Læs mere om Køge Kommune som arbejdsplads og se en kort film om vores personalepolitiske grundlag her

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Køge Kommune

Adresse 1
Torvet 1
4600 Køge
Danmark
Praktisk information
Oprettet
12-01-2023
Udløber
31-01-2023
Kviknummer
LJA-84421268
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Køge Kommune

Adresse
Torvet 1
4600
Køge
Danmark
Praktisk information
Indrykket
12-01-2023
Ansøgningsfrist
31-01-2023
Kviknummer
LJA-84421268
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed