Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist/Specialkonsulent til Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender

Grønlands Selvstyre, Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender

Nuuk

Indrykket
01-12-2022

I Departementet for Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender arbejder vi med at realisere de politiske mål på ressortområdet. Det omfatter bl.a. lovgivning, herunder rigslovgivning for Grønland, internationale konventioner, strategier og projekter til at styrke forholdene for udsatte voksne og ældre i Grønland.

 

Opgaverne i afdelingen for sociale anliggender omfatter udarbejdelse af lovgivning indenfor det socialretlige område, herunder udarbejdelse af bekendtgørelse, vejledninger. Servicering af det politiske niveau i form af notater, redegørelse med videre samt behandling af juridiske spørgsmål.

 

Opgaverne er alsidige og stiller krav om at kunne indgå i samarbejde på tværs af sprog-, kultur- og faggrænser, samt at kunne tage et selvstændigt ansvar for egne sagsområder. Stillingen stiller krav om hurtigt at kunne sætte sig ind i nyt stof og være fleksibel, samt at kunne trives i en organisation, hvor små og store opgaver krydser hinanden i en til tider hektisk hverdag.

 

Naalakkersuisut er desuden i gang med en række reformtiltag på socialområdet med henblik på øget velfærd for de voksne udsatte samt for vores ældre borgere i Grønland, som juristen vil indgå i og rådgive om.

 

Organisatorisk er stillingen placeret under afdelingschefen for Sociale Anliggender. Du vil være en del af afdelingens juristgruppe og vil have et tæt samarbejde med jurister i departementets stab. Dine opgaver vil hovedsageligt relatere sig til de socialretlige områder.

 

Du kan forvente et varieret, spændende og udfordrende arbejde. Du får igennem dine arbejdsopgaver opøvet stor ekspertise i brug af den juridiske metode, og af din egen kreative evne til at omsætte udstukne politiske mål til at indgå i processerne om udmøntning af konkret lovgivning.

 

Om stillingen

Opgaverne omfatter bl.a.:

  • At fungere som rådgiver for det politiske niveau i samarbejde med ledelsen i departementet

  • At medvirke til udarbejdelse af lovgivning

  • At udarbejde politiske oplæg, redegørelser, svar mv.

  • At medvirke i undersøgelser, evalueringer o.l. på det sociale område

 

Kompetencer:

  • Er uddannet cand.jur.

  • Har en åben og positiv tilgang til dit arbejde og dine kolleger

  • Er selvstændig, velstruktureret og resultatorienteret

  • Har interesse for at omsætte politik til jura og omvendt

  • Teoretisk og praktisk viden om socialområdet er ønskeligt, men ikke en betingelse

  • Dygtig til formulering på skrift og i tale

  • God til at skabe samarbejdsrelationer

  • Lyst til at arbejde i et tværfagligt og tværkulturelt miljø, hvor hver enkelt bidrager til at skabe helhedsorienterede løsninger

  • Kendskab til grønlandske samfundsforhold og kultur en fordel

  • Gerne dobbeltsproget, men det er ingen betingelse

 

Ansøgningsfrist: Tirsdag den 20. december 2022

 

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 52/1.

 

Ansøgningen sendes som A-post til Departementet for Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender, Postboks 970, 3900 Nuuk eller pr. mail til mooe@nanoq.gl

 

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende afdelingschef Morten Øberg, email: mooe@nanoq.gl tlf. nr. +45 31 40 17 96

 

Ønsker du yderligere information om Grønland og Selvstyret, kan du læse mere på www.naal.gl, under Job.

 

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

 

Bolig

Der anvises ikke personalebolig til stillingen. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

 

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

 

Ansøgningsfrist:

20. december 2022 12:00

 

Kontaktperson:

Lona Lynge

+299 34 56 24

 

Ansættelsestype:

Fuldtid

 

Ansættelsesform:

Overenskomstvilkår

 

Arbejdsområde:

Jura

 

Geografisk område:

Kommuneqarfik Sermersooq

 

Er projektet et genopslag?:

Ja

 

Departement:

Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender

Imaneq 4

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Grønlands Selvstyre, Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender

Adresse 1
Imaneq 4
3900 Nuuk
Danmark
Adresse 2
Imaneq 4
3900 Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
01-12-2022
Udløber
20-12-2022
Kviknummer
LJA-84302812
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre, Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender

Adresse
Imaneq 4
3900
Nuuk
Danmark
Praktisk information
Indrykket
01-12-2022
Ansøgningsfrist
20-12-2022
Kviknummer
LJA-84302812
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed