Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurister søges til Erhvervsministeriets sekretariat for jura og statsstøtte

Erhvervsministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
02-06-2021

Vil du være med til at sikre et højt niveau i Erhvervsministeriets arbejde med såvel juridiske spørgsmål som spørgsmål på statsstøtteområdet? Og har du lyst til at rådgive hele centraladministrationen om EUs statsstøtteregler?

Så er du måske en af de to kollegaer, vi har brug for i ministeriets interne advokatkontor sekretariatet for jura og statsstøtte.

Om jobbet

Du vil indgå i et dynamisk team bestående af en kontorchef, en statsstøttechef, syv sagsbehandlere og en student.

Opgaveporteføljen i sekretariatet spænder bredt og består af bl.a. lovfortolkning, bistand vedrørende offentligretlige spørgsmål samt EUretlige, udbudsretlige- og kontraktretlige problemstillinger.

Om dig

Som medarbejder i sekretariatet vil du indgå i et samarbejde omkring kontorets opgaveløsning generelt. Vi forventer derfor af dig, at du:

  • har interesse for forvaltningsret, offentligret samt EU ret, herunder statsstøtte og statsstøtteretlige spørgsmål

  • finder international regulering og EU forhandlinger spændende og gerne har erfaring med det

  • har overblik og sans for detaljen

  • trives i en dagligdag med skiftende opgaver og mange typer af eksternt samarbejde både med ministerier, styrelser og EU-systemet

  • har gode formuleringsevner på skrift og i tale, herunder gode sprogkundskaber, særligt på engelsk

  • kan holde mange bolde i luften, og trives i en hverdag fyldt med udfordringer.

 

Om os

Sekretariatet bistår med sparring samt vurdering af juridiske spørgsmål på ministeriets område. Derudover bistår vi med koordinering af den danske holdning til statsstøtte, rådgiver hele centraladministrationen om anvendelsen af statsstøttereglerne og betjener regeringens rådgivende statsstøtteudvalg. Vi varetager forhandlinger med Europa-kommissionen om udviklingen af statsstøttereglerne og løsningen af konkrete danske statsstøttesager, og der kan forventes nogen rejseaktivitet. Det sidste 1 år har fokus været på statsstøtteretlig rådgivning og håndtering af de mange forskelligartede COVID-hjælpepakker. 

Sekretariatet er placeret i område 2 - Erhverv og regulering. Området består ud over Sekretariatet for Jura og Statsstøtte af to nationale teams, som har ansvaret for bl.a. indsatsen for enklere regler, IT- og telepolitik, selskabs- og regnskabsregulering, liberale erhverv, produktsikkerhed og standardiseringspolitik, konkurrence- og forbrugerpolitik. I det tredje team - internationalt team beskæftiger vi os bl.a. med EU-politik, turismepolitik, søfartspolitik, markedsføring og handelspolitik.

Vi lægger vægt på godt, uformelt samarbejde og sparring og har et stærkt fællesskab. Der er en rigtig god stemning i området med en uformel arbejdstone, masser af humor og højt humør.

Om ansættelsen

Du vil blive ansat efter gældende overenskomst i staten mellem AC og Finansministeriet med mulighed for forhandling efter kvalifikationer.

Er du interesseret?

Send din ansøgning via link på https://em.dk/job-og-karriere/ledige-stillinger/ senest den 16. juni kl. 12:00. Husk også at uploade dit CV, dine eksamenspapirer med stempel og underskrift samt andet relevant materiale.

Samtaler vil blive afholdt i uge 25 og ønsket tiltrædelsesdato er hurtigst muligt. Der vil blive brugt personligheds- og logikanalyse i forbindelse med 2. samtalen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til kontorchef Cécile Nielsen på telefon 91 33 72 30 eller Statsstøttechef Preben Sandberg Pettersson på telefon 91 33 72 55. Du kan også møde vores medarbejdere og læse om, hvordan det er at arbejde i Erhvervsministeriet.                                                                                        

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Hvordan er det at arbejde i Erhvervsministeriets departement?

I Erhvervsministeriet ønsker vi at skabe gode og konkurrencedygtige rammebetingelser, så dansk erhvervsliv også i fremtiden er i stand til at skabe solid vækst og velstand. Vi vil medvirke til at gøre det attraktivt at investere og udvikle virksomhed i Danmark.

På en bred vifte af ressortområder - fra boligfinansiering og forbrugerforhold til life science og digitalisering af erhvervslivet samt rammevilkår for finansielle virksomheder - er vi med fra de første diskussioner om nye initiativer og lovforslag til udviklingen og eksekveringen af dem. Aktuelt er der stort fokus på arbejdet med Covid-19, herunder hjælpepakker og genåbning af Danmark.

Vi er 200 ambitiøse og engagerede medarbejdere, men vores netværk og kontaktflade rækker langt uden for Slotsholmen. Vi arbejder tæt sammen med ministeriets syv styrelser og de selvstændige offentlige virksomheder, som vi har ansvar for. Og vi er i dialog med virksomheder, interesseorganisationer, EU og OECD. Vi værdsætter en arbejdsplads med en stejl læringskurve og vi lægger vægt på faglig nysgerrighed, som skal gøre os i stand til at have blik for fremtidige forretningsmodeller. Samtidig er det en central kernekompetence hos os at have en forståelse for de muligheder den digitale udvikling i og uden for ministeriet åbner for. 


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Erhvervsministeriet

Adresse 1
Slotsholmsgade 10-12
1216 København K
Danmark
Web
Adresse 2
Slotsholmsgade 12
København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
02-06-2021
Udløber
16-06-2021
Kviknummer
LJA-82192681
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Lignende job

Grønlands Selvstyre, Forbruger- og Konkurrencestyrelsen

Grønlands Selvstyre, Styrelsen for Sundhed og Forebyggelse

Del dette job

Virksomhedsinformation

Erhvervsministeriet

Adresse
Slotsholmsgade 12
København
Danmark
Praktisk information
Indrykket
02-06-2021
Ansøgningsfrist
16-06-2021
Kviknummer
LJA-82192681
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed