Gem annonce

Jurister med fokus på forvaltnings- og toldret til proceskontor

Toldstyrelsen

Køge, Midtsjælland

Indrykket
20-09-2022

Vil du være med til at opretholde en stærk toldkontrol og beskytte det danske samfund mod indførsel af illegale varer? Brænder du for at give juridisk rådgivning og sparring, og kan du omsætte paragraffer til virkeligheden ude på grænsestregen? Så er det måske dig, vi søger.

 

Understøt en effektiv og målrettet toldkontrol

Kontrolprocesser har det overordnede ansvar for at understøtte en effektiv og målrettet toldkontrol i Danmark. Vi sikrer, at Toldstyrelsen overholder gældende lovgivning på kontrolområdet og implementerer ny lovgivning korrekt. Det gør vi bl.a. ved fagligt at understøtte toldernes grænsekontrol i både konkrete sager og mere generelle spørgsmål. Derudover besvarer vi henvendelser fra andre myndigheder, og vi leverer kontrolfaglige oplæg til Toldstyrelsens direktion og Skatteministeriets departement. Vi deltager også i nationalt og internationalt samarbejde om toldfaglige og toldretlige opgaver fx i EU-Kommissionen.

 

Som jurist i vores kontor vil du få en spændende hverdag med varierede opgaver inden for toldret, forvaltningsret, EU-ret, strafferet og -proces og databeskyttelse. Du får mulighed for at opleve hverdagen væk fra skrivebordet, deltage i projektgrupper og sparre med andre faggrupper.

 

Din opgaveportefølje kan opdeles i to primære områder:

Juridisk sparring til ledere og medarbejdere i konkrete sager og besvare spørgsmål inden for mange forskellige emner:

  • Den ene dag skal du fx tage stilling til, hvilke krav der kan stilles i forbindelse med en toldgodkendelse af en lufthavn, eller bidrage til en af vores mange samarbejdsaftaler med andre myndigheder. Dagen efter skal du besvare en høring eller svare på et spørgsmål om videregivelse af personoplysninger til en anden myndighed. Emnerne er mange, og de kan omhandle alt fra handelssanktioner og anvendelse af droner og satellitter til fastsættelse af toldgrænser i havne og lufthavne og beføjelser, når rejsende skal kontrolleres.

  • Løbende sikring af, at toldkontrollens processer er tilrettelagt på en både juridisk korrekt og hensigtsmæssig måde:

    I praksis betyder det bl.a., at du skal sikre, at vores skabeloner til afgørelser indeholder korrekte lovhenvisninger og lever op til de forvaltningsretlige krav, og at arbejdsbeskrivelser lever op til fx kravene om journalisering og de databeskyttelsesretlige regler.

 

Selvom du har ansvar for dine egne opgaver, løser du dem i tæt samarbejde med kontorets øvrige medarbejdere og kolleger rundtom i landet. Vi har netop etableret en ny teamstruktur, så vi sikrer fælles læring og opgaveløsning.

 

Du kommer til at samarbejde med medarbejdere og ledere i hele Toldstyrelsen, andre styrelser i Skatteforvaltningen og andre offentlige myndigheder.

 

Da Toldstyrelsen har lokationer i hele Danmark, vil der være rejseaktivitet, som kan tilpasses alt efter interesse og erfaring.

 

Om dig

Du har en relevant videregående uddannelse som cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Derudover har du erfaring med juridisk arbejde, gerne fra offentlig forvaltning eller et advokatkontor.

 

Det er en fordel, hvis du har kendskab til toldområdet eller Skatteforvaltningens opgaver, men det er ikke et krav. Det vigtigste er, at du har lyst til at lære og sætte dig ind i nye opgaver og arbejdsområder og er klar på en omskiftelig hverdag med en stejl læringskurve.

 

Det er vigtigt, at du er motiveret for at uddanne dig på vores interne Toldakademi, hvor du vil deltage i flere forløb i løbet af det første år. Undervisningen foregår enten på fysiske kurser eller som e-læring. Du deltager også i sidemandsoplæring i din egen enhed, hvor refleksion over teori og praksis er en del af din uddannelse.

 

Vi sikrer effektiv toldkontrol

Toldstyrelsen har ca. 950 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I kontrolenhederne arbejder vi hver dag på at sikre det danske samfund mod ulovlige og farlige varer og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs a grænser.

 

I kontoret Kontrolprocesser er vi både specialister og generalister. Vi arbejder sammen i faglige teams, hvor vi løser tværgående opgaver i fællesskab og spiller hinanden gode. Vi interesserer os for hinanden og har en uformel omgangstone med masser af godt humør.

 

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse senest søndag den 2. oktober 2022 via linket Søg stillingen.

 

Hvis du har spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte Kontorchef Niels Vejlby Hansen på telefon 72 37 73 14 på hverdage kl. 13-16.

 

Vi forventer at holde første samtalerunde i uge 40 og anden samtalerunde i uge 41. Forventet tiltrædelse er 1. december 2022 eller efter aftale.

 

Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

 

Ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du kan komme til arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

 

Dit arbejdssted er Carlsensvej 8, 4600 Køge.

 

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på www.toldst.dk/job.

 

Toldstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

Stillings-ID

160732

 

Ansøgningsfrist

02-10-2022

 

Tiltrædelsesdato

01-12-2022

 

Arbejdssted

Carlsensvej 8, 4600 Køge

 

Kontakt

Niels Vejlby Hansen

Kontorchef

E-mail

72377314

 

Hjemmeside

www.toldst.dk

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Toldstyrelsen

Adresse
Carlsensvej 8
4600 Køge
Danmark
Praktisk information
Oprettet
20-09-2022
Udløber
02-10-2022
Kviknummer
LJA-84046878
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Toldstyrelsen

Adresse
Carlsensvej 8
4600
Køge
Danmark
Praktisk information
Indrykket
20-09-2022
Ansøgningsfrist
02-10-2022
Kviknummer
LJA-84046878
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce