Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist til vores tværgående funktion på luftfartsområdet

Trafikstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
02-07-2021

Befinder du dig godt i krydsfeltet mellem jura og politik, og trives du i en afvekslende hverdag med fokus på juridiske problemstillinger, regeludarbejdelse og juridisk vejledning af dine kolleger og chefer? Så er du måske vores nye kollega i den tværgående funktion Tværs i afdelingen for luftfart.

Vi søger en juridisk profil, der selvstændigt og struktureret kan drive egne regelprocesser eller som i kortere eller længere perioder kan udstationeres på et fagområde for der at hjælpe til med at drive en eller flere regelprocesser. Den, vi søger, skal også befinde sig godt med at understøtte håndteringen af fx aktindsigtssager og med at yde forvaltningsretlig sparring om andre typer af sager til kolleger med meget forskellig faglig baggrund.

Luftfartsområdet er komplekst og kendetegnet ved et tæt samspil mellem danske, folkeretlige og EU-retlige regler. Det sætter sit præg på vores måde at arbejde med reglerne på og de overvejelser, der går forud for en ændring af reglerne eller udarbejdelse af helt ny regulering.

Du behøver ikke at kende luftfartsområdet på forhånd, men vi forventer, at du hurtigt kan sætte dig ind i de nationale og internationale regler, der gælder på området, og at du har et godt juridisk håndelag, når det gælder regelarbejdet. Du kommer til at indgå i et team af generalister, som i en travl hverdag arbejder på tværs af afdelingen for Luftfarts faglige områder.

Som jurist i Tværs vil du være en del af Kontor for Luftfart, som arbejder med udviklingen af den danske luftfartsbranche, samt regulerer luftfarten og samspillet mellem lufthavne og flyselskaber. Vi er ca. 110 engagerede piloter, teknikere, ingeniører, flyveledere og jurister, som sammen udarbejder regler for luftfarten og fører tilsyn med sikkerheden på luftfartsområdet. Vores regulering er forankret i EU-ret og anden international lovgivning, og skal afbalancere en privat virksomheds udviklingsmuligheder i forhold til samfundsmæssige behov.

Dine væsentligste arbejdsopgaver består i at:

  • Understøtte godt regelarbejde i afdelingen, ved

  • At hjælpe til på de forskellige faglige områder, når der er behov for ekstra juridisk ekspertise i forbindelse med regelarbejdet (primært administrative forskrifter)

  • Selvstændigt at udarbejde regler i det omfang, det er nødvendigt

  • At holde dig opdateret på regelprocesserne både de interne og de eksterne og at kunne vejlede andre om dem

  • At have løbende fokus på ændringsbehov som følge af internationale regler

  • At bistå med kvalitetssikring af regelarbejdet

  • Håndtere og bistå ved andres håndtering af aktindsigtsanmodninger

  • Understøtte kolleger og ledelse i arbejdet med konkrete komplekse juridiske vurderinger

  • Give ad hoc juridisk bistand til chefer og juridiske kolleger i afdelingen vedrørende konkret sagsbehandling (godkendelser, tilsyn, suspension, tilbagekaldelse, dispensation mv), straffesagshåndtering mv.

 

Dig som jurist:

Vi forventer, at du:

  • Har god juridisk dømmekraft

  • Kan arbejde selvstændigt, effektivt, og løsningsorienteret

  • Har evnen til hurtigt at sætte dig ind i nye fagområder

  • Har gode forvaltningsjuridiske kompetencer

  • Har erfaring med regelarbejde

  • Befinder dig godt med deadlines og uforudsete opgaver

  • Har ønske om og flair for at arbejde tværfagligt

  • Er god til at formulere dig både skriftligt og mundtligt i et let tilgængeligt sprog også på engelsk

  • Har en positiv tilgang til mennesker og deres forskelligheder

 

Løn og ansættelsesforhold

Stillingen er på 37 timer om ugen. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Finansministeriet. Stillingen vil blive besat på fuldmægtig/specialkonsulentniveau og er til besættelse snarest muligt.

Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen.

Interesseret?

Du kan få mere at vide om stillingens faglige indhold hos chefkonsulent Line Himmelstrup tlf. 41780453 i perioden 1. august 10. august eller om stillingen generelt hos kontorchef Henrik Ellermann i perioden frem til 16. juli og fra den 12. august på tlf. 4178 0328.

Har du spørgsmål vedr. ansættelsesforhold og proces, kan du henvende dig til HR-partner Maria-Aksinja Hasselstrøm på tlf. 4178 0533.

Sådan søger du

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis senest den 10. august 2021.

Ansættelsessamtaler afholdes i uge 33 og 34. Der vil evt. blive anvendt test i rekrutteringsforløbet.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Trafikstyrelsen

Adresse 1
Carsten Niebuhrs Gade 43
1577 København V
Danmark
Tlf
41780527
Praktisk information
Oprettet
02-07-2021
Udløber
10-08-2021
Kviknummer
LJA-82333432
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Trafikstyrelsen

Adresse
Carsten Niebuhrs Gade 43
1577
København V
Danmark
Tlf: 41780527
Praktisk information
Indrykket
02-07-2021
Ansøgningsfrist
10-08-2021
Kviknummer
LJA-82333432
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed