Gem annonce

Jurist til projekt Ny NemKonto

Digitaliseringsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
07-01-2022

Vil du være med til at sikre de juridiske rammer for en af de store statslige it-løsninger? Og har du lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem forretning, jura og it?

Så er du måske vores nye kollega i NemKonto.

 

Om stillingen

I Digitaliseringsstyrelsen har vi ansvaret for at udvikle, styre og forvalte de fællesoffentlige it-løsninger, som medvirker til at sikre en professionel og effektiv offentlig service til borgere og virksomheder.

 

Du bliver en del af NemKonto-produktet, som er placeret i Center for Digital Post, NemKonto og App-beviser. Centeret har et fælles ansvar for at udvikle og sikre en stabil forvaltning af Digital Post, NemKonto, og det digitale Kørekort samt det digitale Sundhedskort i samarbejde med leverandører og eksterne samarbejdsparter. NemKonto-produktet består af et forvaltningsteam, der arbejder med det nuværende NemKonto og projektteams, der arbejder med at etablere en ny NemKonto-løsning (Ny NemKonto).

 

Ny NemKonto skal afløse det nuværende NemKontosystem. NemKonto facilitterer årligt ca. 130 mio. udbetalinger fra offentlige og private udbetalere. Ny NemKonto udvikles efter agile metoder og med henblik på at den kommende løsning løbende kan videreudvikles.

 

Vi styrker nu vores juridiske kompetencer i teamet og har derfor brug for en ny juristkollega, til at løse følgende opgaver:

  • Styre projektets anskaffelses- og udbudsprocesser i samarbejde med vores juridiske kontor

  • Sikre overblik over aftaler med leverandører på Ny NemKonto

  • Bidrage til tværgående analyser og opgaver med juridiske og politiske udfordringer

  • Indgå i tæt samarbejde med kollegaer, om bl.a. krav til Ny NemKonto

  • Bidrage til at løse juridiske problemstillinger

  • Skrive notater, beslutningsoplæg og præsentationer til direktion og departement.

 

Om dig

Du er fx cand.jur. eller cand.merc.jur. evt. med et par års erfaring, men nyuddannede kan også komme i betragtning, og du har forståelse for beslutningsprocessen i en politisk styret organisation.

 

Du skal have analytiske kompetencer og lyst til et job med en bred kontaktflade. Det er en klar fordel, hvis du har en god forretningsforståelse og har mod på at sætte dig ind i nye og ofte it tekniske emner.

 

Vi er samtidig på udkig efter dig, som: 

  • Har godt styr på udbudsregler og kontrakter

  • Har lyst til at udvikle din juridiske faglighed i samspillet mellem jura og digitalisering

  • Er god til at kommunikere og samarbejde på tværs af organisationer og fagligheder

  • Har interesse i at udarbejde juridiske dokumenter, såsom fx vilkår, lovgivningsakter og juridiske notater

  • Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til persondataregler.

Du vil blive en del af projektteamet, og vil arbejde tæt sammen med produktets anden jurist, samt resten af projektteamet. Derudover vil du komme til at arbejde sammen med centrets øvrige jurister og du vil desuden have en nær samarbejdsrelation med det juridiske kontor.

 

Om os

I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 350 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum.

 

I Center for Digital Post, NemKonto og App-beviser er vi knap 50 medarbejdere, der arbejder med at drive og udvikle vores store fællesoffentlige digitale løsninger.

 

Vi tilbyder dig et job i et center, hvor vi arbejder tæt sammen om at nå fælles mål. Hos os vil du blive fagligt udfordret og får gode kollegaer. Vi har fokus på at udvikle dine kompetencer, og vi lægger vægt på, at trivsel og høj performance går hånd i hånd.

 

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

 

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

 

Flere oplysninger

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Jacob Rasch på telefon 2057 8472. Bemærk at vi holder virksomhedslukket mellem jul og nytår og ikke svarer på spørgsmål i den periode.

 

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen Søg stillingen senest den 23. januar 2022.

 

Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 4 og 2. samtaler i uge 5. Vi håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. marts 2022 eller snarest muligt.

 

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse 1
Landgreven 4
1017 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-01-2022
Udløber
23-01-2022
Kviknummer
LJA-83191576
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT, web og teknologi, Jura, HR og personale
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1017
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
07-01-2022
Ansøgningsfrist
23-01-2022
Kviknummer
LJA-83191576
Jobtype
Fuldtid
Kategori
IT, web og teknologi, Jura, HR og personale
Beliggenhed
Gem annonce