Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist til politisk betjening til Ledelsessekretariatet i Socialforvaltningen

Københavns Kommune, Socialforvaltningen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
22-11-2022

Trives du helt tæt de på de politiske beslutningsprocesser? Vil du være med til at betjene et politisk udvalg med produkter og processer af høj faglig kvalitet? Og har du erfaring med offentlig ret, og sætter du en ære i præcis og korrekt juridisk rådgivning af politikere og direktion? Så er du måske vores nye kollega.

 

Om jobbet

Du får som udvalgssekretær plads i Socialforvaltningens ledelsessekretariat på Københavns Rådhus, hvor du bliver en del af et spændende fagligt miljø og får et unikt indblik i det politiske maskinrum. Sekretariatet er bindeleddet mellem den politiske og administrative topledelse og den øvrige forvaltning og du skal derfor evne at understøtte både ledelsen og organisationen bedst muligt.

 

Du kommer til at få en tæt daglig dialog med den øvrige forvaltning, hvor du hjælper dine kolleger med at udforme det gode beslutningsgrundlag for politikerne. Samtidig skal du som jurist rådgive udvalgsmedlemmerne, borgmester og direktion ift. juridiske spørgsmål om fx styrelseslov.

 

Konkret skal du bruge en stor del af din tid på at forberede og følge op på Socialudvalgets møder. Du er med til at hjælpe forvaltningens fagkontorer med at skære sagerne til, så formidlingen af sagerne står skarpt og viser det politiske handlerum. Samtidig afklarer du de juridiske rammer for sagerne ift. fx fortrolighed. Du deltager i udvalgets møder, hvor du vil være ansvarlig for at føre protokol over udvalgets beslutninger og notere bestillinger, som du efterfølgende følger op på.

 

Du arbejder sammen med en anden udvalgssekretær, og I fordeler møderne imellem jer.

 

Endvidere vil du skulle indgå aktivt i juridiske netværk i Socialforvaltningen og på tværs af Rådhuset.

 

Arbejdsopgaver

  • Planlægning og udarbejdelse af dagsordener til Socialudvalget

  • Kvalitetssikring af indstillinger til udvalget for at sikre, de er forståelige og dækkende, så Socialudvalget kan træffe beslutning på et oplyst grundlag

  • Juridisk rådgivning af det politiske udvalg, borgmester og direktion ift. fortolkning og anvendelse af den kommunale styrelseslov, offentlighedsloven og forvaltningsloven

  • Generel sekretariatsbetjening

  • Bidrage med øvrig juridisk sparring og varetagelse af udvalgte juridiske opgaver

  • Koordination med de øvrige udvalgssekretærer på tværs af Københavns Kommunes syv forvaltninger

 

Den kandidat, vi søger

  • har en juridisk baggrund

  • har dokumenteret erfaring fra den offentlige forvaltning eller en politisk ledet organisation

  • har indgående kendskab til den kommunale styrelseslov, offentlighedsloven og forvaltningsloven

  • har gerne erfaring med socialområdet, men dette er ikke et krav

 

Vi lægger derudover vægt på, at du

  • er handlekraftig og i stand til at træffe selvstændige beslutninger

  • har politisk tæft

  • er god til at kommunikere, både mundtligt og skriftligt

  • har stærke samarbejdsevner og er god til at opbygge relationer

  • er proaktiv og løsningsorienteret

  • kan håndtere mange sideløbende opgaver og evner at arbejde systematisk

  • kan balancere mellem at bevare overblikket over mange sager og samtidig have et skarpt blik for relevante detaljer i den enkelte sag

  • er i stand til at arbejde under pres og overholde korte deadlines

  • er fleksibel, fx i forhold til møder i udvalget, der typisk ligger efter kl. 16, og når en arbejdsdag i øvrigt bliver længere end forventet

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og den relevante faglige organisation.

 

Yderligere oplysninger

Socialforvaltningen i København er landets største socialforvaltning med over 7.000 medarbejdere. Vi har kontakt til over 40.000 københavnere med særlige behov, og vores mål er, at København skal være en by med plads til alle også københavnere med særlige behov.

 

Du kan læse mere om Københavns Kommune og Socialforvaltningen på https://www.kk.dk/sof.

 

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Emil Dyred på 2494 7658.

 

Tiltrædelse 1. februar 2023 eller hurtigst muligt derefter.

 

Søg via linket senest torsdag den 8. december 2022

 

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 50 og evt. begyndelsen af uge 51. I forløbet vil indgå besvarelsen af en case.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune, Socialforvaltningen

Adresse 1
Bernstorffsgade 17
1577 København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet
22-11-2022
Udløber
08-12-2022
Kviknummer
LJA-84272957
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune, Socialforvaltningen

Adresse
Bernstorffsgade 17
1577
København V
Danmark
Praktisk information
Indrykket
22-11-2022
Ansøgningsfrist
08-12-2022
Kviknummer
LJA-84272957
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed