Gem annonce
Slagelse Kommune

Slagelse Kommune,

Slagelse
01-06-2018

Jurist til Ledelsessekretariatet

Kontakt

Slagelse Kommune

Rådhuspladsen 11
4200
Slagelse
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
01-06-2018
Udløber:
21-06-2018
Kviknummer:
LJA-61893076
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Jura
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:

Har du interesse for kommuners styrelse og generel juridisk rådgivning? Og har du lyst til at bistå kommunens øverste ledelse? Så har vi en spændende stilling som jurist i Ledelsessekretariatet, Staben for Ledelse, Udvikling og HR.

 

Om jobbet

Ledelsessekretariatet servicerer byrådet, borgmesteren og direktionen i det daglige arbejde med at forberede politiske beslutninger og omsætte dem til konkrete initiativer og processer. Sammen med fagcentrene har vi ansvaret for, at byråd, borgmester og direktion har det bedst mulige grundlag af relevant viden at arbejde ud fra. Det er vores kerneopgave at understøtte topledelsen i det forberedende arbejde og bidrage til en professionel sagsgang, der sikrer kvalitet og koordinerede processer. I Ledelsessekretariatet kommer du helt ind i hjertekulen af organisationen men vil også få en stor berøringsflade ud i organisationens hjørner.

 

Vi søger en jurist med interesse for forvaltningsret og styrelseslov

Som jurist i Ledelsessekretariatet vil du indgå i et tværfagligt team, der understøtter topledelsens daglige arbejde med koordinering, planlægning, juridisk rådgivning og konkret opgaveløsning. Jobbets hovedfokus vil være på kommunalfuldmagten, forvaltningsret og styrelsesloven men opgaver inden for offentlighedsloven og persondataloven er også en del af porteføljen.

 

Som jurist skal du bl.a. arbejde med:

 

  • Generel juridisk rådgivning af politisk og administrativ topledelse i forvaltnings-, kommunal- og offentligretlige spørgsmål
  • Juridisk rådgivning af den øvrige organisation
  • Anmodninger om aktindsigt og sagsindsigt
  • Forberedelse og afholdelse af valg
  • Udviklingen af de juridiske kompetencer i organisationen

 

 

Vi forestiller os, at du:

 

  • Er uddannet cand.jur. el cand.merc.jur.
  • Har kendskab eller interesse for det kommunale område
  • Er analytisk og bevarer overblikket uden at tabe detaljen
  • Er løsningsorienteret og kan arbejde selvstændigt
  • Er dygtig til at kommunikere i skrift og tale
  • Er fleksibel i forhold til arbejdstider

 

 

I ledelsessekretariatet vil du blive en del af et team, hvor hverdagen ofte er præget af højt tempo og høj kompleksitet i opgaveløsningen. Du vil få kolleger på tværs af hele staben, der på hver deres felt er fagligt dygtige, og som med stor professionalisme og godt humør gør arbejdsdagen lærerig og sjov

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fast fuldtidsstilling med ansættelse 1. august 2018. Du bliver ansat som jurist efter overenskomsten for akademikere i kommuner.

 

Spørgsmål

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte

 

  • sekretariatsleder Mette Bjarnt på tlf. 23 65 24 15 eller
  • jurist Jacob Neuer på tlf. 58 57 53 37.

 

 

Frist

Torsdag den 21. juni 2018 kl. 12.00.

 

Ansættelsessamtaler forventes afholdt 25. eller 26. juni.

Skriv gerne at du har set jobbet hos Djøfs Jobunivers...

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Populære job

Afdelingschef til Yngre Læger

Yngre Læger
Frist: 
11-07-2018

Jurist til arbejde med finansiel lovgivning

Finans Danmark
Frist: 
28-06-2018

AC-fuldmægtig/ specialkonsulent

Region Midtjylland
Frist: 
24-06-2018

Udviklingsorienteret medarbejder med flair for moms- og afgiftsområderne samt regnskab.

Region Hovedstaden - Center for Økonomi
Frist: 
05-08-2018
Lignende job
Bech-Bruun
Aarhus, Østjylland
Frist:
12-07-2018