Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist til Kontor for Gymnasier i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Børne- og Undervisningsministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
20-09-2022

Har du lyst til at arbejde med implementeringen af en stor politisk aftale om fordeling af elever på gymnasierne? Har du interesse for at arbejde i en politisk styret organisation på et område med stor bevågenhed og har du erfaring med at udforme regulering og fastlægge praksis? Så er du måske vores nye medarbejder i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.

 

Om kontoret

Kontor for Gymnasier har ansvaret for en række centrale opgaver relateret til udvikling og administration af uddannelserne og fagene på det gymnasiale område, herunder regelgrundlag i form af bekendtgørelser, læreplaner og vejledninger, samt udgående og understøttende indsatser i form af kurser for lærere i de gymnasiale fag samt ledere på de gymnasiale institutioner. Kontor for Gymnasier fører desuden tilsyn med de gymnasiale uddannelser og varetager de fleste af Børne- og Undervisningsministeriets institutions- og borgerrettede opgaver på det gymnasiale område. Kontoret varetager desuden en central funktion ift. implementering af den politiske aftale vedrørende den kommende fordeling af elever til de gymnasiale uddannelser.

 

Kontoret består af ca. 60 medarbejdere, heraf 27 faste medarbejdere, 2 studenter og 29 fagkonsulenter. samt 2 medarbejdere tilknyttet Europaskolerne. Kontorets medarbejdere er organiseret og arbejder i fire teams, hvortil der er knyttet personaleansvarlige teamledere.

 

Stillingen vil blive knyttet til kontorets koordinerende elevfordelingsteam, der arbejder med udarbejdelse af de nærmere regler, borger- og sektorrettet kommunikation samt koordinering med centrale interessenter vedr. implementeringen af den politiske aftale om elevfordeling på de gymnasiale uddannelser. Derudover vil der kunne være opgaver i regi af kontorets arbejde med kapacitetsfastsættelse på de gymnasiale institutioner, som er placeret i kontorets andet elevfordelingsteam.

 

Om arbejdsopgaverne

Som ny medarbejder i Kontor for Gymnasier vil du sammen med de øvrige medarbejdere i kontorets elevfordelingsteams komme til at arbejde med implementeringen af aftalen om elevfordeling på de gymnasiale uddannelser. Du vil endvidere bliver knyttet til kontorets tværgående juridiske arbejdsfællesskab, som også omfatter vores juridiske chef.

 

Der vil konkret være følgende opgaver knyttet til stillingen:

  • udarbejdelse af bekendtgørelser, høringsnotater mv.

  • behandling af eventuelle klager fra borgere vedr. fordeling

  • udarbejdelse af notater, redegørelser og ministersager

  • besvarelse af henvendelser fra institutioner, interessenter og borgere

  • dialog med centrale interessenter på gymnasieområdet vedr. implementeringen af aftalen

 

Om dig

Du har en juridisk kandidatuddannelse (cand.jur.) og har erfaring med at udforme regulering og fastlæggelse af en ny praksis i en politisk ledet organisation. Du har desuden lyst til at arbejde med et bredt opgavefelt af såvel generelle som specialiserede opgaver på et område med stor bevågenhed. Det er desuden en fordel, hvis du har kendskab til de almengymnasiale og/eller erhvervsgymnasiale uddannelser.

 

Vi forventer, at du har:

  • gode og skarpe formidlingsevner, skriftligt såvel som mundtligt

  • stærke analytiske evner og fagligt funderet dømmekraft, der resulterer i konkrete løsninger, der virker i praksis

  • evne til at håndtere et stort og selvstændigt ansvar

  • gode samarbejdsevner

  • et godt humør og evne til at bevare overblikket, også når der er travlt.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som fuldmægtig efter fællesoverenskomsten for akademikere i staten. For kandidaterne med rette kompetencer og kvalifikationer vil der være mulighed for ansættelse som specialkonsulent.

 

Vi ønsker at besætte stillingen fra 1. december 2022 eller snarest muligt herefter.

 

Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Rune Gjøderum på telefon 33 92 50 44. Du kan også læse mere om Styrelsen for Undervisning og Kvalitet og Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside www.uvm.dk.

 

Sådan søger du

Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest d. 3. oktober 2022. Du søger stillingen via vores hjemmeside www.uvm.dk/job.

 

Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.

 

Ansøgningsfrist

03-10-2022

 

Tiltrædelsesdato

01-12-2022

 

Kategori

AC-fuldmægtig

 

Arbejdssted

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

 

Hjemmeside

http://uvm.dk/

 

Kontakt

Rune Gjøderum

Konstitueret Teamleder

E-mail

3392 5044

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Børne- og Undervisningsministeriet

Adresse 1
Frederiksholms Kanal 25
1015 København K
Danmark
Adresse 2
Frederiksholms Kanal 21
1220 København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
20-09-2022
Udløber
03-10-2022
Kviknummer
LJA-84047732
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Børne- og Undervisningsministeriet

Adresse
Frederiksholms Kanal 21
1220
København
Danmark
Praktisk information
Indrykket
20-09-2022
Ansøgningsfrist
03-10-2022
Kviknummer
LJA-84047732
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed