Gem annonce

Jurist til Erhvervsministeriets Koncern HR

Erhvervsministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
05-10-2018

Del dette job

Kontakt
Slotsholmsgade 12
København
Danmark
Arbejdssted
-----------
Afdeling
---------
Praktisk information
Oprettet
05-10-2018
Udløber
19-10-2018
Kviknummer
LJA-66299465
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
HR og personale, Jura

Brænder du for personalejura, trives du med at være sparringspartner, og er du enig i, at djævlen ligger i detaljen? Så kan du være vores nye personalejurist og dermed blive en del af Erhvervsministeriets Koncern HRs fællesskab.

 

I Erhvervsministeriets Koncern HR servicerer vi ministeriets departement og styrelser med alle former for HR-opgaver. Nu søger vi en ny kollega til vores juridiske back-office funktion, da en af vores jurister er blevet headhuntet.

 

Hvad vil du blive en del af?

I Koncern HR er vi ca. 40 medarbejdere, og vi er organiseret i 4 teams: Administration, Organisationsudvikling, Rekruttering og Partner & Jura. 

 

I Partner- og jurateamet er vi 15 kolleger. De 10 er HR-partnere ude i styrelserne de fleste af ugens dage, og de fem sidder i det, vi kalder back-office. Her fungerer vi som juridiske rådgivere og sparringspartnere. Det gælder både eksternt i forhold til styrelserne og internt i forhold til kolleger i resten af koncern HR. Udover at rådgive er det også vores opgave at holde styr på praksis, overenskomster, nye regler og retningslinjer, ligesom vi også skal være stærke i styring af både store og små processer.

 

Du vil bl.a. komme til at arbejde med:

 

  • Rådgivning af ledere og HR-partnere i vanskelige personalesager og rekrutteringer

  • Tværgående personalejuridiske opgaver som f.eks. fortolkning af statens overenskomster, barsels- og ferieregler, tjenestemandsret

  • Udvikling af og sparring om politikker, vejledninger og retningslinjer inden for personale- og arbejdsmiljøområdet

  • Udarbejdelse af notater, der skaber overblik over et område eller går i dybden med en juridisk problemstilling

  • Indgå i arbejdsgrupper på tværs af teams også inden for ikke-juridiske områder

  • Sagsbehandling af sager om vederlag til medlemmer af råd og nævn

  • Besvarelse af anmodninger om aktindsigt mv.

  • Ansættelse af chefer på ministerområdet

  • Udvikling af processer og retningslinjer i ministeriets institutioner

  • Håndtering af personalemæssige konsekvenser af flytningen af statslige arbejdspladser og andre større tværgående projekter. 

 

 

Om dig

Du er uddannet jurist, og ønskeligt kommer du med erfaring inden for ansættelsesret i staten, men er du nyuddannet, ser vi også gerne en ansøgning fra dig. Det afgørende er, at du er pragmatisk og løsningsorienteret, ligesom du trives i et krydsfelt med mange interessenter og beslutningstagere. 

 

Du kan arbejde selvstændigt, og du trækker på din erfaring, når du analyserer problemstillinger og strukturerer opgaver. Du har en sikker evne til at finde ind til kernen i en sag. Din formidlingsevne er stærk, og du kan forklare juridiske sammenhænge og servere konkrete mulige løsninger, så ikke- jurister også forstår, hvad det handler om. Du har gode samarbejdsevner og en høj grad af personlig drivkraft og gå-på-mod.   

 

Du bidrager aktivt med din viden og erfaring, hvor der er behov for det i den daglige drift. Du er positivt indstillet i din tilgang til arbejdsopgaverne, så ingen sag er for lille eller for stor til at blive løst. Du trives med travlhed og humor, og du bidrager til den åbne og muntre omgangstone, som vi har.

 

Hverdagen i Koncern HR

Vi arbejder i en forbedringskultur, hvor vi altid har fokus på at finde bedre løsninger på baggrund af vores erfaringer og input fra omverdenen. Debatten er til tider livlig, og vi holder humøret højt også når tempoet er hektisk. Alle opgaver løses i tæt samarbejde med de øvrige teams i Koncern HR, ligesom vi også søger sparring med andre ministeriers HR-afdelinger. Koncern HR har base i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i Valby. Her har vi en velfungerende personaleforening, gratis fitnessfaciliteter, en god kantine og flere sociale arrangementer.

 

Ansættelse

Du vil blive ansat som fuldmægtig i henhold til overenskomst mellem AC og Finansministeriet.

 

Ansøgning

Du søger stillingen via vores elektroniske ansøgningsmodul på https://www.kfst.dk/om-os/job/ledigestillinger/. Vi skal have modtaget din ansøgning med CV, karakterudskrifter og eksamensbevis senest fredag den 19. oktober 2017, kl. 12:00.

 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Koncern HR-chef Catharina Winterberg på 91 33 70 48, teamleder Mette Breslau på 91 39 94 13 eller specialkonsulent Maja Fabricius Hass på 91 33 70 40.

 

Der vil blive brugt en faglig case og en personlighedsanalyse som led i rekrutteringen.

 

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Erhvervsministeriet

Adresse
Slotsholmsgade 12
København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
05-10-2018
Udløber
19-10-2018
Kviknummer
LJA-66299465
Jobtype
Fuldtid
Fag
HR og personale, Jura
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Gem annonce