Gem annonce
Langeland Kommune

Langeland Kommune,

Fyn
04-01-2018

Jurist til Direktionssekretariatet i Langeland Kommune

Kontakt

Langeland Kommune

Fredensvej 1
5900
Langeland
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
04-01-2018
Udløber:
24-01-2018
Kviknummer:
LJA-54055429
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Jura
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:

Har du mod på at arbejde i en spændende og udfordrende stilling tæt på den politiske og administrative topledelse? Har du lyst til at arbejde med et bredt spektrum af juridiske opgaver? Så er du måske Langeland Kommunes kommende jurist.

 

Langeland Kommune søger en jurist som brænder for offentlig ret og er nysgerrig på de mange juridiske problemstillinger, der knytter sig til den kommunale verden. Stillingen er på fuld tid og ønskes besat pr. 1. marts 2018.

 

Direktionssekretariatet består af syv engagerede kollegaer og en leder, heraf to jurister. Sekretariatets hovedfunktioner er sekretariatsbetjening af borgmester, direktion og politiske udvalg, samt kommunikation og jura.

 

Arbejdsopgaver

Opgaverne vil primært være

 

  • at yde juridisk rådgivning og at sagsbehandle indenfor emner relateret til de klassiske kommunalretlige emner, som fx styrelsesloven, offentlighedsloven og kommunalfuldmagten

  • at rådgive om databeskyttelse i forbindelse med implementeringen af den nye persondataforordning

  • at udvikle og afholde interne kurser i juridiske emner

 

 

Derudover vil der lejlighedsvis være behov for, at bistå HR-teamet med rådgivning og forhandling inden for ansættelsesretlige emner.

 

Vi søger

Vi ønsker en kollega som

 

  • kan give den nødvendige juridiske sparring og yde juridisk bistand til udredning af komplekse sager, klagesager og kvalitetssikring af afgørelser

  • kan formidle og sikre implementering af ny lovgivning og lovændringer

  • medvirke ved besvarelse af henvendelser til borgmester og direktion samt udarbejde politiske sagsfremstillinger

 

 

Om dig

 

  • du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur.

  • du har gode skriftlige såvel som mundtlige formidlingsevner, gerne erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation

  • du har lyst til at gå i detaljen, når der er behov for det og du formår at danne dig et hurtigt overblik over komplekse problemstillinger

 

 

Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring fra en juridisk stilling indenfor det offentlige område. Nyuddannede med den rette profil opfordres også til at søge.

 

Vi tilbyder

 

  • et fagligt udfordrende job med en stor grad af selvstændighed i opgaveløsningen

  • et godt arbejdsklima og gode, engagerede kollegaer

  • fleksible arbejdsforhold og gode muligheder for kompetenceudvikling

 

 

Yderligere oplysninger om stillingen fås hos leder af Direktionssekretariatet, Økonomi og HR, Anders Thrane Niebuhr, tlf. 21 18 85 36 /anthni@langelandkommune.dk.

 

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og DJØF.

 

Ansættelsessamtaler vil blive afholdt den 29. januar 2018.

 

Send ansøgning, CV og relevante bilag senest den 24. januar 2018 kl. 12:00 via kommunens hjemmeside.

Skriv gerne at du har set jobbet hos Djøfs Jobunivers...

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Populære job

Vil du være Danske Advokaters nye retschef?

Danske Advokater
Frist: 
26-01-2018

Regnskabschef

FOF København
Frist: 
01-02-2018

Projektleder til bæredygtighedsindsats

Wonderful Copenhagen
Frist: 
26-01-2018
Lignende job
PLUS AGENCY ApS
København, Storkøbenhavn
Frist:
22-01-2018
Memox & Øresund Psykoterapi ApS
København, Storkøbenhavn
Frist:
01-02-2018