Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist til Digital Post

Digitaliseringsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
17-11-2023

Kunne du tænke dig at være med til at forme fremtiden for et af Danmarks største it-systemer? Har du lyst til at være en del af en arbejdsplads, hvor emner som AI og digital inklusion fylder i dagligdagen? Vi leder nemlig efter en jurist med interesse for digitalisering til det team, som bl.a. understøtter ledelsen og forvaltningen af Digital Post.

 

Om stillingen

Digital Post er Danmarks fællesoffentlige it-løsning til sikker digital kommunikation mellem myndigheder, borgere og virksomheder. I Kontor for Digital Post designer, udvikler og drifter vi løsningen i samarbejde med vores leverandører. Hos os er der både plads til læring, udvikling og ansvar, imens du løser de mange varierede arbejdsopgaver i samarbejde med dit team, andre teams fra kontoret, og kolleger fra de andre kontorer i Digitaliseringsstyrelsen.

 

I jobbet vil du blandt andet:

  • betjene direktionen og ministeren, fx udarbejde beslutningsoplæg

  • bistå med juridiske afklaringer

  • deltage i lovarbejde og compliance-opgaver

  • arbejde med GDPR, fx bidrage til udarbejdelse af databehandleraftaler

  • bistå med at udarbejde og styre it-kontrakter med vores leverandører

  • samarbejde med Kammeradvokaten, når vi får ekstern juridisk bistand.

 

Hver måned logger borgere og virksomheder 50 mio. gange på Digital Post-løsningen, mens myndighederne årligt sender mere end 200 mio. meddelelser. Det har ifølge Julie Jin Hoang, der arbejder som jurist i dit kommende team, betydning for dagligdagens engagement: I Digital Post har det, vi laver, direkte betydning for rigtig mange. Derfor giver det spændende og alsidige arbejde med en kritisk infrastruktur-løsning som Digital Post mening og værdi for mig. Det er udfordrende og lærerigt, og jeg oplever stor opbakning til udvikling.

 

Om dig

Du er cand.jur. eller cand.merc.jur., og du har gerne et par års erfaring. Derudover er det vigtigt, at du:

  • har lyst til at udvikle dig som dygtig juridisk fagprofil

  • evner at formidle din faglighed til andre faggrupper både skriftligt og mundtligt

  • har interesse for digitalisering.

 

Om os

Du vil indgå i vores produktstyringsteam i Kontor for Digital Post og du får fem søde, dygtige og engagerede kolleger, heriblandt en anden jurist. Du bliver en del af et fagligt stærkt og socialt team, som trives med at sparre, samarbejde og hjælpe hinanden i hverdagen, mens vi også husker at have det sjovt sammen vi kan fx finde på at tage ud at fiske, klatre, dyrke motion eller spise sammen.

 

Udover sociale arrangementer, som fredagsbarer og fester, har vi også vinklub, fodboldhold og faglige netværk. Derudover har vi i styrelsen vores eget motionsrum med gode træningsfaciliteter.

 

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

 

I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 400 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har fokus på din trivsel og kompetence- og karriereudvikling. Hvis du er interesseret, kan du læse mere om vores arbejde på www.digst.dk.

 

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

 

Ansættelsesområdet er Digitaliserings- og ligestillingsministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliserings- og Ligestillingsministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen og Danmarks Statistik.

 

Flere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Joachim Møller Pallesen på 4178 2252 eller joamo@digst.dk eller jurist Julie Jin Luong Hoang på 2444 5341 julhoa@digst.dk. Du er velkommen til at skrive en sms, så ringer de dig op.

 

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen Søg stillingen senest den 4. december 2023.

 

Vi forventer at holde samtaler i uge 49 og 50 og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. februar. Der vil være en mindre skriftlig caseopgave for kandidater, som går videre til anden samtale.

 

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

 

Ansøgningsfrist

04-12-2023

 

Hjemmeside

www.digst.dk/

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse 1
Landgreven 4
1017 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
17-11-2023
Udløber
04-12-2023
Kviknummer
LJA-85103276
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1017
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
17-11-2023
Ansøgningsfrist
04-12-2023
Kviknummer
LJA-85103276
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed