|   
Gem annonce

Jurist til Departementet for Fiskeri, Fangst og Landbrug

Grønlands Selvstyre, Departementet for Fiskeri, Fangst og Landbrug

Nuuk

Indrykket
10-02-2020

Jurist til spændende juridiske opgaver med fokus på forvaltningsret og lovarbejde for Grønlands vigtigste erhverv. Departementet for Fiskeri, Fangst og Landbrug beskæftiger sig med forvaltningen af de levende ressourcer i Grønland inden for: Fiskeri, fangst, landbrug, kontrol samt veterinær- og fødevareområdet. Departementet består af 5 afdelinger, hvor juristen vil blive placeret i juridisk, økonomisk planlægningsafdeling, som består af i alt 7 medarbejdere, heraf 4 jurister, samt en afdelingschef. Afdelingens vigtigste opgaver er juridiske og økonomiske opgaver i forvaltningen af de levende ressourcer samt betjening af Naalakkersuisoq for Fiskeri, Fangst og Landbrug.

 

Arbejdsopgaver

Som jurist i departementet får du mange og forskelligartede arbejdsopgaver. Det er en stilling, hvor du har mulighed for at styrke den juridiske bistand til departementets afdelinger og departementets Naalakkersuisoq. De primære arbejdsopgaver vil bl.a. bestå af:

  • Udarbejdelse samt revision af konkrete regelsæt, hvor du som ansvarlig følger projektet fra politisk idé til ikrafttrædelse.

  • Varetagelse af besvarelse af henvendelser fra Ombudsmanden for Inatsisartut.

  • Udarbejdelse af politianmeldelser og efterfølgende udtalelser til Politiet fra Departementet for Fiskeri, Fangst og Landbrug.

  • Behandling af sager om aktindsigt

  • Besvarelse af 37-spørgsmål fra Medlemmer af Inatsisartut

  • Besvarelse af spørgsmål fra Udvalget for Fiskeri-, Fangst-, og Landbrug

  • Foretage ministerbetjening af Naalakkersuisoq for Fiskeri, Fangst og Landbrug

  • Udarbejde juridiske notater

  • Vejlede om sagsbehandling og forvaltningsret til departementets øvrige ansatte

  • Foretage juridisk fortolkning

  • Juridisk kvalitetssikring

  • Der kan forekomme mindre rejseaktiviteter

 

Vi forventer, at du

  • Er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur.

  • Har forståelse for arbejdet i en politisk styret organisation og har interesse for offentlig administration.

  • Både kan samarbejde med andre og arbejde selvstændigt.

  • Kan lide at favne fagligt bredt, og er hurtig til at sætte dig ind i nye problemstillinger.

  • Er indstillet på at udføre opgaver inden for afdelingens samlede arbejdsområde, særligt under spidsbelastningsperioder.

  • Kan holde dig løbende orienteret om udviklingen inden for områderne.

 

Vi ser gerne, at du

  • Har erfaring fra tidligere ansættelse, men nyuddannede opfordres også til at søge stillingen.

  • Eventuelt har kendskab til Grønland og grønlandske forhold eller interesse for det grønlandske samfund.

 

Ansøgninger skal være departementet i hænde senest d. 28. februar 2020. Tiltrædelse snarest efter aftale.

 

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen.

 

Yderligere oplysninger kan indhentes hos afdelingschef Emanuel Rosing tlf. +299 34 53 32 / e-mail emro@nanoq.gl.  

 

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

 

Bolig

Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

 

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

 

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Grønlands Selvstyre, Departementet for Fiskeri, Fangst og Landbrug

Adresse 1
Imaneq 1A
3900 Nuuk
Danmark
Web
Praktisk information
Oprettet
10-02-2020
Udløber
28-02-2020
Kviknummer
LJA-79298451
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Lignende job

Den danske ambassade i Haag

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen

Grønlands Selvstyre, Departementet for Uddannelse, Kultur og Kirke

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre, Departementet for Fiskeri, Fangst og Landbrug

Adresse
Imaneq 1A
3900
Nuuk
Grønland
Praktisk information
Indrykket
10-02-2020
Ansøgningsfrist
28-02-2020
Kviknummer
LJA-79298451
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce
   |