Er du en erfaren jurist, der drives af at bruge din juridiske viden til at hjælpe dine kolleger på fagområderne med at file juridiske knaster ned, så de kan løse deres opgaver? Så er det dig, vi søger til et alsidigt job i vores jura-team.
Frederiksberg er Nordeuropas tættest befolkede kommune, samtidigt med at næsten 20% af kommunens areal er grønt. Der er rift om pladsen, og Kommunalbestyrelsen har høje ambitioner for byen. På By-, Kultur og Miljøområdet (BKM) har vi derfor meget at se til for at sikre, at byen vedligeholdes, bruges og udvikles i overensstemmelse med Frederiksbergs særlige identitet som en smuk, grøn og oplevelsesrig by.
Stillingen som jurist er placeret i BKM sekretariatet, som består af 13 medarbejdere heraf 7 jurister. Vores opgave er at understøtte vores kolleger, der arbejder med byplanlægning, miljø- og byggesager, veje, parker, kultur og fritid, med juridisk assistance, hvor der måtte være et behov for det. Derudover varetager vi køb og salg af kommunens ejendomme, arbejdet med lejekontrakter samt diverse opgaver i forbindelse med kommunens bygge og anlægsopgaver, herunder entreprise- og udbudsretlige spørgsmål. I vores team mangler vi en kollega, som har særligt fokus på rådgivning af myndighedsfunktionerne.
Om jobbet
Din opgave bliver at rådgive og hjælpe ledelsen og medarbejderne i BKM med juridiske spørgsmål, blandet andet med
-
Fortolkning af lovgivning og hjælp i forbindelse med sagsbehandling inden for BKM områdets myndighedsopgaver, herunder miljø-, vej-, bygge- og planlovgivningen og det øvrige tekniske område
-
Kvalitetssikring og sparring i forhold kommuneplanarbejdet og lokalplaner
-
Understøtte udarbejdelsen af politiske sager efter behov
-
Hjælp til udarbejdelse af administrationsgrundlag og undervisning af vores kolleger i BKM
-
Deltage i projektarbejde inden for BKM områdets arbejde.
Om dig
-
Du er jurist, evt. advokat, med nogle års erfaring inden for det tekniske område.
-
Du har godt styr på de forvaltningsretlige regler og gerne med erfaring fra en politisk styret organisation inden for den offentlige sektor
-
Du er metodisk sikker og god til hurtigt at finde ind til kernen af en problemstilling og komme med løsningsforslag, også på områder du ikke har forhåndskendskab til
-
Du har gode formidlingsevner, både skriftligt og mundtligt, og kan formidle komplekser emner på en praksisnær måde
-
Du har lyst til at arbejde tværgående, hvor mange faglige kompetencer bringes i spil samtidig.
Om os
-
BKM-sekretariatet er en stabsenhed i By-, Kultur-, og Miljøområdet og har til opgave at understøtte ledelsen, forvaltningen og det politiske niveau i forbindelse med de politiske sager, koordinere tværgående opgaver samt yde juridisk rådgivning på BKMs område.
-
Vi har en uformel omgangsform, hvor der både er plads til faglige diskussioner og til at have det sjovt
-
Vi har et stærkt fagligt fællesskab, hvor vi sparrer med hinanden og i fællesskab tager ansvar for at løse vores opgaver
-
Vi har øje for, at arbejdsliv og privatliv skal hænge sammen og har fleksible rammer for opgaveløsningen ud fra devisen frihed under ansvar.
Vi tilbyder
Vi tilbyder et spændende og udfordrende job med en afvekslende og fleksibel arbejdsdag med en høj grad af selvstændighed. Du bliver en del af en uformel arbejdskultur med mange forskellige kolleger med høj faglighed. Vi sætter pris på et godt fagligt- og socialt arbejdsmiljø med plads til en sjov historie og et godt grin.
Stillingen er en fuldtidsstilling. Løn og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i Ny løn.
Tiltrædelse 1. februar 2025
Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef for Jura-enheden i BKM-sekretariatet, Inger Krogh-Jensen på telefon 2898 4242.
Ansøgningsfrist: søndag den 8. december 2024. Ansættelsessamtaler holdes i uge 50.
Ansættelsessamtaler forventes at finde sted mandag den 25.november (1. samtale) og onsdag den 26. november (2. samtale).