Til Juridisk Afdeling under Stabs- og Byrådssekretariatet søger vi en dygtig jurist til tiltrædelse pr. 1. april 2022.
Stillingen er på 37 timer ugentligt.
Stabs- og Byrådssekretariatet har i alt 23 ansatte, heraf 7 jurister, som alle indgår i Juridisk Afdeling.
Som ansat i Juridisk Afdeling vil du blive en del af et team, der yder juridisk rådgivning og konsulentbistand indenfor alle kommunens ansvarsområder.
Din primære opgave vil være at yde intern juridisk konsulentbistand inden for arbejdsmarkedsområdet, herunder vejledning og sparring til jobcenter, ydelseskontor og øvrige tilbud indenfor området. Yde bistand med generel regelfortolkning. Udarbejdelse af notater, undervisning mv. Som en særskilt opgave vil du sammen med et par af de øvrige jurister indgå i et team, der særligt beskæftiger sig med bistand vedr. databeskyttelseslovgivningen (GDPR).
Vi forventer, at du
-
er uddannet jurist
-
har særligt kendskab til og interesse for arbejdsmarkedslovgivningen
-
har godt styr på de grundlæggende sagsbehandlingsprincipper, forvaltningsloven, offentlighedsloven, retssikkerhedsloven og databeskyttelseslovgivningen
-
kan arbejde analytisk og selvstændigt
-
er god til at formidle dit budskab på en praksisnær måde, både i skrift og tale
-
har evne til at prioritere dine opgaver
-
har gode samarbejdsevner med kolleger og samarbejdspartnerne
-
trives i tæt samarbejde med kolleger i et storrumskontor
Vi tilbyder, at du
-
bliver en del af en stor kommune i stadig udvikling, hvor der lægges vægt på at arbejde i sammenhæng såvel internt i huset som i forhold til borgerne og det samfund, vi er en del af
-
får et alsidigt job med ansvar og indflydelse og tæt på de strategiske beslutninger, hvor du vil få en bred kontaktflade og komme tæt på topledelsen og kommunens politikere
-
bliver en del af et velfungerende Stabs- og Byrådssekretariat med gode kolleger og et godt arbejdsmiljø, hvor vi er vant til at løbe stærkt samtidig med, at vi har det rigtig godt med hinanden
Yderligere oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Du kan få flere oplysninger om stillingen ved at kontakte afdelingsleder Lone Møller Jørgensen tlf. nr. 87 87 80 26
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler mandag den 22. februar 2022.
Vigtigt du vedhæfter dit eksamensbevis, når du opretter din ansøgning.
Stillingsbetegnelse:
jurist
Stillingskategori:
Administration
Arbejdstid:
Fuldtid
Ansættelsesvilkår:
Fastansættelse
Tiltrædelse:
1. april 2022
Afdeling:
Juridisk Afdeling
Primær kontaktperson:
Lone Møller Jørgensen
Bynavn:
Viborg Rådhus
Telefon:
87 87 80 26
Ansøgningsfrist:
6. februar 2022