Vi styrker fokus på juridisk compliance i forbindelse med vores it-udvikling. Derfor søger vi flere nye kollegaer, der vil indgå i et stærkt fagligt fællesskab i spændingsfeltet mellem jura og it.
Konkret søger vi:
- Tre kollegaer til Digitaliseringskontoret, der er placeret i fagområdet Jura i København. Kontoret bidrager til at sikre compliance i digitale udviklingsprojekter på tværs af Skattestyrelsen.
- Fem kolleger til vores andre fagområder (Erhverv, Selskab, Borger- og Virksomhedskontakt eller Særlig Kontrol) med placering i henholdsvis København og Høje Taastrup. Her er opgaven at deltage som juridisk sparringspartner i det enkelte fagområdes it-projekter og rådgive om de optimale løsnings- og udviklingsmuligheder set fra en juridisk vinkel.
Hvad enten du er en del af Digitaliseringskontoret eller er juridisk rådgiver i et af vores fagområder, vil du typisk skulle rådgive inden for forvaltnings- og databeskyttelsesret, og du kommer til at arbejde med en bred vifte af it-løsninger og kolleger med forskellige fagligheder.
Ansvar og selvstændige opgaver - i et fagligt netværk med udviklingsmuligheder
Vi søger både erfarne og nyuddannede jurister og hører også gerne fra dig, der bliver færdiguddannet til sommer. Er du nyuddannet, støtter vi dig i projekterne, så du gennem sparring med en kollega får greb om vores arbejdsform. Du bliver fortrolig med rollen som proaktiv juridisk rådgiver og får erfaring med at skabe værdi for projekterne. Er du erfaren, får du fra starten mulighed for selvstændigt at rådgive i projekterne og bringe din solide faglighed i spil.
Hvad enten du er nyuddannet eller erfaren, vil du modtage tilbud om opkvalificering og faglig sparring i form af kursusforløb, indlåns- og praktikmuligheder og deltagelse i et fast netværk om digital forvaltning i Skattestyrelsen for juridiske rådgivere i digitale udviklingsprojekter.
I stillingerne forankret i vores Digitaliseringskontor i fagområdet Jura vil du have ansvaret for rådgivning på tværs af styrelsens projekter. Du vil også skulle understøtte de digitaliseringsjurister, der til dagligt rådgiver i projekter i styrelsens andre fagområder med faglige viden i form af sparring, undervisning og netværksaktivitet. Sideløbende får du mulighed for at deltage i en række af styrelsens største og mest komplekse projekter.
I stillingerne i et af vores andre fagområder får du mulighed for at være med til at udvikle forretningsnære løsninger inden for det pågældende fagområde. Du vil være helt tæt på driften og være med til at sikre, at der udvikles konkrete, effektive løsninger, der imødekommer forretningens behov og overholder lovgivningen.
Læs mere om de forskellige stillinger her: Jurist | Skattestyrelsen (sktst.dk)
Du kan også læse mere om de forskellige fagområder her: Skattestyrelsens organisation | Skattestyrelsen (sktst.dk)
Udadvendt og samarbejdende juridisk profil
Vi forestiller os, at du har en juridisk baggrund eller tilsvarende og et solidt juridisk fagligt fundament. Vi løser mange af vores opgaver i et projektorganiseret samarbejde, og derfor er det vigtigt, at du kan se fordelene i denne arbejdsform og kan lide at tage ansvar for fremdriften og løsningen af opgaverne. Du skal trives med at håndtere flere problemstillinger ad gangen og arbejde sammen med kollegaer med forskellige baggrunde. Kendskab til digital forvaltning og dermed til forvaltnings- og databeskyttelsesret samt projektarbejde er en fordel. Det er ikke en forudsætning, at du har kendskab til skatteområdet.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- har en analytisk og nysgerrig tilgang til dine arbejdsopgaver, så du altid er klar til at tænke i løsninger,
- evner at yde konkret, forretningsorienteret rådgivning og samtidig kommunikerer positivt og konstruktivt,
- har naturlig gennemslagskraft og kan formidle både de retlige rammer og grænser for projektet samtidig med, at du sammen med projektet bidrager proaktivt til at sikre fremdrift,
- motiveres af samarbejde og er naturligt udadvendt,
- har lyst til at være med til at opbygge og konsolidere en ny ekspertise i Skattestyrelsen, og
- er grundig i din juridiske metode.
Vil du vide mere?
Deltag i vores webinar den 16.03.2023 kl.16.00 til 16.30 hvor du vil høre mere om stillingerne og Skattestyrelsen, ligesom du får mulighed for at stille spørgsmål. Tilmelding til webinaret kan ske via her: Job og karriere hos Skattestyrelsen | Skattestyrelsen (sktst.dk), hvor der står yderligere om stillingerne i de enkelte fagområder.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse via linket Søg stillingen senest onsdag den 22.marts 2023. Angiv gerne, om du er interesseret i en af de tre stillinger forankret i Digitaliseringskontoret i fagområdet Jura og/eller en eller flere af stillingerne i vores andre fem fagområder, Erhverv, selskab, Borger- og Virksomhedskontakt eller Særlig Kontrol.
Spørgsmål til stillingen besvares gerne af kontorchef i Digitaliseringskontoret Marlene Wiese Svanberg på telefon 72 38 93 72 eller pr. mail på Marlene.Svanberg@sktst.dk
De indledende samtaler forventes afholdt i uge 13. Herefter afholdes anden samtalerunde i uge 15 for de kandidater, som går videre.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere (AC) i staten. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse efter individuel aftale.
Din fysiske arbejdsplads og mulighederne for at arbejde virtuelt afhænger af den stilling, du ansøger om.
Stillingerne er fordelt på følgende adresser: Hannemanns Alle 25, 2300 København S eller Engelholm Alle 1, 2630 Høje Taastrup.