Gem annonce

Juridiske medarbejdere til stabsfunktion i Særlig Kontrol i Skattestyrelsen

Skattestyrelsen

Høje-Taastrup, Storkøbenhavn

Indrykket
20-03-2020

Er du en jurist med nogle års erfaring og kunne du tænke dig at prøve kræfter med nye opgaver? Interesserer du dig for organisationsudvikling, helhedsorienteret sagshåndtering og har du mod på at udvikle dine kompetencer med forståelse for ledelse? Så er en stillingen som jurist i ledelsessekretariatet noget for dig.

Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol

Fagområdet Særlig Kontrol har det overordnede ansvar for, at organiseret og grænseoverskridende svindel opdages og forebygges. Det er en opgave, der har stor politisk og mediemæssig bevågenhed, da området har fundamental betydning for den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen.

Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol har til formål at yde ledelsesstøtte til fagdirektøren og de 3 underdirektører i forhold til den daglige drift, strategiske udvikling og interne kommunikation. Vi koordinerer og kvalitetssikrer desuden udførelse af tværgående opgaver for hele fagområdet Særlig Kontrol og de leverancer, der skal til direktionen og Skatteministeriets departement. Vi er p.t. 12 medarbejdere og en student.

Juridiske problemstillinger som omdrejningspunkt for mange forskellige og udfordrende opgaver

Som en af vores nye medarbejdere kommer du til at arbejde med mange forskellige og udfordrende opgaver, herunder blandt andet kvalitetssikring og sparring med funktionslederne i Særlig Kontrol om spørgsmål fra Skatteudvalget, høringer fra Skatteministeriet, Rigsrevisionen og Folketingets Ombudsmand samt andre, både interne og eksterne samarbejdspartnere.

Udover et tæt samarbejde med ledelsen i Særlig Kontrol får du et tæt samarbejde med de sagsbehandlende afdelinger under Særlig Kontrol, når du understøtter vores arbejde med juridiske problemstillinger i forhold til fagområdet. Det kan dreje sig om afgivelse af besvarelser til Folketingets Ombudsmand, til Skatteudvalget og andre eksterne offentlige myndigheder. Fælles for dem alle er, at dit solide juridiske fundament og jugement, baseret på din tidligere erfaring fra en politisk styret organisation, for alvor kan komme i spil. Du vil skulle benytte din indsigt i regler og normer for god offentlig forvaltning til at kvalitetssikre beslutningsoplæg til ledelsen om organiseret og grænseoverskridende økonomisk kriminalitet. Du får endvidere mulighed for at indgå i lovforberedende arbejde, vedligeholdelse af interne retningslinjer og opfølgning på eksterne undersøgelser.

Opgaverne vil også omfatte juridisk klagesagsbehandling og behandling af aktindsigtssager i forhold til forretningsområdet baseret på forvaltningsretlige regler  

Formidlingsstærk juridisk profil med en struktureret tilgang til opgaveløsningen

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse med en juridisk profil som fx cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende med et solidt juridisk fundament. Vi ser helst, at du har mindst et par års erfaring fra den offentlige forvaltning. Dine forvaltningsretlige kompetencer står skarpt, og skriftligt kan du klart, kort og præcist formidle essensen af dine budskaber til andre faggrupper, myndigheder og borgere.

Du trives med at arbejde med korte deadlines, og du er indstillet på at løse alle typer af opgaver sammen med resten af ledelsessekretariatet. Din arbejdsstil er kendetegnet ved, at du er struktureret, initiativrig og selvstændig i forhold til at opsøge viden og finde løsninger, samtidig med at du søger og er åben for input. Du fungerer godt både med selvstændigt at dykke ned i fagstof og at samarbejde på tværs af faggrupper, områder og opgaver.

Du trives i en stor organisation, som hele tiden påvirkes af politiske beslutninger, og du forstår at handle ud fra et helhedssyn. Du bringer godt humør ind i sekretariatet, og du evner at agere i en flad struktur, hvor du dagligt kommunikerer på alle niveauer. Du trives i en sekretariatsfunktion, der udover opgaveløsningen prioriterer synlighed og gode relationer ud i organisationen og derfor også jævnligt mødes med enhederne i Særlig Kontrol, der geografisk er placeret på lokationer i hele landet.

For at lykkes i stillingen, er det desuden vigtigt, at du:

  • har et højt fagligt niveau og evne til at opnå resultater

  • har gennemslagskraft og samtidig udviser empati og initiativ i omgangen med kolleger og samarbejdspartnere

  • trives i en uforudsigelig hverdag og i en organisation, der er under forandring

  • motiveres af at finde løsninger

  • trives med en aktiv og kontaktfyldt arbejdsdag

  • tager ansvar for de leverancer, du skal udarbejde og sikrer, at de er af høj kvalitet.

 

Ansøgning og kontakt  

Send din ansøgning inkl. CV og karakterbevis via linket Søg stillingen senest 17. april 2020.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Marlene Wiese Svanberg på telefon 72 38 93 72.

Vi forventer at holde samtaler løbende via Skype eller Microsoft Teams, og der vil indgå en personanalyse og en logisk analyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest ligesom det er en forudsætning for ansættelse, at du kan via Politiets Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIG (HEM).

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Helgeshøj Allé 9, 2630 Høje Taastrup.  

Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse
Helgeshøj 9
2630 Taastrup
Danmark
Praktisk information
Oprettet
20-03-2020
Udløber
17-04-2020
Kviknummer
LJA-79897961
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Helgeshøj 9
2630
Taastrup
Danmark
Praktisk information
Indrykket
20-03-2020
Ansøgningsfrist
17-04-2020
Kviknummer
LJA-79897961
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce