Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Juridisk stærk teamleder med personaleansvar til Digitaliseringsstyrelsens juridiske kontor

Digitaliseringsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
03-05-2023

Vil du være med til at stå i spidsen for den juridiske understøttelse af den digitale dagsorden? Har du lyst til at arbejde med ledelse af juridiske medarbejdere på et højt fagligt niveau? Så har du lige nu mulighed for at blive en del af ledelsen i Digitaliseringsstyrelsens Kontor for Jura.

Om stillingen

Vi søger en erfaren og dygtig jurist med talent for eller erfaring med ledelse, der vil være med til at lede Digitaliseringsstyrelsens Kontor for Jura. Her vil du som teamleder indgå i kontorets ledelse og få personaleansvar for ca. halvdelen af kontorets medarbejdere. Du vil samtidigt fungere som kontorchefens stedfortræder, og du bliver en del af styrelsens chefgruppe.

Du får personaleansvar for kontorets offentligretsenhed, der varetager en bred vifte af juridiske opgaver, eksempelvis:

  • generel juridisk rådgivning til styrelsens fagkontorer og direktion
  • udarbejdelse, implementering og fortolkning af regulering
  • sikring af, at databeskyttelsesretlige krav indtænkes fra start i udviklingen af Danmarks digitale infrastruktur i samarbejde med projektledere og specialister
  • håndtering af anmodninger vedr. de registreredes rettigheder og sikkerhedshændelser
  • koordinering og behandling af aktindsigtssager.

Om dig

Du er cand.jur. med en solid juridisk baggrund, og du navigerer trygt i lovgivningsprocesser, offentlig ret og databeskyttelsesret. Du har derudover erfaring med eller lyst til at arbejde med ledelse, og du er god til at navigere mellem mange forskellige fagligheder og interessenter.

Vi forventer desuden, at du:

  • i lederrollen har fokus på medarbejdernes trivsel, performance og kompetenceudvikling
  • trives med tempo og samtidigt formår at udvise den fornødne dømmekraft, prioritering og grundighed
  • udviser holdånd, helhedsforståelse og har gode samarbejdsevner
  • tager ansvar for at skabe resultater
  • har forståelse for ledelse i en politisk organisation.

Samtidig skal du have lyst til at bidrage til et godt kollegaskab fagligt såvel som socialt.

Om os

Vi er ca. 20 medarbejdere i Kontor for Jura, som er fordelt i henholdsvis en kontraktenhed og en offentligretsenhed.

Kontoret understøtter styrelsens fagkontorer og direktion bredt med juridisk rådgivning og opgaveløsning. Rådgivningen omfatter blandt andet forvaltningsret og databeskyttelsesret samt kontrakts- og udbudsret. Kontoret bistår med gennemførelse af styrelsens store it-udbud samt kvalitetssikring af styrelsens indkøb både ved indgåelse af nye kontrakter, men også ved kontraktstyring og ændringer af eksisterende kontrakter. Derudover har kontoret ansvaret for udarbejdelse af styrelsens lovforslag, koordinering af aktindsigtssager og håndtering af databeskyttelsesretlige opgaver.

I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 400 medarbejdere der hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din kompetence- og karriereudvikling.

Du kan læse meget mere om Digitaliseringsstyrelsen på digst.dk.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes som chefkonsulent med personaleansvar efter overenskomst for akademikere i staten.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.

Ansættelsesområdet er Digitaliserings- og Ligestillingsministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen og Danmarks Statistik.

Flere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jørgen Breddam på telefon 2360 2124 eller jobre@digst.dk.

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via Søg her-knappen senest mandag den 29. maj 2023.

Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 23 og 2. samtaler primo uge 25. Efter første samtalerunde vil der være et testforløb. Vi ser frem til at kunne byde dig velkommen i kontoret i august 2023.

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse 1
Landgreven 4
1017 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
03-05-2023
Udløber
29-05-2023
Kviknummer
LJA-84747554
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1017
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
03-05-2023
Ansøgningsfrist
29-05-2023
Kviknummer
LJA-84747554
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed