Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Juridisk konsulent til ambitiøs kommune i vækst

Kalundborg Kommune

Kalundborg, Vestsjælland

Indrykket
18-12-2018

Om jobbet
Har du lyst til at være en del af et team hvor vi arbejder helhedsorienteret og har fokus på at levere en høj faglig kvalitet, der gør en forskel og er med til at udvikle og ruste organisationen til fremtidens udfordringer?

Så se videre her:
Kalundborg Kommune stiler efter at blive en kommune, der løser samfundsopgaver i samarbejde med borgere, frivillige og virksomheder på en måde, som er til inspiration for andre kommuner i Danmark. Vi er allerede godt på vej, men vi skal videre af den vej.

Kommunens juridiske team er en del af Ledelse, Jura og Kommunikation. Vi er 18 medarbejdere, heraf 3 jurister, der refererer til sekretariatschefen. Sekretariatet er en stabsfunktion og centralt placeret i kommunen tæt på borgmester og Direktion.

Som juridisk konsulent, søger vi en fagligt dygtig og ambitiøs jurist, der er serviceminded, kvalitetsbevidst, løsningsorienteret og som forstår at arbejde i en politisk organisation, gerne med konkret erfaring inden for ét eller flere sagsområder.

Dine opgaver bliver i hovedtræk:

  • Juridisk rådgivning og sparring til hele den kommunale organisation indenfor et bredt udvalg af juridiske problemstillinger.

  • Konkret sagsbehandling af mere komplicerede sager, herunder sager der er påklaget til det kommunale tilsyn, ankeorganer, Ombudsmanden m.v.

  • Juridisk rådgivning og sagsbehandling inden for fx Teknik og Miljø og/eller Børne- og Familieområdet og/eller Voksenspecialområdet

  • Juridisk rådgivning inden for Kommunal- og forvaltningsretten

  • Undervisning af sagsbehandlere sammen med dine øvrige juristkolleger.

Din profil
Vi forventer derfor, at du:

  • er cand.jur. og gerne med nogle års erfaring fra en lignende stilling i en kommune, centraladministrationen eller fra en advokatvirksomhed.

  • har en bred juridisk viden og et indgående kendskab til de centrale forvaltningsretlige love, dvs. den kommunale styrelseslov, forvaltningsloven og offentlighedsloven

  • har interesse og viden om juridiske forhold inden for en eller flere lovgivninger og gerne inden for fx de tekniske- og miljøretlige områder og/eller servicelovens områder, herunder på voksenspecialområdet

  • er god til at "skære" en sag til, og har blik for både helheden og detaljen

  • er fleksibel, løsnings- og resultatorienteret

  • sætter kvalitet og høj faglighed i højsædet,

  • er en holdspiller med gode samarbejdsevner - også på tværs af fagligheder

  • kan arbejde selvstændigt med udfordrende og komplekse opgaver

  • er engageret og ansvarlig

  • kan formulere dig tydeligt og præcist i både skrift og tale

  • kan lide at have mange bolde i luften

  • er udviklingsorienteret

  • er god til at skabe netværk

  • har et godt humør, og bidrager gerne til den gode stemning i sekretariatet

Stillingen er på fuld tid efter gældende overenskomst med tiltrædelse snarest muligt. Se mere nedenfor.

Derfor skal du vælge os
Vi tilbyder endvidere:

  • Fleksmuligheder

  • Gode kompetenceudviklingsmuligheder,

  • Gode muligheder for selv at præge jobbet afhængig af faglige kompetencer og interesser,

  • En travl hverdag,

  • Motiverede, engagerede og ansvarlige kolleger,

  • Muligheder for at kunne arbejde hjemmefra,

  • Et godt samarbejdsklima, hvor der er højt til loftet og plads til et godt grin.

Løn og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst på området.

Hvis du vil vide mere
For yderligere information om stillingen, kontakt da sekretariatschef Berit Kjær Petersen på tlf. 29494419 eller på bekp@kalundborg.dk.

For mere viden om Kalundborg Kommune og den udvikling vi har gang i, læs mere her: http://reader.livedition.dk/kalundborg/1738/

Ansøgning

Ansøgningsprocessen:
Ansøgningsfristen for stillingen som juridisk konsulent er fredag d. 11. januar 2019.
Udvælgelse af kandidater vil ske d. 16. januar 2019.

1. samtale juridisk konsulent afholdes mandag d. 21.- tirsdag d. 22. januar 2019 (begge formiddag).
2. samtale afholdes d. 25. januar 2019 (formiddag).

Om os

Kalundborg er en kommune i vækst.
Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og vi bliver stadigt flere, der vælger at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo, leve, arbejde og drive virksomhed.

Læs mere om kommunen: www.imaginekalundborg.dk

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.


Del dette job

Kontakt
Kalundborg Kommune
Holbækvej 141 B
4400 Kalundborg
Praktisk information
Oprettet
18-12-2018
Udløber
11-01-2019
Kviknummer
LJA-68937492
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Ansøg nu
Job i virksomheden

Kalundborg Kommune

Del dette job

Virksomhedsinformation

Kalundborg Kommune

Adresse
Holbækvej 141 B
4400
Kalundborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
18-12-2018
Udløber
11-01-2019
Kviknummer
LJA-68937492
Jobtype
Fuldtid
Fag
Jura
Beliggenhed