Juridisk Institut søger en studentermedhjælper med forventet tiltrædelse medio august 2024 eller efter aftale.
Ansøgningsfristen er den 5. august 2024.
Stillingen er forankret i instituttets sekretariat, men der vil være perioder, hvor du vil være tilknyttet specifikke projekter eller udføre opgaver for en specifik faggruppe på instituttet. I sekretariatet er der syv faste medarbejdere og to studentermedhjælpere, og sekretariatet servicerer instituttets videnskabelige medarbejdere, studieleder, institutleder, instruktorer samt eksterne lektorer. Derudover vil du skulle have omfattende kontakt til kollegaer i andre afdelinger på SDU.
Din arbejdstid vil være ca. otte timer pr. uge, men kan variere.
Som vores nye studentermedhjælper skal du bl.a.:
foretage informations- og materialesøgning for undervisere og forskere
hjælpe med at belyse konkrete juridiske problemstillinger, f.eks. ved at finde relevant forskning, forarbejder, retspraksis og litteratur frem
yde praktisk assistance med udgivelse af bøger, herunder korrekturlæsning og gennemlæsning
kopiere og uploade undervisningsmaterialer til semesterstart
assistere kollegaer fra sekretariatet med kontorarbejde samt planlægning og afvikling af arrangementer, så som vores Procedurekonkurrence, Karrieredag, dimission, forskningsseminarer og konferencer
løse ad hoc-opgaver, så som kopiering, arkivering og generel oprydning
løse opgaver vedr. aflevering og afhentning af bøger på SDUs bibliotek samt oprydning og registrering på vores eget bibliotek
Vi forestiller os, at du har følgende profil:
Du er BA (jur.)- eller HA (jur.)-studerende
Du kan arbejde selvstændigt
Du kan arbejde systematisk og målrettet i et miljø med mange deadlines og afbrydelser uden at miste overblikket
Du er udadvendt og ønsker at bidrage til et godt arbejdsmiljø
Du har gode IT-kundskaber
Har du faglige spørgsmål til stillingen, kan du kontakte:
studentermedhjælper Kamand Haddidi, e-mail: jur130@sam.sdu.dk (træffes ikke i uge 34-35)
studentermedhjælper Marlene Schmidt, e-mail: jur129@sam.sdu.dk (træffes ikke i uge 29)
Har du praktiske spørgsmål til stillingen, kan du kontakte:
sekretær Louise Kloster Elmbo, e-mail: elmbo@sam.sdu.dk (træffes ikke i uge 28-30)
Vi forventer at afholde samtaler i uge 33-34.
Ansættelse finder sted i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og Studenterundervisernes Landsforbund.
Bemærk: Ved ansættelse som studentermedhjælp er det en forudsætning, at du er indskrevet som studerende på SDU.
Ansøgning skal indeholde følgebrev, CV og eksamensudskrift hvoraf det fremgår, hvor langt du er i dit studium ved SDU. Alle dokumenter i forbindelse med ansøgning bør ikke indeholde CPR-nummer i så fald skal CPR-nummer overstreges.
Alle vedhæftede filer skal være i Adobe PDF.
Følgebrev og CV må max. fylde 5 Mb.
Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her.
Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.