Har du lyst til at indgå i en spændende og travl hverdag tæt på det politiske liv og den sundhedspolitiske dagsorden? Så er du måske vores nye stud.jur. i Jura og Lovkvalitet i Indenrigs- og Sundhedsministeriets departement. Vi tilbyder et spændende studenterjob med en bred opgaveportefølje.
Om Jura og Lovkvalitet
I Indenrigs- og Sundhedsministeriet er vi med til at sætte de strategiske rammer for både et velfungerende, moderne og effektivt sundhedsvæsen, der fremmer danskernes sundhed og forebygger sygdomme.
Kontoret for Jura og Lovkvalitet er departementets kvalitetssikringsenhed i relation til lovgivning, aktindsigt, databeskyttelse og komplekse juridiske sager. Jura og Lovkvalitet er derudover ansvarlig for bl.a. patienters grundlæggende rettigheder, behandlingen af departementets aktindsigtssager, informationssikkerhed og cybersikkerhed.
Din hverdag hos os
Du vil sammen med kontorets øvrige studentermedhjælpere bidrage til kontorets opgaver, hvor du blandt andet vil bistå med:
-
fremsøgning og gennemgang af akter til aktindsigtssager og indsigtssager
-
besvare henvendelser fra borgere og myndigheder inden for kontorets område
-
bidrage til betjening af ministeren og Folketinget
-
bistå i forbindelse med lovforberedende arbejde
-
foretage researchopgaver
-
besvarelse af anmodninger og klager vedrørende registreredes rettigheder
-
udarbejde udkast til databehandleraftaler
-
udarbejde og vedligeholde diverse oversigter i Excel.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du er jurastuderende med interesse for den politiske beslutningsproces og har lyst til at lære mere om sundhedsområdet. Det er en fordel, hvis du kan arbejde i Excel og har generel teknisk flair og forståelse, samt gennemført fagene forvaltningsret, databeskyttelsesret og/eller IT-kontraktsret, men ikke et krav.
Derudover ser vi gerne, at du:
-
arbejder selvstændigt og udviser initiativ
-
arbejder systematisk og målrettet - også med rutineprægede opgaver
-
er dygtig til at formulere dig på skrift, god til grammatik og retskrivning
-
kan samarbejde med kollegaer i departementet, institutioner inden for ministerområdet og andre ministerier
-
generelt er positiv og glad i hverdagen.
Vi tilbyder
Du bliver en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger, får mulighed for at anvende og udvikle dine juridiske kompetencer.
Du vil få et godt indblik i arbejdet inden for en politisk styret organisation og sundhedsområdet, og erfaring med arbejdet i et departement, da kontorets opgaver vedrører emner inden for mange områder på sundhedsområdet, som ministeriet beskæftiger sig med.
Vi kan tilbyde dig et meningsfuldt arbejde, på et område med faglige udfordringer og mange spændende opgaver, hvor der er mulighed for at arbejde selvstændigt, og hvor vi har højt til loftet og en uformel omgangstone.
Om ansættelsen
Du bliver ansat til den enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens kapitel 6 vedr. timelønnede.
Den ugentlige arbejdstid er 15 timer, som tilrettelægges fleksibelt i forhold til undervisning og eksamensperioder.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at kontakte Nancy Husain på tlf. 2342 1464.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 17.
Du kan læse mere om os på www.sum.dk.
Indenrigs -og Sundhedsministeriet har røgfri arbejdstid.
Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.
Ansøgningsfrist: 17-04-2023
Ansættelsesdato: 01-06-2023