Brænder du for økonomistyring og synes, det er sjovt at jongelere med tal og Excelark? Så har du mulighed for at blive en del af vores økonomiteam i Kontor for Prøver, Eksamen og Test i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.
Om kontoret og teamet
Du bliver ansat i Kontor for Prøver, Eksamen og Test i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet. Kontoret har det samlede ansvar for prøver, eksamen og test på alle uddannelsesområder under Børne- og Undervisningsministeriet.
Du vil blive en del af kontorets økonomiteam, som ud over dig består af tre engagerede og fagligt stærke medarbejdere, hvoraf en er kontoruddannet og to er studentermedarbejdere. Sammen skal I sikre en god økonomistyring af eksamensbevillingen på ca. 68 mio. kr., ligesom der skal gennemføres en række økonomiske analyser, som skal strømline og udvikle vores økonomistyring. Vi har også en større opgave foran os med digitalisering af vores arbejdsgange. Vi har et tæt samarbejde med resten af kontoret og med styrelsens Ledelsessekretariat.
Vi har fokus på din faglige udvikling, bl.a. gennem løbende 1-1 samtaler med din teamleder og gode muligheder for kompetenceudvikling.
Vi har en uformel omgangstone og lægger vægt på et stærkt fagligt samarbejde med løbende gensidig sparring i opgaveløsningen, hvor vi hjælper hinanden og er engagerede i forhold til at gøre en forskel i sektoren.
Dine arbejdsopgaver
Vi tilbyder et spændende og udfordrende job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Dine arbejdsopgaver vil bestå af en god blanding af drifts- og udviklingsopgaver, fx:
- Udvikle og understøtte en stærk økonomistyring i kontoret, herunder gennemføre faste statusmøder med de faglige teams og ledelsen om økonomien
- Budgetlægning og budgetopfølgning på eksamensbevillingen
- Controlling og bogføring
- Udbetaling af løn til censorer og opgavekommissioner og betaling af fakturaer
- Konsekvensberegninger af nye initiativer og udarbejdelse af analysemodeller
Om dig
Du har en relevant videregående uddannelse, fx cand.scient.pol., cand. oecon., cand.merc.aud. eller lignende. Du er enten nyuddannet eller har et par års erfaring med økonomistyring. Det vigtigste er, at du har talforståelse, interesse for økonomi og er initiativrig.
Det er en fordel, hvis du:
- Er grundig og detaljeorienteret, men samtidig formår at holde overblikket og sikre fremdrift i opgaverne
- Er initiativrig og kan arbejde selvstændigt og struktureret
- Har gode kommunikative evner og formår at formidle kort og præcist, såvel skriftligt som mundtligt.
- Har stærke metodiske og analytiske evner og kan anvende viden og data systematisk i opgaveløsningen.
- Har erfaring med projektledelse eller har stærke processuelle kompetencer
- Er fleksibel i forhold til varierende arbejdsopgaver og er en holdspiller
- Har indgående kendskab til Microsoft Office-pakken, især Excel
Løn og ansættelse
Arbejdstiden er 37 timer om ugen i gennemsnit. Du bliver ansat som fuldmægtig efter gældende overenskomst for akademikere i staten.
Stillingen ønskes besat pr. 1. april 2024 eller efter aftale.
Arbejdsstedet er Teglholmsgade 1, 2450 København SV.
Lyder det som noget for dig?
Send os din ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse (eksamensbeviser fra bachelor- og kandidatuddannelse) inden ansøgningsfristen onsdag d.21. februar 2024. Du søger stillingen via linket i annoncen.
Der afholdes løbende samtaler, og der vil indgå en eller flere cases i ansættelsesforløbet, hvorigennem det vurderes, hvordan du løser en konkret opgave.
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du er velkommen til at kontakte teamleder Sofie Andersen på telefon 22 13 82 28.
Du kan læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside www.uvm.dk og om STUK på www.stukuvm.dk.