Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Indkøbschef til nyoprettet enhed i Socialforvaltningen i Københavns Kommune

Københavns Kommune - Socialforvaltningen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
17-04-2019

Kunne du tænke dig at opbygge og lede en indkøbsenhed i en af landets største forvaltninger? Er du kommercielt tænkende, og kan du navigere i en politisk organisation? Så er du måske vores nye indkøbschef!

Du skal være motiveret af at opbygge en ny enhed og af at professionalisere indkøb på tværs af en stor organisation.

Du skal evne at og ville lykkes med dine mål via et konstruktivt samarbejde med de mange kolleger baseret på gode, transparente og effektive rammer samt en kompetent og tillidsvækkende understøttelse, der respekterer faglighederne i forvaltningen.

Du skal være motiveret af at nå de økonomiske målsætninger i en fagligt kompleks organisation, hvor det vigtigste er at få leveret de bedst mulige ydelser til borgerne inden for de økonomiske, juridiske og politiske rammer. 

Socialforvaltningen køber ind for ca. 1,8 mia. kr. om året. Heraf udgør køb af døgn- og dagtilbudspladser ca. 900 mio. kr.

Som et led i forvaltningens effektiviseringsmål skal der i de kommende år ske en markant reduktion af de samlede udgifter på Socialforvaltningens indkøb hos private leverandører, regioner og andre kommuner uden at svække den faglige kvalitet af ydelserne til borgerne.

Forvaltningen etablerer derfor en kommerciel indkøbsfunktion i Socialforvaltningen, som indkøbschefen skal stå i spidsen for.

Stillingen 

Du får ansvaret for opbygning af en central indkøbsenhed i Socialforvaltningen og for at professionalisere indkøbsområdet på tværs af forvaltningen. Enheden er i første omgang normeret til fem personer inkl. indkøbschefen. Afhængigt af resultaterne kan det blive relevant at udvide. 

Forvaltningen vurderer,

at der er et væsentligt økonomisk potentiale på et tocifret millionbeløb årligt

ved en styrkelse af indkøbsprocesser og -organisation. Indkøbschefens succeskriterium er at indfri disse potentialer under hensyntagen til kvaliteten af forvaltningens ydelser til borgerne. 

Indkøbsfunktionen skal sikre professionalisering af indkøbsområdet via effektive indkøbsarbejdsgange, styrkede forhandlingskompetencer, efterspørgselsstyring, markedsafprøvning, kontraktstyring og mere konsistent brug af indkøbssystemerne.

Funktionen vil være rammesættende og understøttende i forhold til forvaltningens enheder, der også fremover vil foretage langt hovedparten af indkøbene. Indkøbsfunktionen skal derfor i høj grad evne at lykkes via andre. 

Indkøbsenheden vil endvidere få en vigtig rolle i forhold til at indgå i og understøtte det tværgående indkøbssamarbejde i Københavns Kommune, som bliver styrket i de kommende år. 

Indkøbschefen vil have en meget udadvendt rolle både i Socialforvaltningen, i Københavns Kommune og i forhold til markedet, da der er mange interessenter forbundet med Socialforvaltningens indkøb. 

Indkøbschefen refererer til kontorchefen for Regnskab og Kontrakt, som er et af de centrale kontorer i Socialforvaltningen og beliggende i Bernstorffsgade. 

Om dig 

Vi forventer, at du

  • har en relevant videregående uddannelse
  • har omfattende erfaring med indkøb, forhandling og leverandørstyring fra en større, gerne politisk styret, organisation
  • har erfaringer med ledelse, evt. via ledelse af større projekter
  • har relationelle kompetencer, der hjælper dig i samarbejdet om at nå i mål med opgaverne
  • er selvstændig ift. planlægning og prioritering af dine arbejdsopgaver
  • kommunikerer godt og motiverende både skriftligt og mundtligt
  • er hjælpsom og i besiddelse af godt humør og har lyst til at bidrage positivt til de indkøbsmæssige opgaver

 

Løn- og ansættelsesvilkår  

Ansættelse sker efter gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn og forventes at indplaceres som chefkonsulent + kvalifikationstillæg og funktionstillæg. 

Stillingen er på 37 timer ugentligt og med start den 1. august 2019. 

Yderligere oplysninger 

Du kan få mere at vide om jobbet og arbejdspladsen ved at kontakte kontorchef Lone Berner Wolff på 2498 1045 eller Jens Marcussen, Genitor på 3141 0587.

Socialforvaltningen skaber effektive fremskridt til gavn for borgerne i kommunen. På www.kk.dk/sof kan du læse mere om Københavns Kommune og Socialforvaltningens arbejdsområder.

Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 19. maj 2019.

Vi forventer at afholde 1. samtaler torsdag den 23. maj og 2. samtaler tirsdag den 4. juni 2019. Der er et testforløb hos Genitor imellem samtalerne.

Om Socialforvaltningen 

Socialforvaltningen i Københavns Kommune er landets største socialforvaltning og har ansvaret for kommunens tilbud til københavnere med særlige behov, herunder borgere med handicap, sindslidelse, misbrug eller hjemløseproblematikker samt udsatte børn, unge og deres familier.

Socialforvaltningen har over 200 arbejdspladser og godt 8.000 medarbejdere samt et samlet budget på ca. 5,8 mia. kr. Socialforvaltningens mission er at bidrage til, at alle københavnere uanset livsvilkår får mulighed for at udnytte egne ressourcer samt udfolde og realisere egne potentialer bedst muligt.

Del dette job

Kontakt

Københavns Kommune - Socialforvaltningen

Adresse 1
Bernstorffsgade 17
1592 København V
Danmark
Web
Praktisk information
Oprettet
17-04-2019
Udløber
19-05-2019
Kviknummer
LJA-72624611
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Ledelse, Politik og samfund, Strategi og udvikling, Økonomi og regnskab
Ansøg nu
Lignende job

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune - Socialforvaltningen

Adresse
Bernstorffsgade 17
1592
København V
Danmark
Praktisk information
Indrykket
17-04-2019
Ansøgningsfrist
19-05-2019
Kviknummer
LJA-72624611
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Ledelse, Politik og samfund, Strategi og udvikling, Økonomi og regnskab
Beliggenhed