Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

HR-rådgivere til Forsvarsministeriets Personalestyrelse

Forsvarsministeriets Personalestyrelse

Ballerup, Storkøbenhavn

Indrykket
15-03-2019

Brænder du for at arbejde med alle aspekter af HR, og evner du at sætte kundens behov i centrum? Vil du være en del af en faglig stærk afdeling med høje ambitioner, højt humør og højt tempo?

 

Så har du nu muligheden for at blive den ene af de to nye HR-rådgivere til Policy- og Koordinationselementet ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse i Karup.

 

Om os

Policy- og Koordinationssektionen hører under Rådgivningsafdelingen i Forsvarsministeriets Personalestyrelse.

 

Rådgivningsafdelingen har ekspertise indenfor HR, og skal understøtte operationaliseringen af Forsvarets HR-strategi. Afdelingen skal endvidere, i samarbejde med den øvrige del af Forsvarsministeriets Personalestyrelse, bidrage til løsning af alle HR-relaterede opgaver. Afdelingen består for nuværende af ca. 100 medarbejdere og indeholder en partnerstruktur, som fysisk er placeret sammen med de styrelser og myndigheder, de støtter, samt en tværgående Policy- og Koordinationssektion, som udover Policy- og Koordinationselementet også indeholder HR-Service, Bemanding Operationer og HR-Personaleadministration for Forsvarskommandoen i Vest

 

Policy og Koordinationselementet består af i alt 9 medarbejdere, som geografisk er delt mellem Karup og Ballerup. Elementet har en central og koordinerende rolle på tværs af styrelser og myndigheder vedrørende operationaliseringen og implementeringen af HR-strategien, samt øvrige HR-tiltag. I samarbejde med HR-partnerne skal elementet, og resten af Forsvarsministeriets Personalestyrelse, bidrage til løsning af alle HR-relaterede opgaver ved såvel militære som civile styrelser og myndigheder.

 

Om stillingen

Du bliver en del af et dynamisk team af dygtige medarbejdere, hvor samarbejde koordination og evnen til at arbejde tværfagligt er i højsædet.

 

Qua din funktion som HR-rådgiver evner du selvstændigt at iværksætte løsning af opgaver inden for udstukne rammer, herunder foretage den nødvendige koordination med interne og eksterne interessenter. Du er god til at samarbejde og bevidst om at gode løsninger oftest opstår i sparring med andre, og du optræder kompetent, imødekommende og troværdigt i samarbejdet med dine kollegaer.

 

Dine overordnede ansvarsområder bliver bl.a.:

 

  • Sagsbehandling, tværgående koordination, rådgivning og vejledning af chefer og HR-Partnere i relation til HR-området.

  • Bidrage til operationalisering af HR-strategien og diverse HR-tiltag.

  • Understøtte processen med forhandling og udmøntning af chefløn,  NYLØN og NYLØN INTOPS.

  • Bidrage til den praktiske forankring af Persondataforordningen (GDPR) i det daglige arbejde ved ledelsen og medarbejdere.

  • Bidrage til operationalisering af aftale- og overenskomstområdet

  • Sikre en hurtig, professionel og løsningsorienteret sagsbehandling.

  • Sikre fortsat fokus på udvikling af selvbetjeningsløsninger og digitaliseringsprojekter, der kan understøtte hele koncernen.

 

m.fl.

 

Vi tilbyder dig

Vil tilbyder dig en arbejdsplads, hvor det gode arbejdsmiljø og worklife-balance er i fokus. Du får en spændende og udfordrende stilling med gode muligheder for at udvikle dig fagligt og personligt.

 

Du får en spændende hverdag med afveksling og komplekse opgaver og er sammen med teamets øvrige medarbejdere med til at præge HR-dagsordenen. Du bliver en del af en energisk arbejdsplads med topmotiverede og fagligt dygtige medarbejdere, der alle har arbejdsopgaver, som de hver især brænder for og tager et stort ejerskab for, siger Charlotte Mabrouk, der står klar til at tage godt i mod dig.

 

Om dig

Vi forestiller os, at du enten er kaptajn/kaptajnløjtnant, eller at du har en relevant akademisk samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau eller tilsvarende.

 

Du har erfaring med sagsbehandling inden for HR-området i en større organisation og gerne en politisk styret organisation. Har du tillige kendskab til Forsvaret, vil det blive betragtet som en fordel.

 

For at blive en succes i stillingen er du helhedsorienteret og tillidsvækkende, og du forstår at rådgive chefer samt have fokus på kundernes behov for at tilsikre en høj kvalitet. Da du arbejder med personfølsomme sager, er det vigtigt, at du er yderst kvalitetsbevidst i din opgaveløsning.

 

Som person er du en stærk formidler, udadvendt og sætter en ære i positiv dialog, da du er sparringspartner for mange forskellige mennesker internt såvel som eksternt.

 

Ansættelsesvilkår

Hvis du er civil, ansættes du efter den gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. Afhængig af din erfaring og kompetencer vil der være mulighed for at forhandle et tillæg i forbindelse med ansættelsen.

 

Er du militær, ansættes du efter protokollat af 27. oktober 2015 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.

 

Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

 

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

 

KONTAKT OG ANSØGNING

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef i Rådgivningsafdelingen, chefkonsulent Charlotte Ben Mabrouk, på telefon 3266 5952.

 

Spørgsmål vedrørende løn og ansættelsesvilkår rettes til HR-konsulent Julie Hasforth, fra

Forsvarsministeriets Personalestyrelse, på telefon 3266 5702.

 

Ansøgningsfristen er 7. april 2019.

 

Stillingen er til umiddelbar besættelse. Der vil naturligvis blive taget hensyn til allerede planlagt ferie.

Du bedes søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

 

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det

omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

 

 

OM FORSVARSMINISTERIETS PERSONALESTYRELSE

Forsvarsministeriets Personalestyrelse (FPS) er overordnet ansvarlig for personaleområdet, herunder HR-driften i Forsvaret. Forsvarsministeriets Personalestyrelse er som arbejdsplads kendetegnet af høj faglighed, fokus på videndeling og gode menneskelige relationer samt et godt og velfungerende arbejdsmiljø. Hovedsædet er placeret i Ballerup, men FPS har decentrale partnerelementer rundt omkring i hele landet


Del dette job

Kontakt
Forsvarsministeriets Personalestyrelse
Lautruphøj 8
2750 Ballerup
Tlf
72 81 90 00
Kontakt
Lautruphøj 8
2750 Ballerup
Danmark
Arbejdssted
-----------
Afdeling
---------
Praktisk information
Oprettet
15-03-2019
Udløber
07-04-2019
Kviknummer
LJA-71601207
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
HR og personale
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Forsvarsministeriets Personalestyrelse

Adresse
Lautruphøj 8
2750
Ballerup
Danmark
Tlf 72 81 90 00
Praktisk information
Oprettet
15-03-2019
Udløber
07-04-2019
Kviknummer
LJA-71601207
Jobtype
Fuldtid
Fag
HR og personale
Beliggenhed