Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

HR-partner til Koncern HR i Børne- og Undervisningsministeriet

Børne- og Undervisningsministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
06-10-2022

Kunne du tænke dig at have en nøglerolle i at understøtte og udvikle vores ledere?

Har du en stærk HR-partner profil, og vil du være med til at levere personalerelateret rådgivning og sagsbehandling i et ministerium, der arbejder for at skabe fagligt stærke dagtilbud og uddannelser til alle i Danmark?

Som HR-partner hos os bliver du en del af et HR-kontor, hvor vi vægter at være tæt på organisationen, og at vi har en høj HR-faglighed. Du får en dynamisk hverdag med både større projekter og mindre opgaver med mange kontaktflader.

Om arbejdsopgaverne

Din primære rolle som HR-partner er at understøtte ledelsen i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK) med organisations- og ledelsesudvikling. Dine opgaver løser du i tæt samarbejde med din HR-partner-kollega i styrelsen, resten af kontor for HR og Organisationsudvikling (HRO) og Ledelsessekretariatet i STUK.

Din hverdag kommer bl.a. til at bestå af:

  • løbende opfølgning og sparring på trivsel og sygefravær med lederne
  • understøttelse af HR-årshjulsaktiviteter såsom MUS, APV, minitrivselsmålinger, ledelsesevalueringer, årlige lønforhandlinger samt bidrag til kvalitetssikring af de data, der anvendes til disse
  • HR-konceptudvikling sammen med HR-Udviklingsteamet og HR-partner-kolleger, fx employer branding
  • understøtte organisationsudvikling i styrelsen, der bidrager til fagligt udsyn, trivsel og social sammenhængskraft, herunder STUK som en arbejdsplads kendetegnet ved fortsat læring og uddannelse for ledere og medarbejdere.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en akademisk baggrund som f.eks. cand.merc. HRM, cand.soc. HRM eller lign. Du har måske erfaring med rollen som HR-partner, gerne fra centraladministrationen.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • får energi af at opbygge relationer og kan fungere som tæt sparringspartner for ledere på alle niveauer
  • er god til at agere proaktivt, koordinere og sikre opfølgning på planer og initiativer
  • har analytiske, processuelle og strategiske kompetencer og befinder dig godt i en omskiftelig hverdag med mange kontaktflader.

Om HR og Organisationsudvikling

Som vores nye HR-partner bliver du tilknyttet departementet, hvor ministeriets koncernfælles HR-funktion er forankret. Konkret kommer du til at sidde sammen med din HR-partner kollega i vores styrelse Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, der ligger 5 minutters gang fra departementet. I kontoret er vi ca. 29 medarbejdere og en kontorchef. I Kontoret varetager vi opgaver inden for HR-udvikling, organisationsudvikling, personaleadministration og personalejuridisk rådgivning.

Vi bor på Slotsholmen i hjertet af København i smukke fredede bygninger, og er centralt beliggende i forhold til offentlig transport.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent efter overenskomst for akademikere i staten.

Der kan være mulighed for at forhandle tillæg afhængigt af dine kvalifikationer.

Forventet tiltrædelse 1. januar 2023.

Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Eline Ribergaard Blak på telefon 2374 2254 eller mail: Eline.Ribergaard.Blak@uvm.dk. Du kan læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside uvm.dk.

Lyder det som noget for dig?

Send din ansøgning, CV og eksamensbevis elektronisk senest mandag den 24. oktober 2022. Du søger stillingen via vores hjemmeside uvm.dk/job. Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 43 og 2. samtaler i uge 44.

Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.

 

Børne- og Undervisningsministeriet

I Børne- og Undervisningsministeriet arbejder vi for at skabe fagligt stærke dagtilbud og uddannelser til alle. I Børne- og Undervisningsministeriet kræver vores fælles opgave god ledelse på tværs af ministeriet. Ledelse er højt prioriteret, og der skal være en vedvarende dialog om ledelse.

Departementet, Styrelsen for It og Læring og Styrelsen for Undervisning og Kvalitet har hvert et ledelsesgrundlag med en fælles del, der gælder for hele ministeriet, og en del gældende for den enkelte enhed. Den fælles del ligger fast indtil 2023, og den enhedsspecifikke del er dynamisk og vil løbende blive tilpasset opgaverne.

Læs mere om ledelsesgrundlaget og ministeriet her.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Børne- og Undervisningsministeriet

Adresse 1
Frederiksholms Kanal 25
1015 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
06-10-2022
Udløber
24-10-2022
Kviknummer
LJA-84103195
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Børne- og Undervisningsministeriet

Adresse
Frederiksholms Kanal 25
1015
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
06-10-2022
Ansøgningsfrist
24-10-2022
Kviknummer
LJA-84103195
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale
Beliggenhed